Hirdetés
Hirdetés

Ezért az akcióért milliókra büntették a Lidlt

2017. május 19., 10:51
Cimkék
GVH
, bírság
, reklám
, akció
, Lidl

A Lidl a karácsonyi vásárlási láz közepén akciós babaházzal csalogatta a vevőket, de nem volt belőle elég készleten

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. (Lidl) 2015-ös karácsonyi akciója idején megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy „Fa babaház” elnevezésű, illetve azt helyettesítő termékét nem lesz képes a szükséges mennyiségben a fogyasztók rendelkezésére bocsátani.

A Lidl 2015 novemberében megjelenő „Ajándékkatalógus 2015” című kiadványában, online szórólapján és internetes honlapján hirdette a „Fa babaház” játékot 9 999 forintos áron.

Hirdetés

A GVH megállapította, hogy a Lidl

  • úgy tervezte meg a karácsonyi játékkínálatában megjelenő termékeinek nyitókészletét, hogy nem volt tekintettel a speciális keresleti jellemzőkre és a kampány kiterjedtségére;
  • a nevezett játékból nem rendelkezett megfelelő készlettel az akció idején: az üzletek jelentős részében már az akció kezdetén, annak első napján elfogyott a nyitókészlet – emiatt jelentős számú panaszos jelzés érkezett;
  • nem biztosított fogyasztói szempontból figyelembe vehető helyettesítő terméket az akció ideje alatt;
  • nem hívta fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a „Fa babaház” készlete (objektíve is) kicsi.

A jogsértésért három millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH súlyosító körülményként értékelte a reklám becsalogató hatását, míg enyhítő körülményként vette figyelembe a vállalkozás kötelezettségvállalását, amelyet arra az esetre is vállalt, ha azt a GVH nem fogadná el kötelezettségvállalásként.

Nem elég, ha odaírják, hogy "a készlet erejéig"

A GVH ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy a „készlet erejéig” és más hasonló tartalmú kijelentések alkalmazása nem mentesíti a vállalkozást a jogsértés megállapíthatósága alól, ha a készlethiányos állapot törvényi feltételei fennállnak. Az ilyen tartalmú kijelentések a jogsértés szempontjából valós tartalmat nem hordoznak, hiszen nem adnak információt a fogyasztónak a várható keresletről vagy a rendelkezésre álló készletről.

A GVH álláspontja szerint nem várható el egy ésszerűen eljáró fogyasztótól, hogy arra számítson, hogy elfogy a hirdetett akciós termék már a többnapos vagy többhetes promóciós időszak legelején.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Vágyálom marad? Itt van, milyen otthonról álmodnak a magyarok

Vágyálom marad? Itt van, milyen otthonról álmodnak a magyarok

Egy friss felmérés szerint a magyarok alig több mint 6 százaléka elégedett maradéktalanul lakáskörülményeivel. A válaszadók jelentős részének határozott elképzelése van arról, hogy milyen ingatlanban szeretne élni, ám legtöbbször az anyagi lehetőségek szabnak gátat az álmaik megvalósításának. A magyarok azonban egyre tudatosabbak, hajlandók félretenni későbbi lakáscéljaik eléréséhez.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön elégedett az idei nyugdíjemelés mértékével? (3%)