Hirdetés
Hirdetés

A keresőoptimalizálás rövid története

2019. május 12., 14:39

A keresőoptimalizálás története pontosan nem deríthető ki, hogy hol is kezdődött. Egyszer csak annyit vettünk észre, hogy van, és ha jól használtuk ki, akkor jót tett az üzletnek, aminek weboldala volt.

A keresőoptimalizálás eredete

Azért nehéz megállapítani, hogy mikortól beszélhetünk a kezdetekről, mert egyszerűen nem azzal volt elfoglalva senki, hogy eredettörténetet kutasson. Mégis 1991 és környéke szokott kezdő dátumként szerepelni, innentől mondhatjuk el, hogy a Google algoritmusai nagyon sok változáson mentek keresztül napjainkig.

Hirdetés

A mai keresőmotorok

A keresőmotorok alapja egy 1945-ben született adattárolási archívum. Ekkor olyan adatokat és megfigyeléseket gyűjtöttek, amelyek párhuzamosan nem lelhetőek fel más dokumentumokban. Ez egy olyan adattár volt, mint manapság a Google.

Az első, kezdetleges keresőmotorokat üzleti célokra használták fel, amelyek kategóriákba rendezték az egyes információkat, amire a felhasználók rákerestek. 1994-től jegyzik az Alta Vista, Infoseek, a Lycos és a Yahoo keresőmotorokat, 1997-től pedig a Google.com domain nevet. Itt tennénk említést arról, hogy 2009-ben jelent meg a Bing, amelynek korábbi nevei: MSN Search, Windows Live és a Live Search voltak.

Ahogy nőtt a népszerűségük a keresőmotoroknak, annál nagyobb szükség volt a keresőoptimalizálásra, mert a honlaptulajdonosok észrevették a keresőmotorokban rejlő lehetőségeket. Ahhoz, hogy egységes szabályok szerint működjön a dolog elviekben mindenki számára, megindult a keresőoptimalizálás.

Az 1990-es évek

Az internet elterjedése és a keresőmotorok használata miatt megindult az információszerzés. Ez azonban nem vezetett mindig minőségi eredményre, mert a kereső azokat az oldalakat listázta ki, ahol a legtöbb keresett szót, kifejezést találta meg. Így a honlaptulajdonosok telezsúfolták az oldalaikat kulcsszavakkal. Az úgynevezett kulcsszó halmozás miatt fejlesztették ki a hatékonyabb algoritmusokat, amiben 1998-tól a Google élen jár!

A Google a találati rangsoroláshoz a PageRank technológiát használja, hogy minőségi alapon rangsoroljon.

2000-es évek

A Google lett az abszolút hatalom a keresőmotorok között. Azért is lett sikeresebb, mert a világhálót egészében tekinti át, elsősorban a felhasználók számára kívánta élménnyé tenni a böngészést. Fokozatosan szűnik meg a kulcsszó halmozás, a spamszerű linkek szűrése fejlődik. Folyamatosan bővül a Google szolgáltatása: személyre szabott keresési eredmények szűrte releváns találatok, a hirdetőknek is kedvező feltételek a forgalom növekedésére, folyamatos algoritmus fejlesztések a rangsorolások frissen tartásához.

2010-es években tovább fejlődött a Google a mobiltelefonok keresőoptimalizálása terén, a továbbiakban a mobil böngészésre is gondosan ügyeltek, hogy ne legyenek zavaró elemek, amik az élményt rontják.

A keresőoptimalizálás történetét még lehetne folytatni, hiszen napjainkban is folyamatos fejlesztések és változások zajlanak a Google berkein belül.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Orbán a feudális Kelethez akarja kötni hazánkat – interjú a volt washingtoni nagykövettel

Orbán a feudális Kelethez akarja kötni hazánkat – interjú a volt washingtoni nagykövettel

Európa orosz gázfüggősége egyre súlyosbodik, ami nem lenne probléma, ha Oroszország nem egy diktatúra lenne és a földgázt nem stratégiai nyomásgyakorlás eszközeként használná. Simonyi András korábbi washingtoni magyar nagykövet úgy látja: minden 200 évben kapunk egy lehetőséget a Nyugathoz való felzárkózásra és mint mindig, most is eltékozoltuk ezt az esélyt. Káncz Csaba interjújának második része.

Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX39717.60+0.18%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Szerinted gyengülni fog a forint, vagy erősödni? Hol lesz év végén az euró?