Egyszer már megbukott ugyanezzel a trükkel a Volkswagen

2015. szeptember 23., 10:14
Cimkék
Volkswagen
, botrány

Nem mondhatjuk, hogy derült égből villámcsapásként érkezett a Volkswagen-botrány: már tavaly volt egy félmilliós visszahívás amiatt, hogy más eredményt hoztak a tesztek a laborban, mint a közúton.

Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport vezérigazgatója  egy korábbi sajtótájékoztatón. (MTI/AP/Richard Drew).
Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport vezérigazgatója egy korábbi sajtótájékoztatón. (MTI/AP/Richard Drew).

Az Equilor reggeli hírlevele érdekes háttérinformációra hívja fel a figyelmet a Volkswagen-botránnyal kapcsolatban. A cég vesszőfutása ugyanis nem most kezdődött.

A teszten rendben volt, a közúton nem

A Tiszta Közlekedés Nemzetközi Bizottsága (ICCT) eredetileg Európában végzett teszteket több gyártó dízelüzemű autóin, amikor azt tapasztalták, hogy a VW dízelek jóval a megengedett határérték feletti nitrogén-oxidot (NOx) bocsátottak ki. Ezt követően az Egyesült Államokban is teszteket hajtottak végre annak érdekében, hogy kiderítsék, pontosan mely piacok lehetnek érintettek. A görgőpadon elvégzett tesztek nem jeleztek hibát, amikor azonban a közúti tesztek folytak, ismételten jelentős eltéréseket fedeztek fel.

Félmilliós visszahívás is volt

Erre még tavaly került sor, melyről tájékoztatták a Volkswagen vezetőségét is. Erre reagálva a VW közel félmillió darabos visszahívást rendelt el, módosítva a motorvezérlést. Idén májusban a már frissített szoftverrel a kaliforniai levegőminőségért felelős bizottság (CARB) hajtott végre teszteket, melyeken ismét elbuktak a VW dízelek. Megjegyezendő, hogy a fent említett intézmények tesztjei a legszigorúbbak a normaértékeket tekintve.

Július elején az eredményekről az amerikai környezetvédelmi ügynökséget és a Volkswagent is tájékoztatta a CARB. A 2016-os modellek piacra dobása előtt az EPA ismét vizsgálatot rendelt el annak ellenére, hogy a Volkswagen elnézését fejezte ki az esettel kapcsolatban. Ezt követően az EPA nyilvánosságra hozta az eredményeket és megállapította, hogy a Volkswagen módosított motorvezérlést használt a mérési tesztek megfelelésére vonatkozóan - írja az Equilor.

Közben egyre inkább úgy tűnik, a német kormány és az Európai Bizottság is tudott az autógyártók csalásáról, de nem tett semmit. Most a fél világon vizsgálják a VW-ket, ha több piacon is lebuknak, elvérezhet Európa legnagyobb autógyártó cége. A cég közben egy sajnálkozó videót tett közzé. Friss összeállításunk >>

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Az EU is úgy eltűnik a történelem süllyesztőjében, mint a Szovjetunió?

Az EU is úgy eltűnik a történelem süllyesztőjében, mint a Szovjetunió?

Merkel két és fél évvel a migránsválság elindulása után európai megoldásról prédikál, de a német közvélemény többsége már Seehofernek hisz. A migrációs válság mély politikai hasadáshoz vezetett, és ez könnyen az EU szétesését eredményezheti. Orbán az EU Bizottságot „fehérgalléros embercsempészeknek” nevezte.

További cikkek

Utánajártunk

Videók

Privátbankár Árkosár

Ajánlatunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX36039.060%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • június 18
    Import és export
    június 19
    MNB kamatdöntés
    FedEx (2018 Q4)
    június 20
    PM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének május végi helyzetéről
    Termelői árindex
    Jelzáloghitel-igénylések
    Folyó fizetési mérleg

    június 21
    KSH Keresetek (január–április)
    MNB: Negyedéves fizetési mérleg és külfölddel szembeni állományok
    Gépipari rendelésállomány
    BoE kamatdöntés
    Philadelphiai Fed index
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    Fogyasztói bizalom
    június 22
    KSH: Kiskereskedelem (április)
    Fogyasztói árindex
    Feldolgozóipari BMI

Szavazás

Ön szeretné, hogy elmélyítsék az Európai Unió integrációját?