3p
A hirdetések és a reklámok gyakorlatilag megkerülhetetlenek manapság: ordítanak ránk rádióból, tévéből, felugranak az interneten, és az arcunkba villannak hatalmas óriásplakátokon. Ebben az információs forgatagban gyakorlatilag lehetetlen elbújni a reklámok elől, a piac pedig folyamatosan bővül. A Médiatanács összeállításából kiderül, naponta hány reklámot kell megnéznie egy átlagos magyarnak.

Gyakorlatilag egy lépést sem tudunk menni mi, magyarok, anélkül, hogy ne kelljen valamilyen hirdetést néznünk: vagy óriásplakáton jön szembe, vagy szórólapon, otthon pedig szinte már csak ez dől a tévéből, rádióból, de egyre több felugró hirdetéssel operálnak a web- és a közösségi oldalak is. A végtelen reklámáradatnak egy szeletét, a televíziós hirdetéseket vizsgálta a Médiatanács – az eredmény pedig finoman szólva is rémisztő.

Napi 200 reklámszpot, minimum

Az NMHH felmérése szerint naponta ennyi reklámbejátszást kell megnéznie egy átlagos, tévénéző magyarnak. Az év első felében a legtöbb cég – összesen 83 – a TV2 Mokka című reggeli magazinjában jelent meg támogatóként, a legtöbb szponzorüzenet – összesen 12 822 – pedig a csatorna időjárás-jelentéséhez kapcsolódott az NMHH vizsgálata alapján, tudta meg a Privátbankár.hu.

A vizsgált időszakban több mint ezer cég összesen 1534-féle támogatói üzenete 67 049 alkalommal jelent meg. A legtöbb támogatói hirdetés Andy Vajna csatornáján jelent meg, a 30 198 megjelenés azonban negyedével elmarad a tavalyi év azonos időszakában mért 39 961 hirdetéshez képest. Magasat ugrott a szponzorhirdetések száma ugyanakkor az RTL Klubnál, a tavalyi 13 982-ről 19 911-re. A Duna TV esetében nem volt számottevő változás, az idei első félévben 4285, tavaly 4277 hirdetés jelent meg a képernyőn.

Lakásokban van a nagy biznisz?

A leggyakrabban szereplő támogató cég az Új Ház Centrum Zrt. volt 2229 hirdetéssel, őt követi a Fundamenta Lakáskassza Zrt. (1795) és a Leier Hungária Kft. (1676). A reklámokban díj- és nyereménytárgyról összesen 55 műsorban volt látható szpot, és ez az összes támogatói hirdetés 11 százalékát fedte le. Az ilyen jellegű támogatások itt is elsősorban a Mokkához (920) kapcsolódtak, és a nyeremények zömét a szabadidő szektor képviselői ajánlották fel – összesen 1722 darabot.

Gyerekbarát hirdetések

Az év első felében az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) gyermekeknek szóló élelmiszerreklámokra irányuló vizsgálata is lezajlott, amely kiterjesztette azt a gyártókon kívül az élelmiszerláncok reklámjaira is. A vizsgált időszakban az összes témába vágó tévé- és újsághirdetést megnézték, ez 37 tévécsatorna 126 tévéreklámját és 64 nyomtatott sajtótermékben megjelent 267 hirdetést jelentett. A vizsgálat ugyanakkor pozitív eredménnyel zárult: az ÖRT Magatartási Kódexének minden reklám megfelelt, tehát száz százalékos a megfelelési arány, hiszen a vizsgált hirdetések közül egyik sem volt károsnak nevezhető, és mindössze kettőt tartott aggályosnak – ez az egésznek csupán fél százaléka.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG