Hirdetés
Hirdetés

Most kiderül, hogy úszhatod meg a balesetet - itt a téligumi-teszt

2016. január 14., 20:45

A következő napokban a rövid felmelegedést követően ismét téli útviszonyok és nappal is fagypont alatti hőmérsékletek teszik próbára a közlekedőket. Ezért mindenki számára tanulságosak lehetnek a Hungaroringen elvégzett tesztek, amelyek valódi hóban zajlottak le.

 

 

Hirdetés

A Használtautó.hu és a nonstopgumi.hu közösen elvégzett mostani tesztjének, amely a hóban megtett fékutat és a kapaszkodási tulajdonságokat mérte, számos fontos tanulsága van.

Sokkal nehezebb megállni

Miközben a vizsgált gumikkal korábban 40 kilométer/órás sebesség mellett száraz aszfalton valamennyi személyautó (téli és nyári gumival felszerelt egyaránt) 6,1-7,6 méter közötti fékúton meg tudott állni, havas úton erre a legjobban teljesítő abroncsnak is 15,9 méterre volt szüksége. A fékutak hossza szerinti szóródás ráadásul ezúttal összehasonlíthatatlanul nagyobb volt: miközben a prémium téli gumikkal általában 16-17 méter közötti fékutakat mértek a szakértők, az újszerű nyári, illetve túlkoros téli gumival ez a táv mintegy 25 méterre nőtt.

 

 

A kopottabb nyári gumival eközben a megállásig nem kevesebb, mint 47,5 méterre volt szüksége a tesztautónak, ami közel háromszorosa  a legjobb értékeknek. Miközben a legjobb gumikkal felszerelt autók megálltak a 17 méterre elhelyezett bábu előtt, a használt nyári gumival közlekedő autó 33 kilométer/órával ütötte azt el.

Havas úton fékezés során a prémium téli abroncsokhoz hasonlóan jól szerepelt egy négyévszakos gumi, a Kumho Solus Vier is. Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy a havas út csak egy lehetséges, nem is leggyakrabban felmerülő útviszony. Ez a négyévszakos gumi ugyanakkor hideg száraz és vizes aszfalton a korábbi teszten egyaránt kiábrándító eredményt nyújtott, vagyis a fenti eredményben nem érdemes az egész évre kínált abroncsok mellett szóló komoly érvet felfedezni. Már csak azért sem, mert az „egészévesként” kínált Michelin Cross Climate viszont közel 27 méteren tudott csak megállni.

Csak téligumival

Havas emelkedőn kapaszkodásban az ősszel elvégzett teszt összesített győztese, a Goodyear UG9 gumi teljesített a legjobban, a fronthajtású tesztautó ezzel a szettel jobb eredményt produkált, mint az összkerékhajtású társa, amelyen egyéves, szintén prémium gumi volt.

Míg a kopott nyári gumival elindulni sem lehetett az emelkedőn, a kopottabb téli abroncsokkal is csak az ESP (menetstabilizáló) kiiktatása után lehetett leküzdeni a havas akadályt. (Ez azonban nem minden modellben egyformán egyszerű: van, ahol ehhez csupán a műszerfalon kell egy gombot megnyomni, másutt a fedélzeti számítógép menüjében kell ezt a beállítást változtatni.)

A havas felületen zajló teszt is azt igazolta, hogy a várható zord téli időjárási feltételek mellett csak kifejezetten téli, és nem túl koros gumikkal érdemes útnak indulni, mert fékútban jelentős többletet, kapaszkodási képességben pedig komoly elmaradást fogunk tapasztalni.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Majdnem 50 százalékkal növeli osztalékát a Richter

Majdnem 50 százalékkal növeli osztalékát a Richter

Ma tartotta éves közgyűlését a Richter, 106 forintot fizetnek részvényenként az előző évi 72 forint után. A papír ma az OTP-vel együtt esett, a Mol emelkedett. A Konzum és az Opimus esetében ma véget ért az őrület: az égben nyitottak, de jól megtömték a vevőket napközben. Amerikai ma is emelkedik, a forint gyengült.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • április 24
    Fogyasztói bizalmi index
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, február)
    IFO üzleti hangulatindex
    Alcoa (2017 Q1)
    T-Mobile USA (2017 Q1)
    április 25
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    McDonald's (2017 Q1)
    Újlakás értékesítések és építések
    április 26
    Daimler (2017 Q1)
    PepsiCo (2017 Q1)
    Twitter (2017 Q1)
    Boeing (2017 Q1)
    április 27
    Lufthansa (2017 Q1)
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    EKB kamatdöntés
    Fogyasztói árindex
    Microsoft (2017 Q1)
    Alphabet (2017 Q1)
    április 28
    KSH: Foglalkoztatottság és munkanélküliség (január–március)
    KSH: Ipari termelői árak (március)
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP (Q1)

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?