Hirdetés
Hirdetés

Talán mégsem maradnak sokan telefon nélkül jövő hónapban

2017. június 17., 09:20

A Vodafone és a Telenor szeretné, h hosszabb idő állna rendelkezésre az ügyfél-azonosításra, szerintük kevés az idő június 30-ig, túl sok ügyfél veszne el.

A Vodafone 2017 év végét tartja biztonságos határidőnek, a Telenor pedig októberig vagy legalább szeptemberig javasol hosszabbítást. A Telekom szerint ideálisabb lett volna egy valamivel hosszabb időszak, de a társaság mindent elkövet annak érdekében, hogy az ügyfelek a megadott határidőre elvégezhessék a regisztrációt.

Vodafone

A Vodafone pénteki, MTI-nek küldött közleménye szerint a Belügyminisztérium által üzemeltetett, adatellenőrzésre szolgáló rendszer elmúlt hónapokban tapasztalt gyakori hibái és leállásai miatt kétséges, hogy az összes a feltöltőkártyás ügyfelet érintő adategyeztetést sikerül elvégezni június 30-ig, ezért az ügyfelek érdekeit szem előtt tartó és a szolgáltatók számára is biztonságos határidőnek a társaság 2017 év végét tartja. Közölték azt is, hogy a Vodafone több alkalommal javaslatot tett a határidő kitolására, azonban ezeket eddig nem vették figyelembe az illetékesek.

Hirdetés

Hozzátették, hogy a Vodafone az elmúlt hónapokban már több százezer adategyeztetést bonyolított le. A szükséges folyamatok lassan, de megfelelően zajlanak, az üzletekben egyelőre nem alakult ki sorban állás. A leggyorsabb és legkényelmesebb ügyintézést az online felület biztosítja, de emellett a Vodafone ügyfélszolgálati telefonszámán, valamint személyesen a szolgáltató üzleteiben, továbbá 85 postahivatalban is elvégezhető az adategyeztetés. Közölték azt is, hogy a Vodafone munkatársai a telefonos és a személyes adategyeztetés alkalmával is elkérik az ügyfelek e-mail címét, amelynek megadása csak azok számára kötelező, akik a június elején indított online felületen szeretnék egyeztetni adataikat.

Telenor

A Telenor az MTI érdeklődésére szintén azt közölte, hogy többször jelezték már hivatalosan az igényüket a határidő hosszabbítására, folyamatosan egyeztetnek a hírközlési hatóság és a Belügyminisztérium képviselőivel, rendszeresen adnak visszajelzést az adategyeztetés menetéről. A társaság szerint nagyon rövid a törvényben meghatározott határidő és esetenként akadozik a Belügyminisztérium központi adatbázisa, ahol az adatokat le kell ellenőrizni, ezért előfordulhat hosszabb ügyintézés. Hozzátették, hogy a társaság októberig vagy legalább szeptemberig javasolna hosszabbítást.

A Telenornál már több százezer adategyeztetés megtörtént, minden érintettnek küldtek SMS értesítést, de még sokan nem jelentkeztek, így szintén százezres nagyságrendű azoknak a száma, akik nem kezdték el az adategyeztetést. Közölték, hogy a Telenor ügyfelei a társaság üzleteiben személyesen, online a szolgáltató weboldalán, továbbá 380 postahivatalban is egyeztethetik adataikat.

Telekom

A Telekom azt írta: valóban ideálisabb lett volna, ha egy valamivel hosszabb időszak áll rendelkezésre, (akár néhány hét is segíthetett volna), de a társaság mindent elkövet annak érdekében, hogy az egyeztetési folyamat egyszerű legyen az ügyfelek számára, és a megadott határidőre odaérjenek. Jelezték, hogy a hatóságokkal folyamatosan egyeztetnek a regisztrációs folyamatról.

A Telekom ügyfelei online felületen, telefonon, személyesen a szolgáltató üzleteiben és a postahivatalokban is intézhetik az adategyeztetést. A társaság eddig még nem tapasztalt torlódást, a kiküldött tájékoztató SMS-ek, ügyféltájékoztatás és a sajtómegjelenések hatására ügyfeleik már nagy számban regisztráltak, kétharmaduk az online csatornát választotta. Ugyanakkor a következő időszakban a Telekom arra számít, hogy nagyon erős lesz a forgalom minden csatornán. Felhívták a figyelmet, hogy július elsején a nem regisztrált kártyákat a törvényi kötelezettségnek eleget téve ki kell kapcsolniuk.

Még csak a harmada

A jogszabály szerint megszűnik az az előfizetés, amelyik esetében az adategyeztetés nem történik meg a június 30-i határidőig. Karl Károly, az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője korábban jelezte: annak nincs akadálya, hogy határidő utáni egyeztetéssel a szolgáltatók visszakapcsolják a kártyákat, hozzátette ugyanakkor, hogy a hivatalnak nincs tudomása a törvényben megszabott határidő módosításáról. Elmondta azt is, hogy az addigi adatok szerint a feltöltőkártyás adategyeztetés a mintegy 4 millió aktivált kártya mindössze egyharmadánál történt meg.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Őrült húzás Trumptól – ezzel befellegzett az elnökségének?

Őrült húzás Trumptól – ezzel befellegzett az elnökségének?

Újabb fontos emberét tette lapátra az amerikai elnök: megvált stratégiai főtanácsadójától, Steve Bannontól. A stratéga elbocsátása az eddigi legmagasabb szintű változtatás a Fehér Házban zajló személycserék sorában. Bannon szerint befellegzett az elnökségnek, közben az Egyesült Államokban azt latolgatják, hogy mi várható menesztése után.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • augusztus 14
    Ipari termelés (11:00)
    Ipari termelés (év/év)
    augusztus 15
    KSH: mezőgazdasági termelői árak (június)

    GDP (negyedéves, előzetes adat)
    Kiskereskedelmi forgalom (június)
    Bankszünnap
    Bankszünnap
    augusztus 16
    KSH: GDP (második negyedév, előzetes adat)
    GDP (előzetes adat, második negyedév)
    Olajtartalékok
    augusztus 17

    Munkanélküli segély adatok
    Első alkalommal munkanélküli segélyért folyamodók
    augusztus 18
    Termelői árak (június)

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?