Hirdetés
Hirdetés

Sehol sem vagyunk biztonságban? Komoly veszélybe sodorhat az internet

2017. március 20., 15:34

Kétségtelen, hogy fogyasztók online tevékenysége egyre inkább hatással van a fizikai világra is.

Az Ericsson ConsumerLab legújabb jelentése az online és a valódi világ közötti határ elmosódását vizsgálta; a jelentés rávilágít, hogy az online tevékenységek fizikai veszélyekkel is járhatnak, a kutatás pedig azt is megvizsgálta, ez miként befolyásolja a fogyasztók biztonságérzetét.

Az online tevékenység fizikai megjelenése a személyes fenyegetettség, az egészségügy, illetve a pénzügyi műveletekkel kapcsolatos területeken figyelhető meg a legjobban.

Hirdetés

A megkérdezett internetfelhasználók majdnem fele szerint az online eredetű személyes, pénzügyi és egészségügyi veszélyek könnyen utat találhatnak maguknak a fizikai világba. A megkérdezettek másik fele viszont még mindig egy hagyományosabbnak mondható veszélyérzettel rendelkezik, így nem lát kapcsolatot az online és a fizikai világbeli fenyegetések között.

Bár a jelentésből az derül ki, hogy öt internetfelhasználóból három nem érzi irányítása alatt saját biztonságát, arra is rávilágított, hogy a biztonságérzetre komoly hatással van, hogy az adott felhasználó több védelmi intézkedést is alkalmaz-e. A kutatás egy másik érdekes eredménye ezzel kapcsolatban, hogy éppen azok érzik magukat a legnagyobb biztonságban, akik egyébként a legnagyobb számú fenyegetésnek vannak kitéve. Nem elég tehát egyszerűen csak a fenyegetettség miatti aggodalmakat kezelni; arra kell összpontosítani, hogy segítsük azokat, akik kevésbé urai a helyzetnek.

A kutatás arra a következtetésre jutott, hogy a magukat nagyobb biztonságban érző fogyasztók könnyebben rábízzák személyes adataik védelmét egyes szervezetekre, és hogy a fogyasztóknak leginkább azokon a területeken van szükségük támogatásra, amelyek az online személyiséglopás megakadályozására, valamint a pénzügyi információk, és személyes kontakt adatok online biztosítására vonatkoznak. Az online és offline fenyegetések összemosódásával a mindkét területre kiterjedő védelmi megoldások egyre fontosabbá válnak.

A mobilszolgáltatók egyedi piaci helyzete

A fogyasztóknak nyújtott közvetlen segítség szempontjából a mobilszolgáltatók egyedi helyzetben lehetnek, hiszen online és – a fizikai világbeli üzlethelyiségeiknek köszönhetően – offline is jelen vannak, ráadásul segélyvonalaik révén éjjel-nappal elérhetőek. Az operációs rendszerek szolgáltatóival, az alkalmazás szolgáltatókkal és más olyan szolgáltatókkal ellentétben, akik korlátozott mértékben lépnek kapcsolatba a fogyasztókkal, a mobilszolgáltatók folyamatosan kapcsolatban állnak velük.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Ennek örülhetünk: van, amiben tényleg fejlődtek a magyarok

Ennek örülhetünk: van, amiben tényleg fejlődtek a magyarok

Ahol sok ember van, ott sokkal könnyebben alakulhat ki pánik, ezért nagyon fontos a biztonsági előírások betartása. A katasztrófavédelem ezért folyamatosan ellenőrzi a nagyobb helyeket, és alapvetően megnyugtatóak a tapasztalataik, egyre kevesebb a durva szabálytalanság.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • március 20
    KSH: Keresetek (január)
    KSH: Kereskedelmi szálláshelyek forgalma (január)
    Termelői árindex (év/év)
    Chicagói Fed index
    március 21
    KSH: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének február végi helyzetéről
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    Folyó fizetési mérleg (milliárd dollár)
    Nike (2017 Q3)
    BMW (2017 Q3)
    március 22
    Import és export (év/év)
    Euróövezet folyó fizetési mérleg (milliárd euró)
    Jelzáloghitel igénylések
    Használtlakás értékesítések (hó/hó)
    március 23
    KSH: Kiskereskedelem (január)
    MNB: Negyedéves fizetési mérleg és külfölddel szembeni állományok
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    Újlakás értékesítések és építések
    Fogyasztói bizalom (előzetes)
    március 24
    Feldolgozóipari BMI
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI (előzetes)
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI (előzetes)
    Feldolgozóipari BMI

Szavazás

5 százalékra csökkentenék a hal- és vadhús áfáját. Ha ezek a termékek olcsóbbak lennének, többet venne belőlük?