3p

A szakértők az első világháború embert és technikát felőrlő háborújához hasonlítják a Ukrajna elleni orosz agressziót, ám arra nem gondoltak volna, hogy megjelenik a fronton még egy 100 éves kísértet.

Több mint 100 évvel ezelőtt, 1914. szeptember 6-án hatszáz párizsi taxit rendeltek ki katonai szolgálatra, amelyek egy nap alatt hatezer gyalogos katonát szállítottak az első világháború északkeleti frontvonalához – derül ki a Múlt-kor történelmi magazin korábbi cikkéből. Feladatuk az volt, hogy megerősítsék a marne-i csatában részt vevő francia és brit erőket, amelyek az előretörő németeket igyekeztek megállítani.

Bár a támadók 200 kilométerre hatoltak be Franciaországba, és olyan közel kerültek Párizshoz, hogy láthatták a 20 kilométerre lévő Eiffel-torony tetejét, végül az Elzász felől érkező francia hadtestek segítségével sikerült megállítani őket. Ki gondolta volna akkor, hogy a taxik 110 év múlva újra látványos szerepet kaphatnak egy háborúban?

Újabb furcsaság a fronton
Újabb furcsaság a fronton
Fotó: MTI/EPA/Az ukrán 24. gépesített dandár sajtószolgálata

Az orosz hadsereg ugyanis egyre inkább civil taxikkal oldja meg a sebesült katonák elszállítását a hadszíntérről – adta hírül a Moscow Times egy ismert orosz bloggerre, Daniil Bezszonovra hivatkozva. A katonai inváziót támogató influencer korábban az önmagát Donyecki Népköztársaságnak nevező donbaszi szakadár rendszer információs miniszterének helyettese volt. Beszámolója szerint francia történet egyfajta fordítottjára emlékeztető fejlemény forrása az, hogy az orosz katonai vezetés betiltotta a magántulajdonban lévő járművek és a humanitárius célra használt teherautók felhasználását a sebesültek elszállítására. Ezt a döntést azzal indokolták, hogy a részeg sofőrök rendszeresen baleseteket okoztak, ami akadályozta a katonai szállításokat.

Bezszonov szerint a taxik kritikus szerepet játszanak a sérültek evakuálásában, és kórházba juttatásában. „A harcoló katonák bátor taxisokra támaszkodhatnak a sérültek kimentésében. Nagyon hálás vagyok a sofőröknek, akik részt vesznek ebben és remélem, hogy nem fogják eltiltani a taxikat ettől a tevékenységtől” – írta a blogger egyik posztjában. Ezt megelőzően gondot okozott az is, hogy a hadsereg a megszállt ukrajnai területeken lefoglalta a civil járművek 90 százalékát vagy tulajdonosaik felajánlottak azokat katonai célra. A katonák ezek hiányában helyenként biciklivel szállítják a muníciót a frontra. Bonyolítja a helyzetet, hogy kivégzéssel fenyegetik azokat a katonákat, akik civil járműveket vesznek igénybe mozgásukhoz. Ez nem javítja az egységek morálját és szakértők szerint rámutat az orosz katonai logisztika gyengeségére. A nagy technikai veszteségek, amelyek a teherautókat is érintik, arra szorítják a katonaságot, hogy civil erőforrásokat vegyen igénybe. (Forrás: Moscow Times, Múltkor.hu

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Kéri László: Még az is lehet, a bombariadóval Orbán Viktorék tesztelték azt, mennyire vevő a társadalom ilyen pánikreakciókra
Csabai Károly | 2025. január 24. 15:12
A politológus, szociológus, tanár a Klasszis Klub legutóbbi élő adásának volt a vendége. A minapi aktualitás, a több száz hazai iskolának külldött bombariadón túl egyebek mellett körbejártuk, hogy a Tisza Pártnak vagy a Fidesznek lehet érdeke a Magyar Péter által bedobott előrehozott választások. Megpróbáltuk azonosítani, kikből állhat a Tisza szavazóbázisa, hány százalékuk csalódott fideszes, hányan „érkeztek” az óellenzéktől és hányan vannak olyanok, akik eddig bizonytalankodtak. S arról is kikértük vendégünk véleményét, miért pont Magyar lett Orbán fő kihívója, van-e realitása annalk, hogy ő csak az úgynevezett klónja, a „korai Orbán”, a Tisza meg a Fidesz 2.0? A Klasszis Klub Live 4. évfolyamának 68. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.
Makro / Külgazdaság Valami mocorog a német gazdaságban
Privátbankár.hu | 2025. január 24. 13:06
A pezsgősüvegeket azért nem érdemes még behűteni. Itt van a német kormány előrejelzése.
Makro / Külgazdaság Meglepő fordulat: szombattól olcsóbb lesz a tankolás, de senki sem tudja, mennyivel
Privátbankár.hu | 2025. január 24. 11:52
Odaszólt a miniszterelnök, lépett a Mol, de hogy pontosan mennyivel is csökkennek az árak, azt még a szakértők sem tudják belőni előre.
Makro / Külgazdaság Hoppá, itt a repülőrajt? Csak éppen egy kicsit nyugatabbra
Privátbankár.hu | 2025. január 24. 11:04
A vártnál jobb adatok jöttek – az euróövezetből.
Makro / Külgazdaság Százezrek áram nélkül, leállt a repülőközlekedés, példátlan károkat okoz az Éowyn
Privátbankár.hu | 2025. január 24. 10:24
Az utóbbi évek legpusztítóbb vihara zúdult a Brit-szigetekre.
Makro / Külgazdaság Aggasztó hírek jöttek a magyar állampapírokról
Privátbankár.hu | 2025. január 24. 10:02
Ezt komolyan megérezheti a költségvetés is.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor a történelem főutcáján érzi magát, szerinte jól vizsgázott a magyar állam a bombariadóknál
Privátbankár.hu | 2025. január 24. 08:59
Trump mellett haladva kerültünk vissza a fősodorba, de van, amiben még le vagyunk maradva. Szerinte Ukrajna miatt drága a magyar benzin.
Makro / Külgazdaság Újabb jel, miért bízik fantasztikus évben Orbán Viktor
Privátbankár.hu | 2025. január 24. 08:30
A foglalkoztatás fél éve csökken hónapról hónapra.
Makro / Külgazdaság Hátraarc Brüsszelben: Orbán Viktor Trumpot választja Putyin helyett?
Privátbankár.hu | 2025. január 24. 07:26
A hét elején még nagyon harcias volt a magyar kormány az orosz szankciók ügyében – aztán megszólalt Donald Trump.
Makro / Külgazdaság Kicsit javult a hangulat az euróövezetben, de ez nem az igazi
Privátbankár.hu | 2025. január 23. 17:03
Van hová fejlődni még.
A vidék hírei
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG