3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egyérintéses mobilfizetés egyre népszerűbb Magyarországon. Hamarosan ez lesz a sztenderd?

Az egyérintéses mobilfizetés a következő olyan innovatív fizetési megoldás, amely széles körben elterjed Magyarországon, vagyis egyre többen fizetnek majd a boltokban úgy, hogy okostelefonjukat érintik a terminálhoz. A magyar felhasználók kétharmada szívesen fizetne ilyen módon, a legtöbben azért, mert a mobil egyébként is mindig náluk van - derítette ki a Mastercard legfrissebb kutatása.

A mobiltárcák megjelenésével már a boltokban is fizethetünk mobileszközzel, ugyanolyan egyszerűen, mint ha az érintőkártyánkat használnánk.

„Egy digitális átalakulás részesei vagyunk, amelyben a kommunikáció, a szórakozás és a kereskedelem is egyre inkább a digitális térben zajlik. Az okostelefonunk gyakorlatilag hozzánk nőtt, mi magyarok naponta átlagosan 3,5 órát használjuk a mobilt, és nem csak telefonálásra. A magyarok közel fele vesz igénybe valamilyen fizetéssel kapcsolatos alkalmazást, és ugyanennyien rendezik a közüzemi számláikat a telefon segítségével. Sőt, most már a boltokban is fizethetünk egyetlen érintéssel a mobilunk segítségével. Meggyőződésünk, hogy a termináloknál történő mobilfizetés gyors ütemben elterjed majd, így volt ez a technológia alapját adó egyérintéses fizetéssel is, amely rövid idő alatt teljesen általánossá vált Magyarországon, ezáltal az ország az egyérintéses fizetés élvonalába került.” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A többség kipróbálná

A Mastercard 2016 őszén azzal a céllal készítette el „Mobilfizetés Magyarországon” felmérését, hogy kiderítse, mennyire vonzó az okostelefonnal történő egyérintéses fizetés a magyarok körében. A válaszadók 67 százaléka kipróbálná az új mobilfizetést - ha a bankjánál elérhető lenne ez a szolgáltatás, és mind a bankkártyája, mind az okostelefonja alkalmas lenne az ilyen fizetésre -, 25 százalék pedig kifejezetten lelkesnek bizonyult a szolgáltatás használatával kapcsolatban.

Már most is rengetegen használják

Az egyérintéses mobilfizetés hazai terjedését segíti, hogy a technológiai feltételek országszerte adottak, a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint ugyanis a vásárlók már több mint 83.500 terminálnál fizethetnek egyetlen érintéssel. A Mastercard Impact of Innovation reprezentatív kutatásában a magyarok 88%-a mondta azt, hogy rendelkezik okostelefonnal. Bár egyelőre nem minden mobil alkalmas a termináloknál történő mobilfizetésre, Magyarországon jelenleg az Android készülékek közül a 4.4 és az annál újabb verziót futtató eszközök esetében állítható be ez a funkció.

A kutatás alátámasztotta azt is, hogy a magyarok szívesen használnak innovatív fizetési módokat, és 57%-uk a bankkártyáján kívül mobillal is szívesen teljesítene fizetéseket. Arra a kérdésre, hogy mit szeretnek a fizetési alkalmazások kapcsán a legjobban, a magyarok első helyen a kényelmet nevezték meg (80%), ezt követte a gyorsaság és idővel való spórolás (74%), valamint az egyszerű használat (60%). A megkérdezettek 72 százalékának semmilyen rossz tapasztalata nem volt ezekkel a szolgáltatásokkal kapcsolatban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
Vásárló Új frontot nyitott a Temu
Buksza blog | 2024. április 8. 11:51
A Temu csak másfél éve jelent meg a Kínán kívüli online piacon, ám máris csavar egyet azon a stratégián, hogy nagyon alacsony áraival elszívja a vevőket versenytársaitól.
Vásárló Megbukott a kísérlet a boltok pénztárainál
Buksza blog | 2024. április 8. 08:55
Az áruházláncok folyamatosan keresik a módját annak, hogy összekapcsolják a várlást és a mobilfizetési lehetőségeket, ám úgy tűnik göröngyös útra léptek kísérleteikkel.
Vásárló Hogyan befolyásolja a máj egészsége az epe működését?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 19:01
Az emberi test egy meglehetősen komplex felépítésű rendszer, melynek a működését még máig sem sikerült a tudósoknak teljes egészében megfejtenie. Az azonban már világos, hogy szinte minden mindennel összefügg, és ha egy szerv működése rendellenessé válik, az akár a teljes szervezetre, fizikai és mentális állapota is kihathat.
Vásárló Mit jelent valójában a szeretet, és hogyan függ össze az önzetlenséggel?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 10:17
Tetszik vagy sem, voltaképpen az egész életünk egy olyan út, amin folyamatosan fejlődünk, részben az eleve bennünk lévő vonásokból kiindulva, másrészt az életünk ránk gyakorolt hatásai által.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG