4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ma már igazából az a csoda, ha valamit nem tudunk az interneten keresztül elintézni: jegyet foglalhatunk, orvosi időpontot szerezhetünk, találkozót szervezhetünk, és persze megtervezhetünk egy komplett nyaralást, szállásostul. Jelenleg a magyar belföldi szálláspiac forgalmának több mint kétharmada online foglalásokból jön, a teljes piac pedig meghaladja a 62 milliárd forintot. Mit keresnek az utazók, és kik uralják ezt a piacot? A GKI legfrissebb kutatásából szemezgettünk.

A KSH tavalyi adatai szerint a belföldi vendégek összesen 92 milliárd forintot hagytak a szálláshelyeknél, a GKI Digital friss piackutatása szerint ennek 68 százalékát – mintegy 62 milliárd forintot – online foglalásokból gyűjthettek be a szállásadók. A közvetítői díjakból származó bevétel meghaladta a 30 milliárd forintot. Ezzel szemben a külföldi vendégek (például a turisták és az üzleti utazók) további 146 milliárd forintnyi szállásdíj-bevételt generáltak 2016-ban.

A foglalásoknak három csatornája van: foglalhatunk a szállásadók saját felületein (ez nagyjából 33 milliárd forintot hozott a piacnak), valamint online szállásközvetítőkön (kb. 21,5 milliárd forint) és kedvezményes csomagokat kínáló „kuponos” közvetítőkön keresztül – utóbbiak 8,1 milliárd forint bevételt hoztak, ezt közölte a GKI Digital a Privátbankár.hu-val.

Egyre fontosabb az online jelenlét

A külföldi utazók esetében gyakorlatilag egyeduralkodónak számít a Booking.com, a foglalások zöme pedig a fővárosban koncentrálódik. A belföldi utazások tekintetében az online szállásközvetítők között a Szállás.hu súlya volt a legnagyobb, ez elérte a 45 százalékot, míg a kuponos modellben működő oldalak között a maiUtazás.hu szerepe volt a legjelentősebb, a szegmens közvetített forgalmának mintegy 38 százalékát adva.

Nem csoda hát, ha a belföldi szálláshelyek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a saját kommunikációjukra, ennek az utóbbi években a saját weboldal mellett a Facebook lett a legfontosabb pillére. Ugyanakkor a foglalások forrását illetően a vendégek továbbra is szeretnek maguk intézkedni, így hagyományosan erősnek mondhatóak az offline foglalási lehetőségek (telefon, személyes jelenlét) a szálláshelyek saját online csatornái (weboldal, e-mail) mellett.

A külföldiek tolják el a piacot?

2016 során vendégéjszakák több mint felét (55 százalék) adták külföldiek, miközben 2017 első 3 hónapjában ez az arány már megközelítette a 60 százalékot. A külföldi vendégek a szállodák bruttó szállásdíj-bevétele szempontjából súlyosabb tényezőnek számítanak, tavaly a turisták adták a bevételek kétharmadát.

A súlyeltolódás kihívás elé állítja a hazai online közvetítői piacot is, hiszen a kínálat folyamatos bővülése miatt egyre nagyobb konkurenciát fog számukra jelenteni a Booking.com már a belföldi vendégek körében is. A belföldi turizmus azonban erősen szezonális, hiszen jellemzően az iskolai nyári szünethez, valamint a hosszú hétvégéket tartalmazó hónapokhoz kötődően emelkedik meg jelentősen a belföldi vendégéjszakák súlya.

Mi várható idén?

Az online közvetítők idei növekedését a hazai szálláspiac további bővülése is biztosítja: a KSH adatai alapján 2017 első negyedévében 2016 hasonló időszakához képest csaknem 7 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el az itthon pihenni vágyók. Az első negyedévben a 4,6 millió vendégéjszaka közel 86 százaléka szállodákban valósult meg, azaz a közvetítők számára kiemelten fontos tényezővé válik, hogy milyen struktúrában épül fel partnerhálózatuk.

A szálláspiac bővülése mellett a szállodák kapacitásának hatékonysága is folyamatosan javul, hiszen az egy szállodára jutó vendégéjszakák számában is szinte folyamatos bővülés figyelhető meg 2013 óta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
Vásárló Új frontot nyitott a Temu
Buksza blog | 2024. április 8. 11:51
A Temu csak másfél éve jelent meg a Kínán kívüli online piacon, ám máris csavar egyet azon a stratégián, hogy nagyon alacsony áraival elszívja a vevőket versenytársaitól.
Vásárló Megbukott a kísérlet a boltok pénztárainál
Buksza blog | 2024. április 8. 08:55
Az áruházláncok folyamatosan keresik a módját annak, hogy összekapcsolják a várlást és a mobilfizetési lehetőségeket, ám úgy tűnik göröngyös útra léptek kísérleteikkel.
Vásárló Hogyan befolyásolja a máj egészsége az epe működését?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 19:01
Az emberi test egy meglehetősen komplex felépítésű rendszer, melynek a működését még máig sem sikerült a tudósoknak teljes egészében megfejtenie. Az azonban már világos, hogy szinte minden mindennel összefügg, és ha egy szerv működése rendellenessé válik, az akár a teljes szervezetre, fizikai és mentális állapota is kihathat.
Vásárló Mit jelent valójában a szeretet, és hogyan függ össze az önzetlenséggel?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 10:17
Tetszik vagy sem, voltaképpen az egész életünk egy olyan út, amin folyamatosan fejlődünk, részben az eleve bennünk lévő vonásokból kiindulva, másrészt az életünk ránk gyakorolt hatásai által.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG