Hirdetés
Hirdetés

A 8 órás munka halálra van ítélve Magyarországon

2018. július 14., 09:10

Ha a cégek szeretnének embert találni a munkahelyekre, ki kell találniuk valamit az 5x8 órás munkaidő helyett.

Elfogyott a "nyolcórás" munkaerő

Heti 40 órában már nehezen találni dolgozót, ezért új, rugalmas foglalkoztatási modellek szükségesek a feladatokhoz - írta a Magyar Idők. A lapnak Szalai Piroska munkaerőpiaci szakértő, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány kuratóriumi elnöke elmondta, a munkáltatók a fiatalok, az idősebbek és a kisgyermekesek között találhatnak könnyebben munkaerőt, mivel a 25 és 54 év közötti korcsoportok jelentős részében teljes a foglalkoztatottság. A fejlesztések érdekében azonban a munkaadóknak is tenniük kell, például az egyedi munkaidőbeosztás lehetőségével.

Úgy vélte, különböző, a magyar munkaerőpiacra szabott modellek kidolgozásával segíthető a rugalmas foglalkoztatás elterjesztése. Ezek a modellek segíthetnék a még mindig nagyszámú inaktív csoport bevonását a foglalkoztatásba, ezzel segítve a munkaerőhiány kezelését.

Hirdetés

Hozzátette, 1,8 millióra tehető az inaktívak száma, és a munkaerőpiac további bővítésére már csak az ő bevonásukkal van lehetőség.

A fehér bőrű, keresztény munkavállalók elfogytak

Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke júniusban a hvg.hu tudósítása szerint elmondta, szerinte kiket lehetne mozgósítani az országban:

  • a közmunkásokat,
  • a romákat,
  • a lemorzsolódó diákokat,
  • azokat az anyákat, akik otthon vannak a gyerekükkel,
  • a külföldre ment fiatalokat.

A munkaerőimporttal úgy fogalmazott a magyar munkaerőpiac helyzetével kapcsolatban: "tudomásul kell venni, hogy a fehér bőrű, keresztény gyökerű munkavállalók elfogytak, ez nem egy reális tartalék, ahonnan embert lehetne hozni a gazdaságba".

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Elő a milliárdokkal: ki kaszál a legtöbbet a villanyautózáson?

Elő a milliárdokkal: ki kaszál a legtöbbet a villanyautózáson?

Az elektromobilitás elkerülhetetlen robbanását csak óriási befektetésekkel tudja majd lekövetni az infrastruktúra. A villanyautók száma óriási tempóban növekszik, de még mindig csak kis részét adják a teljes járműállománynak, ami nagy potenciált jelent a befektetőnek. Egyelőre nem tudni, ki lesz ennek a legnagyobb nyertese - nálunk egyelőre egy állami cég a legnagyobb hal.

Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX37185.93-0.8%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?