Nem érdemes hazudozni baleset után

2012. május 05., 09:16

Az utóbbi években drasztikusan csökkent a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás díja, ezért a biztosítók igyekeznek kiszűrni a visszaéléseket, amit csak a balesetek szigorúbb vizsgálatával érhetnek el. A biztosítók különösen akkor vizsgálódnak fokozottan, ha a gépkocsin több, egymástól független elem is sérül, a baleset és a bejelentés időpontja között hosszabb idő telik el, illetve, ha nem egyértelmű a baleset minden körülménye.

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége szerint a nem egyértelmű balesetek vizsgálatakor a biztosítók egyre sűrűbben folytatnak hosszas jogalapvizsgálatot, amelyek egyre gyakrabban eredményeznek különféle arányú kármegosztást. A FBAMSZ szerint a helyzet az ügyfelek szempontjából akkor javulhatna, ha bevezetnék a - több piaci szereplő által évek óta szorgalmazott - direkt kárrendezést, amely során az ügyfél a kárát nem a vétkes fél, hanem saját biztosítóján keresztül rendezhetné.

A szövetség külön is felhívja a figyelmet arra, hogy a zökkenőmentes kárrendezés érdekében az ügyfeleknek érdemes számos kérdésre figyelniük. A biztosítók például lehetővé teszik a kár bejelentését okos telefonon is, ez azonban nem pótolja a kárbejelentő lap kitöltését, és beadását. A bejelentő lapot mindkét félnek alá kell írnia, és külön ügyelni kell arra, hogy a vétkes fél ismerje el aláírásával a felelősségét. Általános szabály: készüljön több kép a helyszínről.

Három esetben feltétlenül rendőrt kell hívni: ha a baleset személyi sérüléssel járt, ha gyanús, hogy az ellenérdekű fél ittasan vezetett, illetve ha a felek nem tudnak megegyezni a felelősségben. A biztosító azonban felülbírálhatja a rendőrségi határozatot: például vétlenség esetén is alkalmazhat kármegosztást. Gyakori vita totálkárnál, a roncsérték. Ha a biztosító által megállapított érték kisebb a kínált vételárnál, akkor kérni kell a biztosítót, hogy a szerződött kereskedője vegye át az értékesítést, így lehet a roncsértéket korrigáltatni a biztosítóval.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Baj van a magyarok autóival? Végzetesen öreg tragacsok az utakon

Baj van a magyarok autóival? Végzetesen öreg tragacsok az utakon

Tavaly év végén 14,1 év volt a forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora, szemben az egy évvel korábbi 13,9 évvel. Egyelőre tehát a dinamikusan emelkedő újautó-értékesítés is csak lassítani volt képes a 2008-as válság óta tartó öregedési tendenciát.

További cikkek

Utánajártunk

Videók

Ajánlatunk

Ajánlatunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX38240.09-1.05%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • február 19
    február 20
    MOL - 2017 Q4
    KSH: Keresetek - 2017. január–december
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    ZEW index - február
    ZEW index - február
    Fogyasztói bizalom (előzetes) - február
    {{US}} Walmart Stores - 2018 Q4
    február 21
    Magyar Telekom - 2017 Q4
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének január végi helyzetéről
    ÁKK: 2025/B államkötvény csereaukció, 2020/B - 20 mrdFt; 2026/D államkötvény csereaukció, 2020/B - 20 mrdFt
    Feldolgozóipari BMI - február
    Szolgáltóipari BMI - február
    Feldolgozóipari BMI - február
    Szolgáltóipari BMI - február
    OMV - 2017 Q4
    Munkanélküli segélykérelmek számának változása - január
    Fed jegyzőkönyv
    február 22
    KSH: Kiskereskedelem - 2017. december
    GDP (év/év, előzetes) - Q4
    IFO üzleti hangulatindex - február
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    február 23
    KSH: Lakásépítések, építési engedélyek - 2017. I–IV. negyedév

    GDP (év/év, munkanaphatással igazított) - Q4
    Fogyasztói árindex (végleges) - január

Szavazás

Ön fektetne pénzt bitcoinba vagy más kriptodevizába?