3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jelentős áremelkedést mért a Privátbankár.hu a hipermarketekben júniusban. Májushoz képest ugyan nem drasztikus az áremelkedés, de éves alapon szépen megugrottak az árak. Harminc termékből álló mintakosarunkból minden harmadik termék drágult 10 százalékot meghaladó mértékben. A krumpli pedig egy hónap alatt majdnem 60 százalékkal emelkedett.

Június 5-én végeztük el a legfrissebb Privátbankár Árkosárhoz szükséges felmérést: 3 hipermarket-lánc egy-egy egységét kerestük fel, hogy megnézzük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára.

Drágább lett a bevásárlás

 

Az Auchanra rájárt a rúd a múlt hónapban: május végén a Gazdasági Versenyhivatal jogsértőnek találta az Auchan több, összehasonlításokat tartalmazó reklámját. A jogsértés elkövetéséért 56 millió forint bírságot szabott ki a Versenyhivatal.

Részletek >>

Az előző hónaphoz képest most csak az Intersparban csökkentek az árak, a Tescóban stagnált, az Auchan viszont emelt. Éves alapon azonban minden hipermarket emelt az árakon, az Interspar ugyan csak 1 százalékot, de a Tesco és az Auchan 6 százalék feletti emelést hajtott végre. A mezőny ezzel nagyon összecsúszott: az Auchanban 17 819, a Tescóban 17 966, az Intersparban 18 019 forintért tudnánk megvenni mintakosarunkat.

A három áruház átlagára 17 935 forint lett, ez 1 hónap alatt ez minimális csökkenést, egy év alatt azonban 5 százalékos átlagos áremelkedést jelent. A legjobban persze akkor járnánk, ha minden ott vennénk meg, ahol azt a legolcsóbban adják, de ebben hónapban az összesítés alapján nem biztos, hogy megérné a tripla utazgatás vagy esetleg a tripla létszámú bevásárlócsapat.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

 

A KSH kedden teszi közzé az infláció májusi alakulásával kapcsolatos friss adatait,

Komolyabb, 10 százalékot meghaladó árcsökkenést májushoz képest most a tojás és a tej esetében mértünk, az alma viszont 35 százalékkal drágult, és óriásit: 59 százalékot ugrott a krumpli ára. 

Egy év alatt átrendeződtek az árak, jóval, 20 százalék körüli mértékben drágult az alma, és a szeszes ital ára. Ennél kisebb mértékben ugyan, de drágult az ásványvíz, a tejföl, a margarin, a tészta, az olaj, a chips, a rizs, és a kávé. Olcsóbb lett viszont a hús, a felvágott, a cukor és 20 százalékot meghaladó mértékben esett a sajt és a tej ára.

 

 

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk? 
Kosaras módszertan >>

Ebben a hónapban megnéztük azt is, hogy mennyiben kerül a cseresznye. Minden áruházban magyar cseresznyét árulnak már, a legolcsóbban az Auchanban vehetünk, 899 forintért. A Tesco fél kilós kiszerelésben árulja saját márkás csomagolásban - a szállító egyébként a beszédes nevű Tiltott Gyümölcs Kft. - a cseresznyét, amelynek kilója 1098 forint. Az Intersparban 1199 forint egy kiló cseresznye.

A túró ottjártunkkor a Tescóban volt a legolcsóbban, 716 forint a termék neve egyébként "Hazai Tehéntúró félzsíros". Az Auchan szintén félzsíros túrót kínál 842 forintért, ez saját márkás termék, ahogy a Spar 878 forintos túrója is.

Fotó: Wikipedia.org/Fieldafar

Annak is utánajártunk, hogy hol a legolcsóbb az olívabogyó: ha a szeletelt bogyó is megfelel, akkor az Auchan 843 forintos Loreto márkájú termékét érdemes választani. A Tesco egész olívabogyót kínál 1561 forintért kilónként, ez saját márkás termék és pimiento paprikával töltött. Az Intersparban a Happy Frucht olívabogyó a legolcsóbb, kilónként 1678 forint.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG