Hirdetés
Hirdetés

Most kiderül, hogy úszhatod meg a balesetet - itt a téligumi-teszt

2016. január 14., 20:45

A következő napokban a rövid felmelegedést követően ismét téli útviszonyok és nappal is fagypont alatti hőmérsékletek teszik próbára a közlekedőket. Ezért mindenki számára tanulságosak lehetnek a Hungaroringen elvégzett tesztek, amelyek valódi hóban zajlottak le.

 

 

Hirdetés

A Használtautó.hu és a nonstopgumi.hu közösen elvégzett mostani tesztjének, amely a hóban megtett fékutat és a kapaszkodási tulajdonságokat mérte, számos fontos tanulsága van.

Sokkal nehezebb megállni

Miközben a vizsgált gumikkal korábban 40 kilométer/órás sebesség mellett száraz aszfalton valamennyi személyautó (téli és nyári gumival felszerelt egyaránt) 6,1-7,6 méter közötti fékúton meg tudott állni, havas úton erre a legjobban teljesítő abroncsnak is 15,9 méterre volt szüksége. A fékutak hossza szerinti szóródás ráadásul ezúttal összehasonlíthatatlanul nagyobb volt: miközben a prémium téli gumikkal általában 16-17 méter közötti fékutakat mértek a szakértők, az újszerű nyári, illetve túlkoros téli gumival ez a táv mintegy 25 méterre nőtt.

 

 

A kopottabb nyári gumival eközben a megállásig nem kevesebb, mint 47,5 méterre volt szüksége a tesztautónak, ami közel háromszorosa  a legjobb értékeknek. Miközben a legjobb gumikkal felszerelt autók megálltak a 17 méterre elhelyezett bábu előtt, a használt nyári gumival közlekedő autó 33 kilométer/órával ütötte azt el.

Havas úton fékezés során a prémium téli abroncsokhoz hasonlóan jól szerepelt egy négyévszakos gumi, a Kumho Solus Vier is. Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy a havas út csak egy lehetséges, nem is leggyakrabban felmerülő útviszony. Ez a négyévszakos gumi ugyanakkor hideg száraz és vizes aszfalton a korábbi teszten egyaránt kiábrándító eredményt nyújtott, vagyis a fenti eredményben nem érdemes az egész évre kínált abroncsok mellett szóló komoly érvet felfedezni. Már csak azért sem, mert az „egészévesként” kínált Michelin Cross Climate viszont közel 27 méteren tudott csak megállni.

Csak téligumival

Havas emelkedőn kapaszkodásban az ősszel elvégzett teszt összesített győztese, a Goodyear UG9 gumi teljesített a legjobban, a fronthajtású tesztautó ezzel a szettel jobb eredményt produkált, mint az összkerékhajtású társa, amelyen egyéves, szintén prémium gumi volt.

Míg a kopott nyári gumival elindulni sem lehetett az emelkedőn, a kopottabb téli abroncsokkal is csak az ESP (menetstabilizáló) kiiktatása után lehetett leküzdeni a havas akadályt. (Ez azonban nem minden modellben egyformán egyszerű: van, ahol ehhez csupán a műszerfalon kell egy gombot megnyomni, másutt a fedélzeti számítógép menüjében kell ezt a beállítást változtatni.)

A havas felületen zajló teszt is azt igazolta, hogy a várható zord téli időjárási feltételek mellett csak kifejezetten téli, és nem túl koros gumikkal érdemes útnak indulni, mert fékútban jelentős többletet, kapaszkodási képességben pedig komoly elmaradást fogunk tapasztalni.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Veszélyben a miniszterelnöki elképzelés

Veszélyben a miniszterelnöki elképzelés

Theresa May brit miniszterelnök abban a biztos tudatban írt ki soron kívüli parlamenti választásokat, hogy a közvélemény-kutatók által jelzett óriási előnyét parlamenti helyekre váltsa. Lehet, hogy végül nem jön be az elképzelés, az előny gyorsan fogyatkozik, persze ebben nem kis szerepe van a kampányban elkövetett hibáknak is.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • május 29
    május 30
    KSH: Beruházás (I. negyedév)
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    Fogyasztói bizalom
    Fogyasztói árindex
    Conference Board fogyasztói BMI

    május 31
    KSH: Ipari termelői árak (április)
    Ipari termelés
    Feldolgozóipari és szolgáltatóipari BMI
    Metro (2017 Q2)
    Munkanélküliségi ráta
    Fogyasztói árindex
    Chicagói BMI
    Bézs könyv
    június 1
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (második becslés, március)
    a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság BMI-je
    Feldolgozóipari BMI
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    ISM feldolgozóipari index
    június 2
    Munkanélküliségi ráta
    Külkereskedelmi mérleg

Szavazás

Idén hová megy nyaralni?