4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Olcsóbb lett az év utolsó nagybevásárlása: a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint decemberben tovább csökkentek az árak. Ha az egész évet nézzük, 11 hónapban csökkentek az árak a tavalyi év azonos időszakához képest.

A hipermarket-láncokat sújtó jogszabályváltozások (a két egymást követő évben veszteséges, legalább 50 milliárd fölötti árbevételű cég nem forgalmazhat napi fogyasztási cikket; drasztikusan emelkedik az árbevétel-arányos élelmiszeripari felügyeleti díj; vasárnap ki sem nyithatnak a 200 négyzetméternél nagyobb üzletek; kibővítik a plázastopot) előtt azt mondhatjuk: gyakorlatilag egész évben csökkentek az árak 2014-ben.

A Privátbankár Árkosár értékének változása a megelőző év azonos időszakához képest - azaz az éves árindex

December 9-én nyakunkba vettük a Tesco, az Auchan és az Interspar egy-egy egységét - 30 élelmiszerből álló élelmiszerkosarunk árát vizsgáltuk a három hipermarketben. Tavaly decemberhez képest mindhárom áruházban alacsonyabb lett a számla végösszege, a múlt hónaphoz képest pedig egyedül a Tesco emelt árat - ennek köszönhetően helyet is cseréltek a dobogó második-harmadik helyén az Intersparral, igaz, a különbség mindössze 6 forint. Az Auchan jó 900 forinttal, 5,7 százalékkal volt olcsóbb ezúttal a versenytársaknál.

 

 

A decemberi átlagár 16 856 forint lett. Az előző hónaphoz képest ez 0,4 százalékos csökkenést jelent, a tavaly októberinél pedig 842 forinttal olcsóbban megúszhattuk nagybevásárlásunkat december elején.

 

 

A legkevesebbet persze akkor kellene fizetni, ha mindent ott vennénk, ahol az a legolcsóbb: 1 548 forintot spórolhatnánk így az átlagárhoz képest. Ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna. Az Auchan ennél 6, a másik két áruház 12 százalékkal olcsóbb. (A tripla utazgatás a folyamatos üzemanyagár-zuhanás mellett már kezd megfontolandó lenni...)

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH holnap (csütörtökön) közli az infláció novemberi alakulásáról szóló adatait. Londoni elemzők szerint mélyülhetett a magyarországi defláció, továbbra is elsősorban a nyersolajárak zuhanásának átszűrődő kiskereskedelmi hatásai miatt.

Egy hónap alatt ezúttal nem voltak kiugró árváltozások, egyedül az almát (+30%) és a gyümölcslevet (-14%) emelhetnénk ki.

Tavaly decemberhez képest legalább 10 százalékkal emelkedett a tojás, a tészta, a joghurt és a tejföl ára, feleannyit kérnek viszont a krumpliért, 20 százalék körüli árcsökkenést mértünk az almánál, a rizsnél, a cukornál, egyes húsféléknél és a sajtnál.

Havi legolcsóbbak: bejglitől az Unicumig

Aki szeretné elkerülni a nagy tolongást, már most megkezdheti a bevásárlást: a ponytot talán még korai lenne betenni a fürdőkádba, de van, amit már most beszerezhetónk. Diót viszont ne hipermarketben keressünk: darált, cukrozott változatokat és diópótló keverékeket árulnak, de pucolt, darálatlan diót legfeljebb 20 dekás kiszerelésben, aranyárban találni a polcokon - ezért érdemes a piacra menni.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Aki nem alapanyagot, hanem inkább egész bejglit vásárol az kilónként 1198 forintért vehet sajátmárkás bejglit az Intersparban. 1458 forintért szintén saját gyártású bejglit kapunk az Auchanban; a Tesco 2247-ért adta a "régimódi" bejglit ottjártunkkor - igaz, csokis és diós-barackos ízben, ami azért nem régimódi. "Omlós tekercset" 858-ért is adnak kilónként a Tescóban, de az nem bejgli.

A magyar családok egyik gyakori ünnepi kelléke az Unicum, a hétdecis kiszerelés az Auchanban volt a legolcsóbb (3489 forint), az Interspar 3699-ért adta, a Tesco pedig 4299 forintért.

Kimért szaloncukrot 999 forintért ad az Interspar és a Tesco is, az Auchan pedig 769-ért adja a lédig édességet / karácsonyfadíszt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
Vásárló Extrém ízeket kaphatnak a kenyerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 16. 11:36
A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.
Vásárló Hányszor kell mosni a paplant?
Buksza blog | 2024. március 15. 13:28
A matracokat kínáló cégek reklámszövege, hogy a termékeikben rejlik a zavaró álmok nélküli alvás titka. Kevesen tudják, hogy a jó matracnál egyszerűbben is tehetnek valamit a pihentetőbb alvásért.
Vásárló A „méret a lényeg” jegyében akar megújulni a Meki
Buksza blog | 2024. március 15. 10:21
Még az infláció megugrása előtt az embereknek több pénzük volt arra, hogy gyorséttermekben egyenek, és a McDonald’s azt vette a fejébe, hogy a jövőben visszatér ehhez.
Vásárló Teljes átalakulásról döntött a Decathlon, a magyar boltokat is érinti a lépés
Buksza blog | 2024. március 13. 12:39
Nagy lehetőségek nyíltak meg a francia Decathlon sportáruházlánc marketingesei előtt, a vállalat ugyanis a feje búbjától a talpáig átszabja imázsát azzal az ambícióval, hogy sportmárkává váljon.
Vásárló Az Aldi bátor lépésre készül, a jövőben összesen 800 üzletet nyitna az amerikai piacon
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 12. 16:29
A kiskereskedelem a fejlett országokban a legkeményebb versenypiacok közé tartozik, ám ezen belül vélhetően az Egyesült Államokban kell a legjobban megharcolni a vevőkért. Úgy tűnik, az Aldi nem riadt meg ettől.
Vásárló Környezetbarát megoldás a kellemetlen szagok megszüntetésére a lakásban
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 17:47
Az ózon kitűnően alkalmas a szagok semlegesítésére, ezért az ózongenerátorok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Különösen olyan helyeken, ahol kiemelten fontos a kellemetlen szagok megszüntetése, a tiszta, friss környezet megteremtése.   
Vásárló Mosdószekrény-választás a praktikum és esztétikum jegyében
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 13:57
A fürdőszoba egyik legpraktikusabb és legdominánsabb eleme a mosdószekrény. Sokan úgy vélik, hogy egyszerű kiválasztani azt az egyet, ami a fürdőhelyiségbe kerül, ez azonban nem feltétlenül van így, hiszen a széles körű választék könnyen bizonytalanná teheti a vásárlót.
Vásárló Megalapozottnak látszik a piros pont, amit a Tesco kapott
Buksza blog | 2024. március 11. 12:13
Növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban a Tesco szakértők szerint annak köszönhetően, hogy tőzsdén jegyzett vállalatként jobb pénzügyi helyzetben van versenytársainál.
Vásárló Újabb forradalom indul az otthoni mosógépeknél, nyugdíjba mehetnek a kapszulák
Buksza blog | 2024. március 11. 10:33
Változást hoztak a mosásban a kapszulás mosószerek, amelyek célja a hagyományos mosószeres flakonok kiváltása volt kapszulákkal, ám úgy fest, egy évtizeddel megjelenésük után eljárt felettük az idő.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG