3p
Minden szálláskategóriában vendégszám növekedésre van kilátás a nyári főszezonban.
MTI Fotó: Varga György

Remek főszezon elé néznek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek, amelyek a becslések szerint 5-15 százalékkal több vendéget fogadhatnak, mint az előző nyáron. Erre utalnak a folyamatosan érkező foglalások, meg részben arra is, hogy tudatosabbak lettek a nyaralást tervezők, akik a minőségi, jó ár-érték arányú szolgáltatást kínáló szállásokat a korábbiaknál hamarabb lefoglalják – összegzi a tapasztalatokat Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, akit a Világgazdaság kérdezett.

A lap szerint már az előszezon is rendkívül erős volt a Balaton partján, az ottani szálláshelyek közül sokan igen erős hónapot zárnak. Az élénkülő belföldi vendégforgalom mellett ebben az orosz és a cseh vendégéjszakák számának emelkedése is szerepet játszik, és a gyógyhelyeken ez a vendégkör még csak most fog igazából megjelenni.

A hagyományosan legerősebb vendégforgalmat generáló július–augusztusi időszakban nemcsak a Balaton-parti, hanem az összes vízparti nyaralóhely várható forgalma erősebbnek ígérkezik, vagyis átlagosan 10 százalékkal több vendégre számíthatnak a Velencei-tó, a Tisza-tó partján és a folyók partján lévő szállások tulajdonosai is.

A programokhoz foglalják a szállást

A vizes élmények mellett rendkívül hangsúlyossá, illetve keresetté váltak a különböző szabadidős programlehetőségek, a kulturális eseményekre ugrásszerűen nő az igény. A vendégek kifejezetten keresik a környékbeli programokat, illetve programcsomagokat.

Ennek jegyében már nemcsak masszázsra és kozmetikai kezelésekre foglalnak időpontot jó előre, hanem a nyaralás időpontjában zajló koncertekre, fesztiválokra és szervezett kirándulásokra is vevők – mondta a Világgazdaságnak Könnyid László.

Itthon nyaralunk a legszívesebbem?

A belföldi vendégkör másik jellegzetessége a 4-6 napos részekre szabdalt nyári szabadság, amit sokan több helyen, csillagtúrázva szeretnek eltölteni. A tipikus magyar főszezoni nyaraló családos, és többségében két 10 év alatti gyerekkel vesz igénybe félpanziós szállodai csomagot. Egy adott településre egy hétnél hosszabb időre már jellemzően kiadó szobát vagy kibérelhető házat keresnek a nyaralók. A háromcsillagos hotelek vendégeinek többsége a horvát és az osztrák szálláshelyeket is jól ismeri, a négycsillagos szállodák belföldi vendégkörére jellemző, hogy a repülővel megközelíthető nyaralásokra is többé-kevésbé rendszeresen befizet.

A vendégtipológiát tovább árnyaló szállásfoglaló portál, a Szallas.hu ügyvezetője, Szigetvári József a Világgazdaságnak arról nyilatkozott, hogy a magyarok nagyjából 50 százaléka nyaral, körükben 80 százalék a belföldre és 20 százalék a külföldre utazók aránya. A külföldi célpont 75-80 százalékban az autóval elérhető horvát és olasz tengerpart, a repülős utak több mint 90 százaléka a tavalyi árakon kínált görög és spanyol nyaralóhelyekre irányul. Az idei nyár a foglalások összegzése szerint belföldön 10 százalék fölötti forgalomnövekedést hoz, a kiutazási piacon pedig még nagyobb, akár 15 százalékos ugrás is lehet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG