Hirdetés
Hirdetés

Lengyelországban áll a bál: nem akárki vesz rádióállomást

2019. március 19., 18:01

Bizony Soros Györgyről van szó, akinek alapja beszáll egy lengyelországi rádió, mégpedig a második legnagyobb adó megvásárlásába. Mondani sem kell, hogy a vaskézzel kormányzó jobboldali Jog és Igazság párt hallani sem akar erről. Ugyanakkor esetleg még jól is jöhet nekik, hogy az eleve sok ország politikusai számára elsőszámú ellenség ellen lehet harcolni.

Soros György szinonimája lett a háttérhatalomnak, az összeesküvésnek, ő a tökéletes főgonosz sok ország kormánya számára, persze leginkább nálunk, hisz még magyar is. Jelenleg azonban épp Lengyelországban keltett indulatokat, ahol a nacionalista Jog és Igazságosság pártja van hatalmon, és számukra ugyancsak ideális ellenségkép az idős üzletember, talán csak azt sajnálják, hogy nincs lengyel őse.

Soros beszállt

Márpedig minden jel arra utal, hogy alapján keresztül megjelent a lengyel médiapiacon, és egy különösen erőskezű kormány számára, aki szereti birtokolni, de legalábbis befolyásolni a hazai médiát, ennél nagyobb csapás nem is jöhetne. Konkrétan arról van szó, hogy az Agora SA médiatársaság egy Soros által támogatott alappal közösen megvette az ország második legnagyobb rádióadóját, amely Eurozet névre hallgat.

Hirdetés

Stróman vagy patás ördög?

Az eladó a prágai Czech Media Invest AS, az Agora 40 százalékos részesedést szerez, Soros alapja, az SFS Ventures pedig 60 százalékot. Az Agorának vételi opciója van, hogy 36 hónapon, azaz 3 éven belül kivásárolja Soros alapját. A vételár 131 millió zloty. A kormánypárt parlamenti képviselői arra kérték a kormányt, vizsgáltassa ki, hogy az ügylet nem kerülte-e meg a versenyszabályokat.

Érdekes módon nem is azzal vádolják Sorost, hogy bele akarna avatkozni a médiába, esetleg támogatná az egyébként nem meglepő módon eddig is ellenzéki rádióadót, hanem hogy gyakorlatilag strómanként vesz részt az ügyletben, hogy ezzel eltereljék a hatóságok, mint például a nemzeti médiahatóság vagy a versenyhivatal figyelmét. Az Agora ezek szerint a tényleges fő tulajdonos, erre utal az opció.

Fáj rá a kormánypárt foga

Ha viszont így van, akkor Soros csak átmeneti szereplő, bár ténykedésével egy ellenzéki adó tulajdonosváltását segíti. Hogy ez miért baj? Talán mert így lehetővé teszi, hogy nem kormányközeli tulajdonosokhoz kerül az adó, és erre lengyel újságok is utaltak: kormányközeli médiavállalkozók, akik hitelgaranciát kaptak volna állami bankoktól, érdeklődtek a rádióadó iránt. Őket preferálta volna a kormánypárt, mivel a média újralengyelesítését szeretnék elérni.

Raiffeisen KH Cetelem További ajánlatok

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Nem kéne mégis atomerőművekkel megmenteni a Földet?

Nem kéne mégis atomerőművekkel megmenteni a Földet?

Nagyon ketyeg az óra, lehet, hogy minden eszközt be kéne vetni a Föld megmentése érdekében. Erről tárgyal holnap a német kormány is. A fosszilis energiahordozók az üvegház-hatású gázok háromnegyedéért felelősek. Vajon ki lehetne-e ezeket váltani mind atomerőművekkel?

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Szerinted gyengülni fog a forint, vagy erősödni? Hol lesz év végén az euró?