3p
KKV
Hogyan érhetjük el azt, hogy meglévő ügyfeleink újra örömmel vásároljanak tőlünk? Fontos az új ügyfelek szerzésére koncentrálni, de ne hanyagoljuk el a meglévőket sem! A cikkben ezt a témát boncolgatjuk.

A cégek többsége rengeteget dolgozik azon, hogy még több új ügyfelet szerezzen magának. Emellett viszont tartsuk észben azt is, hogy nemcsak nekik lehet eladni, hanem a meglévőknek is és sok extra pénzt lehet keresni az újraeladásokkal. Ezzel kapcsolatban a leghasznosabb tippet Közép-Európa legjobb traktorértékesítőjétől tanultam: ha valaki vevő lesz, hívjuk fel 3 nap múlva és kérdezzük meg, hogy minden rendben volt-e az értékesítéssel. Hívjuk fel 3 hét múlva és kérdezzük meg, minden rendben van-e a termékkel, majd hívjuk fel 3 hónap múlva, mert akkor lehet a legtöbb boronát eladni a traktor mellé.

Számtalan más területre is igaz ez, hogy ilyenkor kell kiegészítő terméket/szolgáltatást eladni, mert az érdeklődőben megvan már a bizalom, megismerte a minőséget, amit kínálunk. Ilyenkor tudunk még többet kihozni egy adott ügyfélből úgy, hogy mindenki jól járjon. Ezt az egyszerű trükköt mindenkinek alkalmaznia kellene, de sajnos kevesen teszik. Pedig ez működik papíron is, de igazán az a nehéz benne, hogy fejben kell tartani több száz ügyfél esetén, kit kell 3 nap/hét/hónap múlva felhívni. Egy jó rendszer erre automatikusan figyelmeztet és így válhat könnyen egy átlagos értékesítőből szupersztár értékesítő.

Az újramegkeresés nem zaklatás

Fontos leszögezni, hogy nem naponta kell felhívni valakit azért, hogy ajánljunk neki valamit, hanem akkor, amikor van értelme, amikor segíteni tudunk neki. A siker nagyban múlik ilyenkor a jó időzítésen. Ha például kutyatápot árulunk, akkor tudjuk, hogy egy közepes testű kutyának egy zsák kutyatáp meddig elég. Ha felhívjuk a vásárlót 3 héttel vásárlás után, hogy 1 hét múlva el fog fogyni a táp és küldenénk az újabb adagot, az nem zaklatásnak minősül, hanem egy olyan extra szolgáltatásnak tekinthető, amit még meg is köszön az ügyfél, amellett, hogy vásárolni fog. Ez bármilyen termékre alkalmazható, legyen szó akár egy előfizetésről, aminek 1 év múlva jár le a hűségideje.

Egy helyen az összes lényeges információ

Egy jó CRM rendszer legnagyobb előnye az, hogy nemcsak csipog mint egy ébresztőóra, így emlékeztetve minket arra, hogy elintéznivaló teendőnk van, hanem abban is segít, hogy miről kell beszélnünk az érdeklődővel. Egy helyen látjuk az összes lényeges információt egy érdeklődőről/ügyfélről: ki, mikor, mit beszélt vele, milyen ajánlatot kapott, mit rendelt. Ebből tudjuk, hogy éppen mit kell neki mondanunk.

Egy jó CRM rendszerben rengetegféle figyelmeztető automatizmust lehet beállítani, hogy tudjuk kit milyen ajánlattal érdemes éppen megkeresni. Innentől kezdve csak a kreativitásunk szab határt annak, hogy mire használjuk a rendszert, ami jóval túlmutat egy határidőnaplón.

Zárszóként egy informatikával foglalkozó ügyfelünktől idéznénk, aki elmondta, neki mit jelent a CRM: “A CRM a napi munka szerves és elengedhetetlen része. Ezzel kezdem, és ezzel fejezem be a munkanapomat, a legszorosabb személyi asszisztens. Mindent MiniCRM-ben nézek meg, ellenőrzök, legyen az akár egy emlékeztető, ajánlat, szerződés vagy éppen kifizetés. Ha valaki napi rendszerességgel használja a rendszert, akkor nem veszít el egy ügyet sem azért, mert valamit elfelejtett. Ennél nagyobb előnyt nem tudok elképzelni.”

Ha kiváncsi vagy Neked, hogy tud segíteni egy CRM rendszer, próbáld ki az ingyenes tesztverziót a www.minicrm.hu weboldalon.

(x)

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG