7p
KKV
A weboldal elkészítése önmagában még nem jár eredménnyel - mi az, amivel sikerre vihetjük honlapunkat, webshopunkat? Ezt a kérdést járta körül a Privátbankár.hu Webstratégia 2015 konferenciája 2015. március 18-án a Gerbeaud házban. A konferencián átadták a Budapest Bank „Üzleti siker honlappal”-díját is.

Mi a sikeres online jelenlét titka? Privátbankár.hu Webstratégia 2015 konferencia

A konferencia megnyitóját Dobó Mátyás, a Magyar Telekom termékfejlesztési osztályának vezetője (akit sokan Doransky néven ismernek, és nemrég az infokommunikációs ágazat legmeghatározóbb véleményvezérének kiáltották ki) bevezető előadásában arról beszélt: egyre nagyobb szerepe van a kép-vezérelt közösségi tartalmaknak: nagyobb eséllyel szerez ügyfelet a cégnek az a honlap, amely jól megválasztott képekkel mutatja be a terméket, széles körű közösségi média támogatással rendelkezik. Jellemző trend az interneten a megosztás-vezérelt történetszerkesztés: a BuzzFeed példáját említette, amely újszerű működési modellel, az egyébként is jól pörgő anyagok újabb felhasználásával, valósidejű követésével és továbbosztásával (és nem mellesleg a populáris témák választásával) elképesztő látogatottságot produkál. Világszerte egyre népszerűbbek a mikrofilmek is (pl: Vine), a rövid, néhány másodpercbe sűrített mozgóképes anyagok piaca Magyarországon még robbanás előtt áll. A mobilok elterjedésének köszönhetően a közösségi platformok és üzenetküldő szolgáltatások elképzelhetetlen fejlődés előtt állnak, a több milliárd felhasználóval rendelkező szereplők kora köszönt be.

Szeder Péter, a Fastbridge ügyfélkapcsolati igazgatója előadásában a stratégiától a marketing-taktikáig vezető utat vázolta fel. Kiemelte az integrált marketingstratégia fontosságát, valamint a vállalkozás vezetőjének feladatait a kommunikációt végző ügynökségek, szakemberek munkájának segítése, összehangolása, kontrollja területén. Beszélt a brandépítésre és az értékesítés támogatására indított kampányok különbségeiről, a megfelelő hirdetési felületek megválasztásáról és arról is: egy sikeres kampány megtervezéséhez és kivitelezéséhez legalább 3 hónapra van szükség.

Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója arra hívta fel a figyelmet: érdemes elgondolkodni azon, hogy megéri-e a webes felületeink forgalmának növelésére erőforrást fordítani, vagy inkább a jobb ajánlatokkal a meglévő forgalmat jobban kiaknázni. Ahelyett, hogy abból indulunk ki, mennyit költhetünk egy látogató megszerzésére, azzal érdemes számolni, mennyit kereshetünk egy látogatón.

Dunder Krisztián előadásában elmondta: nem minden iparágban kifizetődő online marketingre költeni; leginkább ott van értelme, ahol valamilyen szolgáltatást kínálnak. A pénzügyi, a biztosítási, az egészségügyi szektor tipikusan ilyen, de a jogi szolgáltatások esetében is érdemes lenne több erőforrást fordítani erre. Két esettanulmányt ismertetett: egy befektetési szolgáltató és egy fogászati klinika internetes kommunikációjának hasonlóságait, különbségeit és eredményeit mutatta be.

Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője beszélt a márka, az arculat és az imázs különbségéről. A tartalommarketinges szemlélet szerint úgy kell reklámozni, hogy hasznos tartalomként érzékeljék - ne a reklámszünet legyünk a filmek között, hanem maga a film - mondta Sipos. Óriásivá vált a reklámzaj, a felhasználók egyre ügyesebben kerülik el a hirdetéseket - a tartalommarketing viszont egy hasznos eszköz a védelem megkerülésére. Ennek keretében gyakorlatilag engedélyt kérünk a felhasználótól, hogy reklámozhassunk neki - a hírlevélre feliratkozó például engedélyt ad nekünk a megjelenésre, aki pedig a Facebook-oldalunkat nézi, az biztosan kíváncsi ránk. A jól márkázott cég kiadóként tekint önmagára: az internet korában ugyanis nem csak másoknál lehet hirdetni, hanem lehetőség van saját médiát építeni akár weboldalunk, Facebook-oldalunk segítségével is.

Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia alapítója beszélt arról, hogy mostanra jóval nehezebbé vált a keresőoptimalizálás, a Google egyre bonyolultabb és gyakran változó keresési algoritmussal áll elő. A belső és külső keresőoptimalizálás legfontosabb szempontjait mutatta be, valamint azt, hogyan lehet a leghatékonyabban megválasztani a weboldal által használt kulcsszavakat. A keresési találatok közti minél magasabb helyezés helyett a cél mostanra a minél jobb eredmény elérése - a siker a nem fizetett keresőtalálatokból érkező forgalomnövekedést jelenti a keresőoptimalizálásnál.

A Privátbankár.hu Webstratégia 2015 konferenciáján adták át a Budapest Bank harmadik alkalommal meghirdetett „Üzleti siker honlappal”-díját. Egy fordítási szolgáltatásokat nyújtó, egy, a babajelbeszédet népszerűsítő, valamint egy energiatakarékos építési megoldások gyártására szakosodott cég honlapja nyerte a díjakat - erről itt számoltunk be bővebben >>

A díjazottak: Beke Jánosné - Thermoblock Magyarország Kft.; Zentai Kata - babakezek.hu; Gál-Berey Tünde - EASY Media és a díjátadó: Erdei Zsuzsa - Budapest Bank a Privátbankár.hu Webstratégia 2015 konferenciáján

Schwarz Gábor live streaming nemzetközi szakértő előadásából kiderült: a live streaming nem a jövő, hanem a jelen technológiája. A szakember bemutatta, mi szükséges a szolgáltatás beindításához, milyen esetekben érdemes használni, és milyen eredményeket várhatunk tőle.  A live streaming sikerének titka a könnyű beágyazhatóság, megoszthatóság, az interaktivitás. Schwarz szerint a felhasználók nyitottak a videós tartalomra, amelyek könnyebben befogadhatóak a szöveges tartalomnál, ráadásul az internetes véleményformálók is előszeretettel kommentelik, osztják meg őket.

Szanitter Áron, a Vatera.hu ügyvezetője az online piactereket járta körül: az árösszehasonlító oldalak, a kuponos oldalak, az eMag.hu vagy épp a Vatera.hu más-más jellegű szolgáltatást kínálnak az ügyfeleknek, más az erősségük - a szakember beszélt arról, milyen célok eléréséhez melyik jellegű oldal kínálja a leghatékonyabb megoldást.

Panelbeszélgetés profikkal - Schóbert Norbitól a Tescóig

A Privátbankár.hu Webstratégia 2015 konferenciája egy panelbeszélgetéssel zárult, a szakma igazi profijaival - a pódiumon Gombos Zsolt (OMA), Németh Károly (Spar), Mautner Zsófi, Sándor Gabriella (Libri-Shopline), Panyi Zsuzsi, Schóbert Norbert, Finszter Henriett (Tesco) osztották meg tapasztalataikat, webstratégiájukat a konferencia résztvevőivel. Bár a multinacionális cégek és az egyedi, akár egyszemélyes brandek eltérő stratégiát igényelnek, abban minden résztvevő egyetértett, hogy elengedhetetlen a jól menedzselt online jelenlét a sikerhez.

A pódiumon Gombos Zsolt (OMA), Németh Károly (Spar), Mautner Zsófi, Sándor Gabriella (Libri-Shopline), Panyi Zsuzsi, Schobert Norbert, Finszter Henriett (Tesco)

Cégmérettől függően van, ahol nagyobb csapat szervezi a megjelenéseket, máshol egy kézben összpontosul az online stratégia, de mindenkinél jellemző az előre tervezés. A következő egy évben szinte kivétel nélkül minden résztvevő a reszponzív felületek (a különböző platformokon egyaránt jól megjelenő webes tartalom) kidolgozásán, a nemzetközivé tételen és a perszonalizáción, a személyre szabhatóság kialakításán dolgoznak majd. A mikroszegmentáció, azaz a felhasználók minél kisebb csoportokra felosztása egyelőre komoly kihívást jelent, ezért a többségnél legfeljebb a hosszú távú tervek között szerepel, de a van olyan szereplő, aki már rövid távon is nagy üzleti lehetőséget lát az ajánlatok, hírlevelek differenciálásában annak megfelelően, hogy ki a címzett - férfi, nő, vagy épp óvodai ballagásra készülő anyuka.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG