3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Éppen feleannyit vásárolunk bankkártyánkkal vasárnap, mint a kötelező zárva tartás előtt tettük, derül ki a MasterCard legfrissebb adataiból. A kártyatársaság kimutatása szerint vásárlási szokásaink a hét többi napján is megváltoztak. Az eddigi adatok alapján elmondható, hogy a csütörtök lett az egyik új bevásárló nap, de vasárnap kivételével minden nap nőtt a kártyahasználat.

A MasterCard a vasárnapi boltbezárás bevezetését megelőző két hónap napi bankkártyás tranzakcióinak számát és értékét hasonlította össze az azt követő két hónap adataival. A kártyatársaság számai azt mutatják, hogy vasárnaponként felére (50 százalékra) csökkent a bankkártyás vásárlások száma - összegüket tekintve pedig 52 százalékra. Jóllehet a törvény bevezetése előtt is a vasárnap volt az egyik leggyengébb nap vásárlási szempontból, az új szabályozásnak betudhatóan ezen a napon negyedannyi kártyás művelet zajlik, mint a hét legnagyobb forgalmú napján, azaz szombaton.

A csütörtök az új vasárnap

Ami a többi napot illeti: a bankkártyás vásárlások száma átlagosan 11 százalékkal, értéke pedig átlagosan 20 százalékkal növekedett a hét további hat napján. A MasterCard statisztikái alapján megállapítható tehát, hogy a vásárlók átütemezik a heti bevásárlást más napokra. A tranzakciók száma legnagyobb mértékben a csütörtöki napon emelkedett, 19 százalékkal, de jelentősen nőtt a szerdai (13%) és a szombati (12%) kártyás vásárlások száma is.

Míg korábban a péntek volt a legnépszerűbb vásárlási nap Magyarországon, mostanra megközelítőleg ugyanannyi művelet megy végbe csütörtökön is, mint pénteken vagy szombaton. Így elmondható, hogy a csütörtöki nap is elsődleges bevásárlási nap lett a héten. 

Ami az új vásárlási szokásokat illeti, a csütörtök előretörése a legérdekesebb fejlemény, amit a kereskedelemben is ki lehet használni akciókkal, esetleg hosszabbított nyitva tartással – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.


Vasárnap a gép előtt vásárolunk

 

A MasterCard elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos statisztikái azt mutatják, hogy a vasárnapi zárva tartás az internetes vásárlási szokásokra is hatással volt. A törvény hatálybalépése előtt szombaton és vasárnap történt a legkevesebb vásárlás az interneten - csaknem azonos mennyiségű tranzakció ment végbe a két hétvégi napon. Az új törvény bevezetését követően ugyanakkor a hétvégi internetes vásárlási szokások egyértelműen megváltoztak. Szombati napokon több mint 20 százalékkal esett vissza az online bankkártyás tranzakciók száma (értéke pedig 24 százalékkal). Ennek egyik oka lehet, hogy sokan éppen ezen a napon mennek el otthonról vásárolni, és kevesebbet vannak a számítógép előtt.

Ezzel szemben vasárnap a hét napjai közül a legnagyobb mértékben, 6 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma, összértéke pedig 2 százalékkal. A növekedés ellenére egy vasárnapi kártyás vásárlás átlagértéke 4 százalékkal csökkent, ami azt jelenti, hogy március 15-e óta a kártyabirtokosok több, de átlagban kisebb értékű internetes rendelést kezdeményeznek vasárnapi napokon. 

Így is többet vásárolunk kártyával

A statisztikából az is kiderül, hogy a vasárnapi zárva tartás nem vetette vissza a kártyás fizetések népszerűségének növekedését. A MasterCard statisztikája szerint az új szabályozás bevezetését követően ugyanolyan ütemben nőtt a bankkártyás vásárlások száma (5 százalékkal) és értéke (12 százalékkal) a vizsgált négy hónap alatt, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG