Hirdetés
Hirdetés

Az életeddel játszol, ha ilyennel közlekedsz Budapesten

2017. szeptember 16., 08:15

A biciklizés nem csak sport, hanem életérzés is, legalábbis ezt vallják a fanatikusok. A városi kerékpározás egy egyre népszerűbbé váló módja a közlekedésnek, ugyanakkor számos bosszúsággal is jár mind a biciklisnek, mind a többi közlekedőnek egyaránt. Vannak alapvető szabályok, amiket érdemes betartani, máskülönben könnyen egy kórházi ágyon találhatjuk magunkat. Összeszedtük, mi a biciklizés öt legádázabb buktatója.

Mindenekelőtt nagyon fontos, hogy kellő megfontoltsággal közlekedjünk, ebben pedig sokat segít, ha nem kell állandóan azon aggódni, hogy mikor üt be valamilyen probléma. Számos dolog van, amit elkerülhetünk, de még a legóvatosabbakra is rányithatnak egy kocsiajtót, vagy felbukhat egy kátyúban, aminek a legrosszabb esetben csukló- vagy egyéb törés is lehet a végeredménye. Ilyenkor jól jön egy jó balesetbiztosítás, ami megóvja a kerékpárost a hossúz és kellemetlen kórházi kezelések költségeitől, ezt közölte az NN Biztosító a Privátbankár.hu-val. Ugyanakkor még ennél is jobb, ha megelőzzük a bajt, erre pedig öt tippet adtak nekünk:

1. Azért van, hogy használjuk: bicikliút

Gyakori élmény, hogy egy autó úgy húz el mellettünk, hogy kis híján beesünk az ablakán? Ha nem is lehet teljes egészében elkerülni a hasonló eseteket, nagyban csökkenthetjük a veszélyt, ha ahol csak lehet, a bicikliutat használjuk. Ha azonban az autók között kényszerülünk menni, ne feledkezzünk meg az alapvető biztonsági felszerelésről: láthatósági mellény, bukósisak, lámpák és prizmák. Ezek nélkül egyébként a rendőr is bármikor elkaphat minket, ami az autósok közti anyázás mellett egy szép büntetéssel is kecsegtet.

Hirdetés

2. A gyalogos is csak ember

Ha városban biciklizünk, akkor együtt kell élni a gyalogosokkal. Pont. Az autós nagyobb és erősebb, a gyalogos pedig gyakran figyelmetlen és könnyen az ember elé lép, így másmilyen okból okozhat balesetet – akár úgy is, hogy egyébként nem neki van elsőbbsége, vagy tartja be a közlekedési szabályokat. Ne engedjünk a dühnek és a bosszúságnak: tartsuk be a szabályokat, semmiképp se keressünk „bosszúlehetőséget” (például a zebrán). Ha tehetjük, szimplán kerüljük ki őket, ehhez azonban fontos az állandó figyelem az úton.

3. Sisakkal vagy anélkül?

Ez még tényleg kérdés? Segítünk, hisz alapvetően két lehetőség áll fenn. Ha van rajtunk, akkor maximum egy vágás keletkezik a homlokon, meg némi zavarodottság, hogy hogyan kerültünk a bicikliről a földre ilyen sietősen, vagy hosszan élvezhetjük az intenzív osztály vendégszeretetét egy figyelmetlen autós vagy gyalogos miatt. Még mindig nehéz a döntés?

Havazás Salgótarjánban 2017. április 19-én. (Kép forrása: MTI Fotó, Komka Péter)
Havazás Salgótarjánban 2017. április 19-én. (Kép forrása: MTI Fotó, Komka Péter)

4. Biciklis biciklisnek farkasa?

Bizony, nem csak figyelmetlen gyalogosok és bicajos skalpokra vadászó autósok vesznek részt a közlekedésben, sajnos nagyon sok a szemtelen kerékpáros is. Ők amellett, hogy erősen rombolják a városi biciklis közlekedés renoméját, gyakran túlságosan közel merészkednek, leszorítanak, vagy nem térnek ki a másik kerékpáros elől. A legjobb, ha elsősorban önmagunkra figyelünk és nem próbáljuk megleckéztetni a két keréken száguldó veszélyforrást.

5. Nem kell mindig elsőnek lenni!

Tény, hogy idegesítő, ha a piros lámpánál mellénk-, sőt, elénk sorolnak más biciklisták, ezen azonban felül kell tudni kerekedni. Az a pár másodperc, amivel később érünk oda valahova semmi ahhoz képest, amennyit kórházban fekhetünk, amikor az őrült versenyzésnek baleset a vége. A nyugalom megőrzése egyébként is kulcsfontosságú a közlekedésben, idegesen, feszülten ugyanis könnyebb figyelmetlenségből a közlekedési „tápláléklánc” rossz végén kilyukadni.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Apróságokon múlik, kipusztul-e tíz éven belül az emberiség vagy sem

Apróságokon múlik, kipusztul-e tíz éven belül az emberiség vagy sem

Az emberiség folyamatos növekedésével háttérbe szorulnak az érintetlen területek: az erdőket és mezőket betondzsungelek és megművelt földek váltják le. Ezt azonban még önmagában lerázná magáról a bolygó, ha mindeközben nem tűnnének el riasztó tempóban azok az apró kis lények, akik az egész rendszert egyensúlyban tartják. A méhekkel együtt a világ teljes rovarpopulációja is pusztulásra van ítélve – és ha ők mennek, mi sem maradunk sokáig.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • október 16
    Fogyasztói árindex (év/év) - szeptember
    Netflix - 2017 Q3
    október 17
    KSH: Építőipar - augusztus
    MNB: Havi fizetési mérleg -- augusztus
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    ZEW index - október
    ZEW index - október
    Fogyasztói árindex (végleges) - szeptember
    Morgan Stanley - 2017 Q3
    Goldman Sachs - 2017 Q3
    IBM - 2017 Q3
    október 18
    Munkanélküli segélykérelmek számának változása - szeptember
    ILO munkanélküliségi ráta - augusztus
    Fed Bézs Könyv
    eBay - 2017 Q3
    American Express - 2017 Q3
    október 19
    KSH: Keresetek - január–augusztus
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének 2017. szeptember végi helyzetéről
    GDP (év/év) - 2017 Q3
    GDP (negyedév/negyedév) - 2017 Q3
    SAP - 2017 Q3
    Philadelphiai Fed index - október
    Friss és tartós munkanélküli-segélykérelmek alakulása
    PayPal - 2017 Q3
    Philip Morris International - 2017 Q3
    Verizon Communications - 2017 Q3
    október 20
    Daimler - 2017 Q3
    General Electric - 2017 Q3

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?