Hirdetés
Hirdetés

Lassan a fülünkhöz nő – rengeteget telefonoznak a magyarok

2017. szeptember 14., 07:27

Majdnem kétszámjegyű növekedést ért el a magyar távközlés a második negyedévben.

A KSH adatai szerint az ágazat árbevétele 9,1 százalékkal, 283 milliárd forintra nőtt a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest. A mobiltelefon-előfizetések száma ebben a három hónapban 128 ezerrel, 1,1 százalékkal csaknem 11,9 millióra nőtt, a teljes mobiltelefon-előfizetési állományon belül pedig a havidíjas előfizetések száma 415 ezerrel (6 százalékkal) bővült, ezzel meghaladva a 7 milliót.

Ugyanakkor a feltöltő-kártyás előfizetések száma 287 ezerrel, arányuk pedig 2,9 százalékponttal 38 százalékra csökkent az egy évvel korábbihoz képest - ez nem is csoda, hiszen nemrég újraszabályozták a használatukat, erről itt írtunk bővebben. A telefonbeszélgetésre fordított idő több mint négyötödét mobiltelefonról kezdeményezték. A mobilhálózat adatforgalma 69 százalékkal nőtt éves viszonylatban, az internet-előfizetések száma pedig ugyanebben az időszakban 8 százalékkal 9,1 millióra nőtt, kétharmaduk ráadásul mobilnet-előfizetés.

Hirdetés

Kommunikációban van a nagy üzlet?

Az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ágban, a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásoknál a teljes munkaidőben alkalmazásban állók létszáma 76 ezer volt, ami 2,4 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A szektorban foglalkoztatott munkavállalók egy főre jutó havi bruttó átlagkeresete 507 ezer forintot tett ki, ami egy év alatt 7 százalékos béremelkedést jelent, és 208 ezer forinttal meghaladta a nemzetgazdasági átlagot. Ezen belül – az árbevétel szempontjából a legnagyobb súlyú – távközlési ágazatban 518 ezer forint volt az átlagkereset, 6,9 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A legkevesebbet a kiadói ágazatban lehet keresni, átlagosan havi bruttó 431 ezret vihetnek haza, ami a nemzetgazdasági fizetések 85 százaléka.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Végre elkezdtünk bátrabban vásárolni - erre egyből megpróbálnak becsapni

Végre elkezdtünk bátrabban vásárolni - erre egyből megpróbálnak becsapni

Az internetes kereskedelem háromszor olyan gyors tempóban bővül, mint a hagyományos - egyre gyakrabban vásárolunk hazai és külföldi weboldalakról, online áruházakból. De honnan tudhatjuk, hogy nem vernek át? Miről ismerszik meg a csaló webshop, mobilapp, hamis reklám? Ha mégis horogra akadtunk, mi a teendőnk?

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Ön fektetne pénzt bitcoinba vagy más kriptodevizába?