Hirdetés
Hirdetés

Hogyan lehet kiszállni az életbiztosításból? A Brokernet utódját bírságolták

2017. május 18., 08:54

A Brokernet utódcégénél több problémát is talált a felügyelet, 50 millió feletti bírságot róttak ki a cégre.

A Magyar Nemzeti Bank célvizsgálatot folytatott a QUANTIS Consulting Zrt.-nél, a társaság tevékenységét 2012 januárjától a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakban áttekintve. A vizsgálat célja az volt, hogy a jegybank képet kapjon a QUANTIS (korábbi nevén BROKERNET) működésében megjelenő kockázatokról, és megvizsgálja a függő – illetve korábban független – biztosításközvetítői tevékenységre vonatkozó jogszabályi előírások betartását.

Árulják már el, hogyan lehet kiszállni az életbiztosításból

A vizsgálat során feltárt hiányosságok miatt az MNB ma publikált határozatában nyomatékosan felszólította a többes ügynököt, hogy mindenkor adjon – számításokkal is alátámasztott – részletes tájékoztatást az addigi megtakarítási életbiztosításukat megszüntetni és ezzel párhuzamosan új, azonos célú életbiztosítást kötni kívánó ügyfeleiknek az e lépésekkel járó költségekről, jellemzőkről.

Hirdetés

A QUANTIS-nak a jövőben gondoskodnia kell a biztosításközvetítő természetes személyei jogviszonyára vonatkozó adatbázisok valós, naprakész nyilvántartásáról, előbbi jogviszonyok megszűnése időpontjának valósághű felügyeleti lejelentéséről, az ügyfelektől érkezett panaszokra pedig – a jogszabálynak megfelelően vezetett panasznyilvántartás vezetése mellett – 30 napon belül minden esetben részletesen megindokolt írásos választ kell adnia.

52,5 milliós bírságot kaptak

A többes ügynöknek a jogsértések kapcsán idén augusztus végéig kell beszámolnia az MNB határozataiban előírt intézkedések teljesítéséről. A feltárt hiányosságok miatt a jegybank 50 millió forint felügyeleti és 2,5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosításközvetítő társaságra.

A bírságösszeg meghatározásakor a jegybank súlyosító tényezőként vette figyelembe többek közt, hogy a QUANTIS egyik legfontosabb kötelezettségét szegte meg azzal, hogy huzamosabb időn át egyes életbiztosítási ügyfeleinek nem nyújtott szakmailag megalapozott tájékoztatást a szerződések megszüntetésére, újak megkötésére vonatkozó előnyökre és hátrányokra vonatkozóan. Miközben ez ellentétes lehetett az ügyfelek érdekével, a biztosításközvetítő számára vagyoni előnyként jelent meg.

Időben kell reagálni a panaszra és nem a drága biztosítást kell eladni

A fogyasztói panaszok késedelmes időbeni megválaszolásával kapcsolatos, szintén rendszerszintű jogsértés pedig az egyes ügyfeleknek a jogérvényesítéshez való jogát csorbíthatta.

Az MNB azt is elvárja – az esetenként határon átnyúló biztosítók termékeit is közvetítő – többes ügynököktől, alkuszoktól, hogy megtakarítási célú életbiztosítások értékesítése esetén elsősorban a jegybank ajánlásában szereplő maximális Teljes Költség Mutató (TKM) limiteknek megfelelő konstrukciókat ajánlják a fogyasztóknak.

Az ettől való eltérés csak akkor minősíthető szakmailag körültekintőknek, ha a magyar piacon nem érhető el az ügyféligénynek megfelelő, az ajánlással összhangban álló nyugdíjbiztosítás - írja az MNB.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Sosem dolgozott még ennyi magyar Ausztriában - miért őrjöng Szijjártó?

Sosem dolgozott még ennyi magyar Ausztriában - miért őrjöng Szijjártó?

Megint mozgalmas hetünk volt, itthon és külföldön is történtek az események. Legújabb videónkban összegyűjtöttük a hét legizgalmasabb a híreit, kiderült, hogy mi akasztotta ki a külgazdasági és külügyminisztert, illetve milyen őrült ötlettel állt elő Venezuela elnöke.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön fektetne pénzt bitcoinba vagy más kriptodevizába?