3p
Most nem, de ősszel szó lehet a SZÉP-kártya felhasználhatóságának szűkítése.

A minisztérium szerint ősszel érdemes lehet egy újabb számvetést készíteni az érintettek bevonásával, tekintettel arra is, hogy a turizmusban érdekelt vállalkozások évek óta csökkentenék a vendéglátás szerepét a kártya felhasználásában.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közleményében leszögezte, hogy a tárcánál nem készült a SZÉP-kártya elfogadásának megváltoztatásáról, vagy az elfogadóhelyi hálózat bármilyen szűkítéséről szóló előterjesztés.

Nincs több hamburger SZÉP-kártyára?

A tárca gazdaságfejlesztésért felelős államtitkára, Glattfelder Béla korábban egy szakmai konferencián a SZÉP-kártya rendszerének továbbfejlesztése kapcsán beszélt arról, hogy az elfogadók köréből kikerülhetnek a gyorséttermek, mert az eredeti céloknak megfelelően a szálláshelyeknek és a szabadidős tevékenységeknek kellene nagyobb szerepet szánni.

Az OTP akkor attól tartott, hogy a vendéglátás célú felhasználhatóság bármilyen szűkítése hátrányosan hat majd a belföldi turizmusra.

Az NGM hétfői közleményében azt írta, hogy az államtitkár korábban egy hozzá beérkezett szakmai javaslatot ismertetett, "ami nyilvánvalóan nem tekinthető a kormány álláspontjának", így annak megvalósíthatóságáról sem foglalnak állást.

A SZÉP-kártya és a hozzá kapcsolódó adókedvezmények bevezetésének elsődleges célja a belföldi turizmus élénkítése volt. 2012-től, mióta a kártya három zsebes felosztása kialakult és a vendéglátás zseb létrejött, egyre dominánsabbá vált a költésekben az alacsonyabb kategóriájú vendéglátási szolgáltatások igénybevétele, és a napi munkahelyi étkezés. Jelenleg a SZÉP-kártya költések fele vendéglátóhelyen történik. 

Ígérik, megkérdezik az érintetteket

Min írták, a turizmusban érdekelt vállalkozások és szakmai szervezetek évek óta javasolják, hogy valamilyen módon állítsák ismét erőteljesebben a turizmus szolgálatába a kártyát, vagyis csökkentsék a vendéglátás szerepét. Az NGM a kezdetektől nyitott a kártyával kapcsolatos szakmai javaslatokra, azokat időről időre áttekintik, és ha indokolt, módosítják, finomítják a rendszert.

"Jelenleg ez nincs napirenden, de úgy gondoljuk, hogy az ősz folyamán, a turisztikai főszezont követően érdemes egy újabb számvetést készíteni. Ahogy korábban, úgy ezután is be fogjuk vonni az érintett szereplőket -kártyakibocsátókat, ágazati szakmai szervezeteket - ebbe a gondolkodásba" - fogalmaztak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG