Egyszer már megbukott ugyanezzel a trükkel a Volkswagen

2015. szeptember 23., 10:14
Cimkék
Volkswagen
, botrány

Nem mondhatjuk, hogy derült égből villámcsapásként érkezett a Volkswagen-botrány: már tavaly volt egy félmilliós visszahívás amiatt, hogy más eredményt hoztak a tesztek a laborban, mint a közúton.

Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport vezérigazgatója  egy korábbi sajtótájékoztatón. (MTI/AP/Richard Drew).
Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport vezérigazgatója egy korábbi sajtótájékoztatón. (MTI/AP/Richard Drew).

Az Equilor reggeli hírlevele érdekes háttérinformációra hívja fel a figyelmet a Volkswagen-botránnyal kapcsolatban. A cég vesszőfutása ugyanis nem most kezdődött.

A teszten rendben volt, a közúton nem

A Tiszta Közlekedés Nemzetközi Bizottsága (ICCT) eredetileg Európában végzett teszteket több gyártó dízelüzemű autóin, amikor azt tapasztalták, hogy a VW dízelek jóval a megengedett határérték feletti nitrogén-oxidot (NOx) bocsátottak ki. Ezt követően az Egyesült Államokban is teszteket hajtottak végre annak érdekében, hogy kiderítsék, pontosan mely piacok lehetnek érintettek. A görgőpadon elvégzett tesztek nem jeleztek hibát, amikor azonban a közúti tesztek folytak, ismételten jelentős eltéréseket fedeztek fel.

Félmilliós visszahívás is volt

Erre még tavaly került sor, melyről tájékoztatták a Volkswagen vezetőségét is. Erre reagálva a VW közel félmillió darabos visszahívást rendelt el, módosítva a motorvezérlést. Idén májusban a már frissített szoftverrel a kaliforniai levegőminőségért felelős bizottság (CARB) hajtott végre teszteket, melyeken ismét elbuktak a VW dízelek. Megjegyezendő, hogy a fent említett intézmények tesztjei a legszigorúbbak a normaértékeket tekintve.

Július elején az eredményekről az amerikai környezetvédelmi ügynökséget és a Volkswagent is tájékoztatta a CARB. A 2016-os modellek piacra dobása előtt az EPA ismét vizsgálatot rendelt el annak ellenére, hogy a Volkswagen elnézését fejezte ki az esettel kapcsolatban. Ezt követően az EPA nyilvánosságra hozta az eredményeket és megállapította, hogy a Volkswagen módosított motorvezérlést használt a mérési tesztek megfelelésére vonatkozóan - írja az Equilor.

Közben egyre inkább úgy tűnik, a német kormány és az Európai Bizottság is tudott az autógyártók csalásáról, de nem tett semmit. Most a fél világon vizsgálják a VW-ket, ha több piacon is lebuknak, elvérezhet Európa legnagyobb autógyártó cége. A cég közben egy sajnálkozó videót tett közzé. Friss összeállításunk >>

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Beszorulva Putyin és az EU közé – az információs háború tűzvonalában

Beszorulva Putyin és az EU közé – az információs háború tűzvonalában

Egy évtized után úgy tűnik, hogy az EU keleti partnerségében részt vevő államok inkább a kétoldalú kapcsolatok fejlesztésével jutottak előrébb, és maga a partnerség nem sokat hozott a konyhára. A tegnapi konferencia térségbeli előadói főként a Moszkvából kiinduló hibrid háború információs aspektusát tárták a hallgatóság elé. Káncz Csaba jegyzete.

További cikkek

Utánajártunk

Videók

Privátbankár Árkosár

Ajánlatunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX39992.83+1.05%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • március 4
    KSH: Külkereskedelmi mérleg
    március 5
    KSH: Kiskereskedelmi forgalom
    Szolgáltatóipari BMI
    Szolgáltatóipari BMI
    GDP
    Kiskereskedelmi forgalom
    ISM szolgáltatóipari index
    március 6
    Bézs könyv
    március 7
    KSH: Ipari termelés
    Deutsche Post (2018 Q4)
    GDP
    EKB kamatdöntés
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    március 8
    KSH: Fogyasztói árindex
    Államháztartási egyenleg
    Munkanélküliségi ráta

Szavazás

Ön szerint mi a legnagyobb gond Magyarországon?