Hirdetés
Hirdetés

Ne aprózd el magad, koncentrálj a létfontosságú célokra

2015. szeptember 11., 18:30

A sürgősnek tűnő napi teendők helyett koncentráljunk a valódi, létfontosságú céljainkra a siker érdekében – mondta Varga Csaba, a FranklinCovey Magyarország vállalati tanácsadó cég üzletágvezetője. A tanácsadó cég szerint minél magasabb céljaink száma, annál rosszabb arányban teljesülnek.

 

Ha 10-20 célt próbálunk egyszerre követni, akkor esetleg egyik sem valósul meg. Öt-tíz célból 1-2, 2-3 célból viszont akár mindegyik megvalósulhat. Az első aranyszabály, hogy fókuszáljunk kevesebbre, a létfontosságú célokra, hogy többet érhessünk el – hangzott el a Privátbankár.hu Pályázat - Start 2015 kisvállalkozói konferenciáján.

 

A szakemberek létfontosságú célnak nevezik azokat a célokat, amelyek mindent megváltoztatnak, és amelyek nem teljesülése esetén az összes többi cél értelmét veszti. Meg kall határoznunk, hogy mi a létfontosságú célunk, mi annak a kezdeti értéke, végső értéke, és mennyi idő alatt szeretnénk oda eljutni.

Varga Csaba szerint második aranyszabályuk, hogy „dolgozzunk a sikerokozókon”, amelyek a fontos célok eléréséhez vehetnek, és van rájuk ráhatásunk. Például, ha a cél az, hogy december 31-ig adjunk le X kilót, akkor a sikerokozó lehet heti tíz kilométeres futás és a kalória-bevitel csökkentése, maximálása. A sikerokozók hajtják az eredményszámokat, esetünkben a kalória-bevitel és a mozgás a súlycsökkenést. A sikerokozókat heti vállalásokkal is előremozdíthatjuk.

A harmadik aranyszabály, hogy használjunk jól látható eredményjelzőt, számoljuk magunk az előrehaladásunkat. Ha szem előtt van és mindenki számára hozzáférhető, akkor motiváló hatású, mert megmutatja, hogy nyerésre vagy vesztésre állunk.

A negyedik szabály, hogy tartsunk rendszeresen, egyenlő időközönként LÉC-üléseket, azaz a Létfontosságú Célok ellenőrzését, számon kérését lehetővé tevő gyűléseket. Itt ellenőrizni lehet az előző heti vállalások teljesülését és meg lehet tenni a következő hétre szóló vállalásokat is. „Ha nincs számon kérés, nincs elköteleződés” – tartják.

A FranklinCovey

A FranklinCovey a világ egyik legnagyobb tudástartalom-fejlesztő és közvetítő cége, amely több mint 160 országban működik – írja magáról a társaság. Olyan megoldásokat kínál, amelyek abból indulnak ki, hogy az emberekben természetüknél fogva megvan a képesség és a vágy a kiválóságra, és az erejük is megvan ennek megfelelően dönteni. A Fortune Top 100-as vállalati listáján lévő cégek 90 százaléka ügyfelük. Magyarországon 9 éve működnek.

 

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Most már biztos, hogy rengetegen bukják el a mobilszámukat

Most már biztos, hogy rengetegen bukják el a mobilszámukat

Nem tolják ki a határidőt: az a feltöltőkártyás ügyfél, aki legkésőbb holnap nem egyezteti adatait mobilszolgáltatójával, elbukja a telefonszámát - kis szerencsével azonban egy ideig még vissza lehet majd szerezni. A mobilszolgáltatók megerősítették az ügyfélszolgálatokat az utolsó napokra - aki túlesik rajta, az készüljön: jövőre is kell adatokat egyeztetni.

Hirdetés
Hirdetés