Hirdetés
Hirdetés

Magyarországon új időszámítás, a spanyoloknál sztrájk az Uber miatt

2016. február 19., 08:01
Cimkék
Spanyolország
, Madrid
, taxi
, Uber

Mintegy 1500 taxis tüntetett csütörtökön a spanyol fővárosban a személyszállítás liberalizációjára vonatkozó javaslat ellen, amely az Uberhez hasonló közösségi szolgáltatások előtt nyitná meg a piacot.

Taxistüntetés Madridban Fotó: EPA / Javier Lizon
Taxistüntetés Madridban Fotó: EPA / Javier Lizon

A vonuló tömeg több mint két órára bénította meg Madrid forgalmát. A menetet dobosok vezették fel, a résztvevők transzparenseket, molinókat tartottak a magasba, de emellett füstbombával és petárdával is igyekeztek felhívni a figyelmet tiltakozó akciójukra.

"100 ezer család túléléséért" - ez volt a tüntetés jelszava, amelyet a spanyol taxisszövetség hirdetett meg a piaci versenyért felelős állami szervezet (CNMC) javaslata ellen.

Hagynák versenyezni az Ubert a taxisokkal

A CNMC január végén fordult a fejlesztési minisztériumhoz azzal, hogy meglátása szerint a hatályos jogszabályok korlátozzák a személyszállítási piac szabad működését, és ezáltal a fogyasztók szabad választásának jogát is. Lényegében azt kéri, hogy a minisztérium tegye lehetővé a taxi alternatíváját nyújtó szolgáltatások elterjedését Spanyolországban. A CNMC-nek az a feladata, hogy megvédje azokat az előnyöket, amelyeket a verseny jelent a fogyasztók számára - nyilatkozta José María Marín Quemada, a szervezet elnöke.

Veszélyben a megélhetés?

A taxisok szerint viszont a CNMC veszélybe sodorja a megélhetésüket, ráadásul ki akarja szolgáltatni a személyszállítást a multinacionális cégeknek. Spanyolországban több mint 70 ezer taxis dolgozik.

Nálunk ma kezdődik az új időszámítás

Magyarországon éppen ma kezdődik új időszámítás az Uber-sofőrök számára: életbe lép az új rendelet, amelynek keretében leszedhetik a rendszámot és százezrekre büntethetik az uberes fuvarozókat. Az Uber ennek ellenére azt mondta: maradnak Budapesten >>

A Privátbankár.hu szerkesztősége környékén az Uber app szerint a cikk írásakor épp nem volt elérhető autó, majd 5 percnyi távolságban akadt egy, de arra is gyorsan lecsaptak. A szolgáltatás mindenesetre működik, csak szemfülesnek kell lenni - hogy autóból van kevesebb, vagy utasból több, azt nem lehet megmondani. A szolgáltatás 8 óra előtt pár perccel csúcsidős árazás szerint, 1,2-szeres tarifa-szorzóval érhető el (ilyenkor növelik a tarifát, hogy több Uber-sofőr legyen az utakon).

 

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Ki mer ma lakást venni a budapesti bulinegyedben?

Ki mer ma lakást venni a budapesti bulinegyedben?

Egy sétálóutca alapvetően mindig csendesebb vagy legalábbis emberközelibb, mint egy átlagos, autókkal teli, nagyvárosi utca. Adódik a kérdés, hogy a budapestiek szeretnek-e sétálóutcákban lakni? És ha igen, akkor mennyivel magasabbak ezekben az utcákban az ingatlanárak?