3p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Októberre lassult az árcsökkenés a hipermarketekben, de még mindig olcsóbban tudhatjuk le a nagybevásárlást, mint egy éve - erre jutottunk a legfrissebb Privátbankár Árkosár felmérés során. Az őszre ígért kenyéráremelés megérkezett, egy hónap alatt 14 százalékot drágult egy vekni.

Október 7-én vettük nyakunkba három hipermarketlánc egy-egy egységét, és megnéztük, hogyan alakult 30 élelmiszerből álló mintakosarunk ára az előző hónaphoz és tavaly októberhez képest. Idén eddig egy kivételével minden hónapban alacsonyabb árat mértünk, mint az előző év azonos időszakaiban - a trend szeptemberben sem tört meg, csak lassult.

 

 

A KSH legutóbbi közlése szerint ha csak szerény mértékben is, de újra emelkedett az árszínvonal Magyarországon - pozitív, 0,2 százalékos volt a legutóbbi inflációs adat. Ennek jelét mi is éreztük: a múlt havinál ugyanis 203 forinttal, 1,2 százalékkal többe került októberben a mintakosár.

A három hipermarket közül az Auchanban 4,5 százalékos, a Tescóban 0,1 százalékos havi árcsökkenést mértünk, az Intersparban 6 százalékkal magasabb volt a számla végösszege, mint egy hónapja.

 

 

Tavalyhoz képest viszont továbbra is csökkennek az árak: az Auchan éves áremelését ellensúlyozta az Interspar és a Tesco árcsökkentése, az átlag 1,5 százalékos árcsökkenés lett. Az élelmiszerkosár átlagára 17 398 forint volt októberben.

 

 

Az áruházak sorrendje most érdemben változott: az Interspar visszacsúszott a harmadik helyre, az Auchan pedig újra az élre állt. A Tesco egy helyet javított, így lett második. A legolcsóbb és legdrágább áruház között 1231 forint volt a különbség októberben.

A legkevesebbet persze akkor kellene fizetni, ha mindent ott vennénk, ahol az a legolcsóbb: 1445 forintot spórolhatnánk így az átlagárhoz képest.  Ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Lehet, hogy a kenyérár-emelés, amit szeptemberre jósoltak a pékek, végül októberre érkezett meg: egyetlen hónap alatt 14 százalékkal drágult a kenyér a hipermarketekben. A tészta, a sajt és a tej ára is nagyjából ennyivel emelkedett egy hónap alatt. Ötödével olcsóbb lett viszont a krumpli és az alma.

Tavaly októberhez képest 10 százalékot drágult a kenyér, 12 százalékot a sajt, 15-öt a joghurt, míg a tejföl harmadával kerül többe, mint egy éve. A krumpli viszont sokkal olcsóbb lett (-44%), ahogy a cukorért is közel ötödével kevesebbet kell adni, mint tavaly.

Havi legolcsóbbak: tök, só, epres joghurt

Halloween-tököt egyelőre csak az Auchanban találtunk, 199-ért; nagydobosi, szürke sütőtököt vehettünk volna faragáshoz a Tescóban kilónként 169-ért, az Intersparban 249 forintért.

Szeptemberben volt balhé a sóval: hatalmas mennyiségű, több mint 13 tonna állati takarmányozásra szánt kálium-klorid felhasználásával gyártott étkezési sót vetetett le a polcokról a Nébih. Megnéztük, mi van helyette: a legolcsóbb asztali só kilója mindhárom áruházban egyaránt 39 forint volt, ezért az Auchanban sajátmárkás Tuti Tippet, az Intersparban S Budgetet, a Tescóban Nyírség asztali sót kaphattunk.

Az epres joghurtokkal sem volt minden rendben: 38-ból 19 terméknél talált a hatóság hiányosságokat. Ha csak az árakat nézzük, akkor a Zott Szívecske nyert, ezt az Auchan 58 forintért adta ottjártunkkor. A Tescóban 59 forint volt a Danone Nap mint nap epres joghurtja, az Interparban szintén 59 forintba került az akciós Farmer joghurt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Megváltozhatnak az áruházak, 237 000 milliárd forintból
Buksza blog | 2024. március 19. 08:36
Az EU rendületlenül alkotja azokat az új szabályokat, amelyek célja a kontinens iparának támogatása a fenntarthatóvá válásban és a digitalizálás elsajátításában. A kiskereskedelem is beállt a sorba.
Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
Vásárló Extrém ízeket kaphatnak a kenyerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 16. 11:36
A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.
Vásárló Hányszor kell mosni a paplant?
Buksza blog | 2024. március 15. 13:28
A matracokat kínáló cégek reklámszövege, hogy a termékeikben rejlik a zavaró álmok nélküli alvás titka. Kevesen tudják, hogy a jó matracnál egyszerűbben is tehetnek valamit a pihentetőbb alvásért.
Vásárló A „méret a lényeg” jegyében akar megújulni a Meki
Buksza blog | 2024. március 15. 10:21
Még az infláció megugrása előtt az embereknek több pénzük volt arra, hogy gyorséttermekben egyenek, és a McDonald’s azt vette a fejébe, hogy a jövőben visszatér ehhez.
Vásárló Teljes átalakulásról döntött a Decathlon, a magyar boltokat is érinti a lépés
Buksza blog | 2024. március 13. 12:39
Nagy lehetőségek nyíltak meg a francia Decathlon sportáruházlánc marketingesei előtt, a vállalat ugyanis a feje búbjától a talpáig átszabja imázsát azzal az ambícióval, hogy sportmárkává váljon.
Vásárló Az Aldi bátor lépésre készül, a jövőben összesen 800 üzletet nyitna az amerikai piacon
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 12. 16:29
A kiskereskedelem a fejlett országokban a legkeményebb versenypiacok közé tartozik, ám ezen belül vélhetően az Egyesült Államokban kell a legjobban megharcolni a vevőkért. Úgy tűnik, az Aldi nem riadt meg ettől.
Vásárló Környezetbarát megoldás a kellemetlen szagok megszüntetésére a lakásban
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 17:47
Az ózon kitűnően alkalmas a szagok semlegesítésére, ezért az ózongenerátorok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Különösen olyan helyeken, ahol kiemelten fontos a kellemetlen szagok megszüntetése, a tiszta, friss környezet megteremtése.   
Vásárló Mosdószekrény-választás a praktikum és esztétikum jegyében
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 13:57
A fürdőszoba egyik legpraktikusabb és legdominánsabb eleme a mosdószekrény. Sokan úgy vélik, hogy egyszerű kiválasztani azt az egyet, ami a fürdőhelyiségbe kerül, ez azonban nem feltétlenül van így, hiszen a széles körű választék könnyen bizonytalanná teheti a vásárlót.
Vásárló Megalapozottnak látszik a piros pont, amit a Tesco kapott
Buksza blog | 2024. március 11. 12:13
Növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban a Tesco szakértők szerint annak köszönhetően, hogy tőzsdén jegyzett vállalatként jobb pénzügyi helyzetben van versenytársainál.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG