Hirdetés
Hirdetés

Most kiderül, hogy úszhatod meg a balesetet - itt a téligumi-teszt

2016. január 14., 20:45

A következő napokban a rövid felmelegedést követően ismét téli útviszonyok és nappal is fagypont alatti hőmérsékletek teszik próbára a közlekedőket. Ezért mindenki számára tanulságosak lehetnek a Hungaroringen elvégzett tesztek, amelyek valódi hóban zajlottak le.

 

 

Hirdetés

A Használtautó.hu és a nonstopgumi.hu közösen elvégzett mostani tesztjének, amely a hóban megtett fékutat és a kapaszkodási tulajdonságokat mérte, számos fontos tanulsága van.

Sokkal nehezebb megállni

Miközben a vizsgált gumikkal korábban 40 kilométer/órás sebesség mellett száraz aszfalton valamennyi személyautó (téli és nyári gumival felszerelt egyaránt) 6,1-7,6 méter közötti fékúton meg tudott állni, havas úton erre a legjobban teljesítő abroncsnak is 15,9 méterre volt szüksége. A fékutak hossza szerinti szóródás ráadásul ezúttal összehasonlíthatatlanul nagyobb volt: miközben a prémium téli gumikkal általában 16-17 méter közötti fékutakat mértek a szakértők, az újszerű nyári, illetve túlkoros téli gumival ez a táv mintegy 25 méterre nőtt.

 

 

A kopottabb nyári gumival eközben a megállásig nem kevesebb, mint 47,5 méterre volt szüksége a tesztautónak, ami közel háromszorosa  a legjobb értékeknek. Miközben a legjobb gumikkal felszerelt autók megálltak a 17 méterre elhelyezett bábu előtt, a használt nyári gumival közlekedő autó 33 kilométer/órával ütötte azt el.

Havas úton fékezés során a prémium téli abroncsokhoz hasonlóan jól szerepelt egy négyévszakos gumi, a Kumho Solus Vier is. Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy a havas út csak egy lehetséges, nem is leggyakrabban felmerülő útviszony. Ez a négyévszakos gumi ugyanakkor hideg száraz és vizes aszfalton a korábbi teszten egyaránt kiábrándító eredményt nyújtott, vagyis a fenti eredményben nem érdemes az egész évre kínált abroncsok mellett szóló komoly érvet felfedezni. Már csak azért sem, mert az „egészévesként” kínált Michelin Cross Climate viszont közel 27 méteren tudott csak megállni.

Csak téligumival

Havas emelkedőn kapaszkodásban az ősszel elvégzett teszt összesített győztese, a Goodyear UG9 gumi teljesített a legjobban, a fronthajtású tesztautó ezzel a szettel jobb eredményt produkált, mint az összkerékhajtású társa, amelyen egyéves, szintén prémium gumi volt.

Míg a kopott nyári gumival elindulni sem lehetett az emelkedőn, a kopottabb téli abroncsokkal is csak az ESP (menetstabilizáló) kiiktatása után lehetett leküzdeni a havas akadályt. (Ez azonban nem minden modellben egyformán egyszerű: van, ahol ehhez csupán a műszerfalon kell egy gombot megnyomni, másutt a fedélzeti számítógép menüjében kell ezt a beállítást változtatni.)

A havas felületen zajló teszt is azt igazolta, hogy a várható zord téli időjárási feltételek mellett csak kifejezetten téli, és nem túl koros gumikkal érdemes útnak indulni, mert fékútban jelentős többletet, kapaszkodási képességben pedig komoly elmaradást fogunk tapasztalni.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Ilyen még sosem volt a Balatonon - Siófok valamit elrontott

Ilyen még sosem volt a Balatonon - Siófok valamit elrontott

Sosem látott figyelem irányult a Balatonra ezen a nyáron. Sikeres volt az év az üdülőrégió számára, ahol tovább nőtt a vendégforgalom, és bővült a fejlesztések, programok száma is. Egyre több magyar család engedheti meg magának, hogy a Balatonnál nyaraljon.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • szeptember 18
    Fogyasztói árindex (végleges) - augusztus
    szeptember 19
    Monetáris Tanács kamatdöntő ülése;
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    ZEW index - szeptember
    ZEW index - szeptember
    Adobe - 2017 Q3
    FedEx - 2018 Q1
    szeptember 20
    KSH: Keresetek - január–július
    MNB: Negyedéves fizetési mérleg és külfölddel szembeni állományok - első közlés 2017. II. negyedév + revízió 2014.I.n.év - 2017.I.n.év
    ÁKK: 2022/A államkötvény csereaukció, 2019/C - 20 mrdFt; 2026/D államkötvény csereaukció, 2020/B - 20 mrdFt
    Fed kamatdöntő ülése
    Kiskereskedelmi forgalom (év/év) - augusztus
    Import (év/év) - augusztus
    Export (év/év) - augusztus
    szeptember 21
    Fogyasztói bizalom (előzetes) - szeptember
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    Philadelphiai Fed index - szeptember

    szeptember 22
    KSH: Kiskereskedelem - július
    Feldolgozóipari BMI (előzetes) - szeptember
    Szolgáltatóipari BMI (előzetes) - szeptember
    Feldolgozóipari BMI (előzetes) - szeptember
    Szolgáltatóipari BMI (előzetes) - szeptember

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?