Hirdetés
Hirdetés

Ne aprózd el magad, koncentrálj a létfontosságú célokra

2015. szeptember 11., 18:30

A sürgősnek tűnő napi teendők helyett koncentráljunk a valódi, létfontosságú céljainkra a siker érdekében – mondta Varga Csaba, a FranklinCovey Magyarország vállalati tanácsadó cég üzletágvezetője. A tanácsadó cég szerint minél magasabb céljaink száma, annál rosszabb arányban teljesülnek.

 

Ha 10-20 célt próbálunk egyszerre követni, akkor esetleg egyik sem valósul meg. Öt-tíz célból 1-2, 2-3 célból viszont akár mindegyik megvalósulhat. Az első aranyszabály, hogy fókuszáljunk kevesebbre, a létfontosságú célokra, hogy többet érhessünk el – hangzott el a Privátbankár.hu Pályázat - Start 2015 kisvállalkozói konferenciáján.

 

A szakemberek létfontosságú célnak nevezik azokat a célokat, amelyek mindent megváltoztatnak, és amelyek nem teljesülése esetén az összes többi cél értelmét veszti. Meg kall határoznunk, hogy mi a létfontosságú célunk, mi annak a kezdeti értéke, végső értéke, és mennyi idő alatt szeretnénk oda eljutni.

Varga Csaba szerint második aranyszabályuk, hogy „dolgozzunk a sikerokozókon”, amelyek a fontos célok eléréséhez vehetnek, és van rájuk ráhatásunk. Például, ha a cél az, hogy december 31-ig adjunk le X kilót, akkor a sikerokozó lehet heti tíz kilométeres futás és a kalória-bevitel csökkentése, maximálása. A sikerokozók hajtják az eredményszámokat, esetünkben a kalória-bevitel és a mozgás a súlycsökkenést. A sikerokozókat heti vállalásokkal is előremozdíthatjuk.

A harmadik aranyszabály, hogy használjunk jól látható eredményjelzőt, számoljuk magunk az előrehaladásunkat. Ha szem előtt van és mindenki számára hozzáférhető, akkor motiváló hatású, mert megmutatja, hogy nyerésre vagy vesztésre állunk.

A negyedik szabály, hogy tartsunk rendszeresen, egyenlő időközönként LÉC-üléseket, azaz a Létfontosságú Célok ellenőrzését, számon kérését lehetővé tevő gyűléseket. Itt ellenőrizni lehet az előző heti vállalások teljesülését és meg lehet tenni a következő hétre szóló vállalásokat is. „Ha nincs számon kérés, nincs elköteleződés” – tartják.

A FranklinCovey

A FranklinCovey a világ egyik legnagyobb tudástartalom-fejlesztő és közvetítő cége, amely több mint 160 országban működik – írja magáról a társaság. Olyan megoldásokat kínál, amelyek abból indulnak ki, hogy az emberekben természetüknél fogva megvan a képesség és a vágy a kiválóságra, és az erejük is megvan ennek megfelelően dönteni. A Fortune Top 100-as vállalati listáján lévő cégek 90 százaléka ügyfelük. Magyarországon 9 éve működnek.

 

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Egy a baj a vörös csillaggal: tele van vele a világ

Egy a baj a vörös csillaggal: tele van vele a világ

A vörös csillag számos ország zászlajában, címerében szerepel, baloldali, de nem kommunista pártok, futballklubok, jachtklub is használják. Nemcsak sör, de ásványvíz, üdítő, csoki, lottószelvény, martini is van vele díszítve. Felettébb sok dolog esne a törvény hatálya alá, ha teljesen betiltanák.

Hirdetés
Hirdetés