3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Irán és egy japán légitársaság egyaránt vételi szándékát jelezte a napokban az Airbus A380-as óriásgépére. Mindkét vevő váratlanul bukkant fel, és ez igen jól jön a világ legnagyobb repülőgyárának, miután többet kellene eladnia a típusból ahhoz, hogy összejöjjön egy nagy vevő által igényelt fejlesztés ára.
Airbus 380. Forrás: airbus.com

15 méretes légijármű

Az Irán elleni szankciók feloldása, így az iráni olajexport megindulása végre lehetővé tette az eddig elhalasztott vásárlásokat, feltehetően részben ennek köszönhető, hogy Irán most egyből 12 óriásgépet rendel az Airbustól. A japán All Nippon Airways pedig 3 gépet rendelt. A megrendelések nagyon jókor jöttek, hisz a Bloomberg szerint már három éve nem jelentkezett új légitársaság vevőként.

Az összesen 15 gép, melynek értéke összesen 6,5 milliárd dollár, legalább 6 havi munkát jelent az A380 gyártóüzemének. Jelenleg évente 30 darabot kell gyártani a nullszaldóhoz, ezt szeretnék a költségek csökkentésével 25 alá szorítani. A mostani megrendelés növeli a légitársaság mozgásterét, van ideje további vevőket keresni a gépre, és ezek alapján eldönteni, hogy megéri-e neki belevágni a modell fejlesztésébe, amit az egyik legfőbb vásárló, az Emirates igényelne.

Mindkettő perspektivikus

Az iráni nemzeti légitársaságként üzemelő Iran Air megrendelésének azért örül különösen a cég, mert már régi terve volt, hogy eddigi vevőin kívül új légitársaságok is próbálkozzanak a géppel, hátha beválik nekik, és később továbbiakat rendelnek, esetleg elégedettségüket látva más légitársaságok is kedvet kapnak, különösen iszlám országokban. Az egyik jelölt az indonéz Garuda, a másik a Turkish Airlines.

A japán vétel pedig azért lehet nagy dobás, mert a japán légitársaságok hagyományosan a Boeing vevői, a 747-esnek egyenes vezető piaca Japán. Így most esély nyílik behatolni a piacra, amire volt már egy kísérlet, de a Skymark Airlines, amely megvett volna 6 gépet, csődbe ment.

Piros pont, légiturkáló

Az A380 nemrég a British Airways tulajdonosától is kapott egy piros pontot. Ők 12 gépet üzemeltetnek, elégedettek, és kilátásba helyezték, hogy még 5-6 darabot beüzemelnek.

Miközben az új gépeket lelkesen árulja a gyártó, szeretne a használt gépek piacába is életet lehelni, miután néhány légitársaság, mint a Singapore Airlines vagy az Emirates eladná régebbi példányait, miközben flottáját frissíti.

Várják a jelentkezőket

Ahhoz, hogy a gép gyártása hosszabb távon, akár egy évtizedig is tartson, legalább 100 megrendelésre lesz szükség. Ebben az esetben meglesz a forrás arra, hogy az Emirates által említett költséges fejlesztést, ami egy teljesen új motort is jelent, végre lehessen hajtani. Ez viszont aztán bőségesen megterülhetne, mert az Emirates, ha tetszik neki az új változat, akár 150-200 darabot is venne.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
Vállalat Horvát céggel kötött üzletet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:12
A Janaf kőolajvezeték-üzemeltető 2,2 millió tonna kőolajat szállít 2024 végéig.
Vállalat Nagyon jól megy a Duna House-nak idén eddig
Privátbankár.hu | 2024. április 9. 09:04
Közel 4 milliárd forintot zsebeltek be csak jutalékokból, de minden szegmens jól teljesített az első negyedévben.
Vállalat Az Appeninn elkezdett kaszálni ingatlanjain
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:51
Tavaly 142 százalékkal 19,5 millió euróra növelte ingatlan-bérbeadási bevételeit az Appeninn-csoport, adózott eredménye 22,8 millió euróra emelkedett.
Vállalat Az Autowallis megújítja vezetését - kik a jelöltek?
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:10
Az AutoWallis új igzagatósági és felügyelő bizottsági tagokat választ április 26-ai rendes közgyűlésén, és nem tervez osztalékot fizetni.
Vállalat Óvatos a Vertikal Group, nem költi el a profitot
Privátbankár.hu | 2024. április 3. 16:51
A Vertikal Group Nyrt. a tavalyi 765 millió forint adózott eredményét az eredménytartalékba helyezné a további növekedés finanszírozására az igazgatóság - közölte a környezetgazdálkodással foglalkozó társaság szerdán.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG