5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
Még mindig döbbenetesen alacsony azon cégvezetők száma, akik az ún. CRMentality szerint irányítják cégüket, vagyis a napi operatív működésüket innovatív szoftver megoldással, egy ügyfélmenedzsment szoftverrel (CRM: Customer Relationship Management) támogatják. A CRM használata trend, bizonyítottan megnöveli a cégek hatékonyságát, a magyar cégek mégsem kezdték el használni. Vajon miért?

Mivel friss CRM témájú felmérés nem áll rendelkezésre, annyit tudunk, hogy az Eurostat adatai szerint 2010-ben a magyarországi KKV-k mindössze 9%-a használt CRM-et a 23%-os EU átlaggal szemben. 2015-re az EU-s átlag 31%-ra nőtt, míg Magyarországon továbbra is csak 13% volt a használat. Ezt egyébként alátámasztja a 2017-es “KSH Távközlés, televízió- és internetszolgáltatás – IKT-eszközök és használatuk a háztartásokban, a vállalkozásoknál és a közigazgatásban” jelentés is, ami 2015-ről 2017-re átlagosan 3-4% csökkenést mutat a hazai legalább 10 főt foglalkoztató cégek CRM használatában.

(KSH-jelentés, 49.oldal)

2018. novemberében a magyar KKV CRM piac első számú szereplője, a MiniCRM végzett egy nem reprezentatív online felmérést, amelynek keretén belül 300 KKV vállalkozás válaszolt milyen témában kellene fejlődniük, miben vannak hiányosságaik.

Az eredmény alapján a magyarországi KKV cégvezetők három legnagyobb problémája, kihívása:

  • Ajánlatok utánkövetése, értékesítési feladatok delegálása és ellenőrzése (69 százalék)
  • Kollégák munkájának egyszerűsítése, támogatása automata emailekkel, teendő kiosztással (66 százalék)
  • Hogyan kerüljék el a felesleges adminisztrációt (66 százalék)

“A kutatás - számunkra is legérdekesebb - konzekvenciája az volt, hogy nem a nemzetközi trendek jelentek meg az eredményben, nem a médiában sokszor hangoztatott, mesterséges intelligencia, de még az alig ismert új technológiák sem foglalkoztatják a kis- és középvállalkozások cégvezetőit. A napi működést elősegítő dolgok érdeklik őket.” - fejtette ki Egerszegi Krisztián, a CRM Nap 2019 rendezvény megálmodója és főszervezője. “Valahol számítottunk rá, hogy a legnagyobb probléma az értékesítéssel kapcsolatos lesz (utánkövetés), ami logikus, hiszen ebből származik a cég bevétele.” - teszi hozzá Egerszegi.

A kutatásból kiderül, hogy az értékesítésen túl, a cégvezetők, a hatékonyságot helyezik előtérbe és arra törekednek, hogyan lesz egyszerűbb, gyorsabb, automatizáltabb a munka és hogyan tudják a felesleges tevékenységeket kiiktatni a cég operatív működéséből.

Jó hír, hogy a magyar kis- és középvállalkozások felismerték miben kell fejlődniük, de egyértelműen látszik, hogy az üzleti támogató rendszerek hiánya komoly hátrányt jelent. Ez összhangban van a CRM rendszerek elterjedésével is, mert ennek a szoftvernek a legfőbb előnye a hatékony működés megalapozása és az eredményesebb értékesítés stabilizálása, folyamatos növelése.

“Az emberi hibázást minimalizálni lehet, a feladatok delegációja gyerekjáték, a beérkező megkeresések és ajánlatkérések utánkövetése ellenőrzött és sok esetben automatizált lehet, nincs elveszett ügyfél - a cég kívülről, belülről jobbá válik” - vallja a MiniCRM Zrt. cégvezetője, akik elsőként kezdték el népszerűsíteni a CRM-szemléletű cégvezetést, azaz a “CRMentality”-t.

A CRM elterjedése a sok pozitívum ellenére, mégsem az elvárt ütemben zajlik, hiszen mai napig fennáll, hogy a problématudat megvan a cégeknél, de nem kapcsolódik össze a CRM rendszerek nyújtotta megoldásokkal. Ennek az a vége, hogy az egyszerűnek tűnő “hirtelen”, tűzoltó technikákat próbálják alkalmazni a cégvezetők, ami hosszabb távon komoly károkat okoz.

Fontos, hogy a KKV-k tudják, nincsenek egyedül a bajaikkal. Mindenki úgy hiszi, hogy egyedi problémái vannak, de ezekre léteznek azonnal használható sablonosítható megoldások. Felsorolunk néhány mindennapi példát szemléltetésként:

- tudják hogy értékesíteni kell, de nem egy megtervezett, jól megkomponált folyamat szerint cselekszenek,

- legtöbbször a kiadott ajánlatok utánkövetése sem történik meg,

- elfelejtik, hogy kivel-mikor-mit kell csinálniuk, mert nem látják egy helyen a fontos információkat és semmi nem figyelmezteti őket,

- elvesznek olyan információk, amiket annak a kollégának kellett volna 1 éve rögzítenie, aki már nem dolgozik a cégnél,

- csodálkoznak, hogy egy félresikerült hírlevél vagy instagram oldal csak időpocsékolás és semmit nem hoz,

- egy csak jutalékért dolgozó kereskedő a saját excel tábláit dédelgetve nem eredményt hoz, hanem viszi magával az ügyféladatokat,

- a cégvezetők napi 8-10 órányi tűzoltás után a cégük rabszolgájának érzik magukat, ahelyett, hogy élveznék a munkájuk gyümölcsét.

“A CRM Nap 2019 szakmai konferenciát és kiállítást éppen ezen rossz gyakorlat megváltoztatása érdekében hoztuk létre. Cég méretétől és típusától függetlenül azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy aktív CRM használó és CRM-et egyáltalán nem ismerő cégvezetőket ismertetünk meg olyan értékesítési- és CRMentality technikákkal, amellyel a cégük értékesítése, hatékonysága, az értékesítéshez kapcsolódó performanciája új dimenzióba kerül.” - nyilatkozta a főszervező.

A hiánypótló rendezvényt, a CRM Nap 2019-et, a szervezők 2019. szeptember 26-án rendezik meg Budapesten, ahol 1000 KKV cégvezető és értékesítési vezető kapja meg a legújabb, gyakorlati tudást ami megadja az esélyt arra, hogy felzárkózzunk a nyugat-európai szintű CRM használathoz és értékesítési hatékonysághoz.

(x)

Címkék: KKV CRM Kkv
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG