4p
KKV
Miért fogadják el érdeklődőid inkább a versenytárs ajánlatát? A cikkben rávilágítunk néhány tényezőre, amelyek triviálisnak tűnhetnek, de mégis sokan követik el ugyanazokat a hibákat.

Bármilyen meglepő, de tapasztalataink szerint tízből kilenc potenciális ügyfelet azért veszítünk el, mert nem követjük után a kiadott árajánlatokat. Pedig nagyon egyszerű dologról lenne szó: ha kiadunk egy árajánlatot, hívjuk fel másnap az érdeklődőt, hogy megkapta-e, elolvasta-e, megértette-e, ami az ajánlatban szerepel és azt tartalmazza-e, amire ajánlatot kértek. Gyakran elfelejtik az emberek, pedig nagyon fontos lenne az, hogy mindig legyen meg a következő lépés. Nem elég annyi, hogy majd jövő héten beszélek az érdeklődővel, hanem pontos időpont legyen pl. hétfőn 11:00. Óriási a különbség.

Ezen kívül fontos az is, hogy minden érdeklődőnek legyen egy dedikált felelőse, aki felel azért, hogy egy érdeklődőből vevő, árbevétel legyen. Különben a kollégák egymásra fognak mutogatni, hogy a másiknak kellett volna foglalkoznia vele, de valójában senki nem tette. Így viszont ne is csodálkozzunk azon, hogy nem lett belőle vevő.

Nem azért veszít el egy cég ilyen nagy mennyiségű árajánlatot, mert az ott dolgozó emberek lusták. Gondoljunk bele, a mai, felgyorsult világunkban egy értékesítőnek naponta legalább 10 nem fogadott hívása van és 100 olvasatlan email üzenete. Bármikor közbejöhet valami, például, az egyik értékesítőt felhívja a párja, hogy a gyerek eltörte a lábát. A természetes reakció ilyenkor az, hogy a kolléga félredob minden mást és rohan a gyerekéhez. Az pedig, ami aznapra volt még beütemezve, elmarad, hiszen másnap már újraindul a mókuskerék, újabb hívások és üzenetek érkeznek. Az érdeklődők pedig nem fognak maguktól vásárolni.

Nem fog a sült galamb a szánkba repülni

Azt gondolnánk, hogy ha egy érdeklődő ajánlatot kér és mi nem hívjuk fel, majd ő keres minket. Valójában viszont, ha valaki ajánlatot kér, nem biztos, hogy csak egy cégtől kér. Lássunk erre egy példát: fém tetőszerkezetek gyártásával foglalkozó ügyfelünkhöz beérkezett egy árajánlatkérés, amit egy sablon emailben meg is válaszoltak. Utána ez az email az örök feledés homályába merült volna, viszont náluk ki volt adva feladatként, hogy minden bejövő megkeresést CRM-ben rögzítsenek és a rendszer garantálta azt, hogy ne felejtsék el utánkövetni az ajánlatot. Két hét múlva kaptak egy figyelmeztetést, hogy még nincs lezárva az ügy. Felhívták az érdeklődőt, aki mondta, hogy kapott egy kedvezőbb árú, de nem biztos, hogy olyan jó minőségű ajánlatot. Erre reagálva az ügyfelünk 10 perc múlva egy profi, kedvezőbb ajánlatot küldött neki. Így nyertek egy 10 milliós megbízást, csupán azért mert nem felejtették el megfelelő időben és minőségben kezelni az érdeklődőt. Ez nem varázslat, alkalmazni kell a rendelkezésre álló megoldásokat és ez az, amiben egy jó rendszer segíteni tud.

Nullára is csökkenthető az arány

Gyakorlatilag minden érdeklődőt meg tudnánk szerezni, ha a fentieken változtatnánk. Az más kérdés, hogy az ajánlatunk, a termékünk minősége és az áraink elég jónak számítanak-e. De így ki tudjuk kerülni azt a banális okot, hogy elfelejtünk valakit visszahívni a megfelelő időben. Nem fog csökkenni a bizalom, nem fog megtörténni az, hogy vetélytársunk esélyt kap arra, hogy jobbról beelőzzön minket. Ha ezt megoldjuk, csak rajtunk múlik, mit tudunk elérni.

Ezt a problémát a rendszerben való gondolkodás segítségével lehet megoldani. Az informatikai rendszerek nagyon jó támogató eszközök ehhez, mert leveszik a terhet a vállunkról, hogy ne nekünk kelljen mindent fejben tartani és arra tudjunk fókuszálni, amiben jók vagyunk, ne pedig az ismétlődő, adminisztratív teendőkre. Fontos, hogy legyen egy rendszer, ami mindent nyilvántart és figyelmeztet minket, hogy kit, mikor és miért kell felhívni. Enélkül a marketing is csak ablakon kidobott pénz.

Ha kiváncsi vagy Neked, hogy tud segíteni egy CRM rendszer, próbáld ki az ingyenes tesztverziót a www.minicrm.hu weboldalon.

(X)

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG