3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyakunkon a tavaszi nagytakarítás.

Az elmúlt tizenkét hónapban (2016. március és 2017. február között) közel 30 milliárd forint értékben költöttek a magyarok tisztító- és takarítószerekre - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Toronymagasan vezetnek az általános tisztítók, a wc-tisztítók és az eldobható háztartási törlőkendők. Ez utóbb kettő forgalma ráadásul kétszámjegyű növekedést mutat értékben (+10% és +24%), míg mennyiségben az eldobható törlőkendő népszerűsége nőtt ugrásszerűen, 27 százalékkal. Nyitottak vagyunk a kevésbé tipikus tisztítókra is, például az elektronikaieszköz-tisztítókból majdnem 50 százalékos a növekedés mértéke mennyiségben.

A menetrend szerinti tavaszi nagytakarítás kapcsán vizsgálta meg a Nielsen, mit és milyen mennyiségben vásárolnak a magyarok otthonuk tisztán tartására. A költésekből kiderül, hogy a takarítószerek forgalmára nem jellemző a szezonalitás – avagy nagyjából azonos mértékben és mennyiségben fogy belőlük a boltok polcain.

Az általános tisztítók forgalma értékben meghaladta a 13 milliárd forintot, ez négy százalékkal elmarad az előző évi adatoktól. Ugyanakkor, a számok alapján, bátran bekukkanthatunk egymás mellékhelységébe, ugyanis 10 százalékkal ugrott meg atoalett-tisztítók értékbeli forgalma, több mint 8 milliárdot költöttünk rájuk. Mind népszerűbbek az eldobható háztartási törlőkendők is, mind értékben, mind pedig mennyiségben kimagaslóan teljesített a kategória (+24% és 27%), így lett a takarítószerek egyik nagy favoritja.

A bútortól a tévéig

Elektronikai eszközeik ápolására és tisztán tartása miatt sem szégyenkezhetünk: a kifejezetten e célt szolgáló tisztítókból mennyiségben 49 százalékkal több fogyott meg az elmúlt tizenkét hónapban. Emellett jönnek fel a száraz bútorápoló kendők is: értékben 7 százalékkal, mennyiségben pedig ötödével (+20%) ugrott meg forgalmuk.

„A magyarok az elmúlt tizenkét hónapban mintegy 50 tonnányi tisztítószert vásároltak. A kategóriák természetéből fakadóan ezeket a termékeket jellemzően leginkább hiper- és szupermarketekben, valamint drogériákban vásárolják meg a fogyasztók" – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője.

Egy másik, a vásárlási preferenciákat és kereskedelmi márkákat vizsgáló 2016-os Nielsen kutatás emellett arra világít rá, hogy a vegyi áruk esetében a fogyasztók jobban ragaszkodnak a gyártói márkákhoz, amelyek összesített dominanciája meghaladja a 80 százalékot. Mindazonáltal a takarító- és tisztítószerek esetében tízből kilenc magyar a gyártói márkákra voksol, vagyis ezek piaci részesedése is nagyon magas. Ez alól kivételt képeznek az elektronikaieszköz-tisztítók: 70 százalékban kereskedelmi márkás terméket választ a magyar fogyasztó, ezután következnek az eldobható törlőkendők 64 százalékos saját márkás részesedéssel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
Vásárló Új frontot nyitott a Temu
Buksza blog | 2024. április 8. 11:51
A Temu csak másfél éve jelent meg a Kínán kívüli online piacon, ám máris csavar egyet azon a stratégián, hogy nagyon alacsony áraival elszívja a vevőket versenytársaitól.
Vásárló Megbukott a kísérlet a boltok pénztárainál
Buksza blog | 2024. április 8. 08:55
Az áruházláncok folyamatosan keresik a módját annak, hogy összekapcsolják a várlást és a mobilfizetési lehetőségeket, ám úgy tűnik göröngyös útra léptek kísérleteikkel.
Vásárló Hogyan befolyásolja a máj egészsége az epe működését?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 19:01
Az emberi test egy meglehetősen komplex felépítésű rendszer, melynek a működését még máig sem sikerült a tudósoknak teljes egészében megfejtenie. Az azonban már világos, hogy szinte minden mindennel összefügg, és ha egy szerv működése rendellenessé válik, az akár a teljes szervezetre, fizikai és mentális állapota is kihathat.
Vásárló Mit jelent valójában a szeretet, és hogyan függ össze az önzetlenséggel?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 10:17
Tetszik vagy sem, voltaképpen az egész életünk egy olyan út, amin folyamatosan fejlődünk, részben az eleve bennünk lévő vonásokból kiindulva, másrészt az életünk ránk gyakorolt hatásai által.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG