3p
Tovább bővült az elektronikus fizetési módok használata 2015 harmadik negyedévében.

 

 

Az MNB adatai szerint 2015 harmadik negyedévében a pénzforgalmi szolgáltatók 10,4 millió fizetési számlát vezettek, a hazai kibocsátású fizetési kártyák száma 8,9 millió volt, csaknem 1 százalékkal emelkedett az előző negyedévhez képest.

Folytatódott az érintőkártyák számának jelentős, közel 8 százalékos bővülése az előző negyedévhez viszonyítva, a Magyarországon kibocsátott kártyáknak már több mint fele, 4,5 millió kártya rendelkezik ezzel a funkcióval.

Egyre több helyen lehet kártyázni

A fizikai kereskedői elfogadóhelyek száma kismértékben tovább emelkedett, meghaladta a 80 ezret. Az elfogadóhelyeken üzemelő POS-terminálok 99 ezret elérő száma gyakorlatilag stagnált, az érintéses fizetést lehetővé tevő készülékek száma viszont 8 százalékkal bővült, a POS terminálok mintegy 60 százalékánál lehet már érintőkártyákkal fizetni. Csekély mértékben visszaesett viszont az internetes elfogadóhelyek száma, a harmadik negyedévben közel 7400 ilyen elfogadóhely volt.

A hazai kibocsátású fizetési kártyákkal belföldön lebonyolított vásárlási tranzakciók száma és értéke egyaránt 20 százalékot meghaladóan nőtt 2015 harmadik negyedévében, a 103 millió tranzakció több mint 725 milliárd forintos összforgalmat jelentett.

Még van hová fejlődni

A POS terminálokon lebonyolított vásárlási tranzakciók több mint 31 százaléka történt érintéses fizetéssel, ami az összérték majdnem 17 százalékát tette ki. Az érintéses fizetési forgalom így mind darabszámát, mind értékét tekintve több mint két és félszeresére nőtt 2014 harmadik negyedévéhez képest.

A kártya fizikai jelenléte nélkül, elsősorban az interneten lebonyolított vásárlási forgalom száma több mint negyedével, értéke pedig közel harmadával nőtt az előző év harmadik negyedévéhez képest, azonban a teljes fizetési kártyás forgalomhoz viszonyítva továbbra is alacsony.

A korábbi negyedévekhez hasonlóan nőtt az egy tranzakcióban átlagosan felvett készpénz értéke, több mint 64 ezer forint volt.

Rengeteg visszaélés

A hazai kibocsátású fizetési kártyákkal elkövetett visszaélések értéke 169 millió forinttal emelkedett 2015 második negyedévében az előző év azonos időszakához képest. A teljes bankkártyás fizetési forgalomhoz viszonyítva azonban az 5570 visszaélés nagyon alacsonynak számít.

A visszaélések kétharmada internetes vásárláshoz, valamint postai és telefonos megrendeléshez kapcsolódott. Az okozott kár 114 millió forintot tett ki, leginkább a nemzetközi forgalomban követtek el ilyen eseményeket. A hazai kártyaelfogadói hálózatban elkövetett 626 visszaélésből 33 millió forint kár származott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG