4p
Nyereségtermelő gépből a Volkswagen-konszern (VW) problémás tagjává vált az Audi a Handelsblatt.com cikke szerint. A nehéz helyzetben lévő leányvállalat éles váltást tervez az elektromos hajtások irányába. A német gyárainak hasznosításához, kapacitásainak kihasználásához azonban a testvérvállalatok segítsége is szükséges.
(Audi-gyár.)

Ma a Handelsblatt.com szerint összeül a VW felügyelőbizottsága Wolfsburgban, és minden bizonnyal az Audi helyzete lesz az egyik legfontosabb témájuk. Az Audi ugyanis a vállalatcsoport nagy problémájává vált, már tulajdonképpen a károsanyag-kibocsátási botrány óta.

Emiatt további felvilágosító kampányokról is tárgyalhatnak most, de a cég gazdasági helyzete sem jó. A májusi autóeladások 5,4 százalékkal voltak az egy évvel korábbi alatt, pedig már a 2018-as érték is elmaradt a várakozásoktól. A tőkére vetített megtérülés pedig a korábbi jobb idők harminc százalékos szintjéről tíz százalékra esett vissza.

Miközben a forgalom és a nyereséghányad visszaesett, a cég nagy összegeket költ az elektromos autókra, aminek a megtérülése még sokáig kétséges lesz. Alexander Seitz pénzügyi igazgató és Bram Schot vezérigazgató költségcsökkentéseket szorgalmaznak a cég Ingolstadtban és Neckarsulmban levő gyáraiban.

Tervezik a termelést

Pedig a költségeken már eddig is sokat faragtak. Az Audi jövőjét most egy “portfólió-tervvel” alapoznák meg. A terv éles váltással számol az elektromos meghajtás irányába, 2025-ig minden második eladott járművet elektromos motorral látnának el.

Most tervezik azt, hogy ez milyen volumeneket jelent majd, és azt hogyan osztják majd el az egyes üzemegységek között. A konszern szóvivője szerint ez július végéig meglesz. Utána tárgyalásokat kezdenek a munkavállalói szervezetekkel, ami állítólag nem lesz könnyű.

Alacsony a kihasználtság

Itt 61 ezer munkavállaló érdekeiről van szó. “Komoly konfliktusok fenyegetnek” – írja a német lap. Egyes gyáregységeknél 2025-ig kötelezettséget vállaltak a létszám fenntartására.

A Volkswagen elsőbbségi részvénye (Tradingview.com)

Az ingolstadti és a neckarsulmi gyárak ugyanis eddig csak hagyományos meghajtású járművek gyártására vannak berendezkedve. Az eddig egyetlen elektromos Audit, az E-Tront, Brüsszelben gyártják. Ingolstadt kihasználtsága még viszonylag jó, 80 százalékos, a neckarsulmi telephelyen viszont csak 186 ezer autót gyártanak 300 ezer helyett (62 százalék). A gyár így alig gazdaságos.

Passat és Audi egy fedél alatt?

Az Audi vezetése abban reménykedik, hogy a cégcsoport más tagjaitól segítséget kaphat a gyárak kihasználtságának növeléséhez. Az Audi A4 és a VW Passat például “ugyanazon a technikai platformon” alapulnak. Ráadásul a Passatnak kell is új hely, mert az eredeti gyárát (Kelet-Frízföldön) elektromos autókra építik át.

Ám Herbert Diess, a konszern feje ráadásul újabb termelőüzemet is tervez Törökországban, ahol a VW és a Skoda márkáit egyaránt el lehet majd készíteni. “Más telephelyek is szóba jöhetnek” – írja a lap, amely főleg a német munkahelyekért aggódik. A magyarországi gyárat azonban külön nem említik.

Három márka egy gyárban

Nem világos az sem, hogy az elektromos autók gyártásából melyik gyár hogyan veszi majd ki a részét. Ahogy az sem, mennyire lesz az elektromos autók iránt kereslet. Az Audi azt reméli, hogy részt kaphat a cégcsoport közös SUV-jainak gyártásából, míg a Porsche például a PPE-limuzinokat gyárthatná.

Hasonló, cégcsoporton belüli együttműködésre már volt példa: A pozsonyi VW-gyárban például az Audi Q7, a VW-Touareg és a Porsche Cayenne karosszériái egyaránt készülnek.

Mit gyártanak Győrben?

“A 2018-ban gyártott 1 954 301 motor közül 1 443 036 darab volt három- és négyhengeres benzin- és dízelmotor. Öthengeres benzinmotorból 10 045 darab, mindezek mellett 300 720 hat- és 15 977 nyolc, és tízhengeres motor, valamit 175 070 hathengeres dízelmotor készült. Az Audi Hungariánál 9453 elektromos meghajtást gyártottak a munkatársak Győrben” – írja a magyar gyár honlapja. Elektromos motorokat 2018-ban kezdtek el gyártani.

Ami a komplett járműveket illeti, “az Audi Hungariánál 2018-ban összesen 100 000 autó készült, köztük 8 756 Audi TT Coupé, 3 362 TT Roadster, 62 654 A3 Limousine, valamint 9 571 A3 Cabriolet. 2018 év végéig 15 657 darab készült az Audi Q3-ból, az első győri SUV-ből” – írják.

A rovat támogatója a 4iG

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 16800 16630 16890 +1,20% 0 0 4 551 385 505 HUF 2024-03-28 17:05:47
MOL 2960 2938 2980 +1,37% 0 0 1 844 664 804 HUF 2024-03-28 17:13:02
MTELEKOM 897 890 900 +0,79% 0 0 354 788 481 HUF 2024-03-28 17:05:47
RICHTER 9260 9260 9375 -0,05% 0 0 2 543 442 235 HUF 2024-03-28 17:09:18
OPUS 403 397 403 +0,50% 0 0 59 002 521 HUF 2024-03-28 17:09:51
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Lenyomta a pesti tőzsde Európát csütörtökön
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 19:31
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 554,3 pontos, 0,86 százalékos emelkedéssel, 65 384,60 ponton zárt csütörtökön.
Részvény / Deviza / Áru Mosolyogni fog, ha meglátja ezt a forintárfolyamot
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 19:01
Erősödött a héten a forint, ami jó hír. De pezsgőt azért ne bontson!
Részvény / Deviza / Áru Komoly céláremelés a Molra, durván shortolják a Redditet
Eidenpenz József | 2024. március 28. 12:16
Jó a hangulat a tőzsdéken, sorban dőlnek a rekordok, és végre megmozdult a BUX index is. A forint némileg gyengül, rekordot döntött az arany. Szép osztalék jöhet a Moltól jövőre is. Durván shortolják a Redditet, szuperintelligencia-óriást építenének a blokkláncon.
Részvény / Deviza / Áru Egy félmosolyra lehet elég, amit a forint csinál csütörtökön
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 07:27
Így kezdte a napot a forint.
Részvény / Deviza / Áru Igen, jól látja! Erősödött a forint, nem is kicsit
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 18:21
Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben szerda estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Részvény / Deviza / Áru Nem bírt megállni a lejtőn az OTP
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 17:24
A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 175,08 pontos, 0,27 százalékos csökkenéssel, 64 830,30 ponton zárt szerdán.
Részvény / Deviza / Áru Megnyugodott a forint, Trump újra dollármilliárdos lett
Eidenpenz József | 2024. március 27. 12:25
A keddi kamatdöntés óta lassan erősödő pályára állt a forint, már 395 alatt mozog az euró. A további kamatcsökkentések mértéke azonban bizonytalan. A BUX-ot főleg a Mol húzza, lassul a Tesla-rivális. Így lett Trumpból dollármilliárdos – papíron. Óriásit buktak a kriptószektikusok.
Részvény / Deviza / Áru Itt a meglepetés az euró árfolyamában!
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 07:59
Szinte nem változott a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest szerda reggelre a nemzetközi devizakereskedelemben.
Részvény / Deviza / Áru Egy hangfelvétel, egy kamatdöntés: ezt nézze, mi történt a forinttal!
Privátbankár.hu | 2024. március 26. 18:16
Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben kedden kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Részvény / Deviza / Áru Unalmas nap van a pesti börze mögött
Privátbankár.hu | 2024. március 26. 17:32
A kamatdöntés sem mozgatta meg a tőzsdét, átlagos volt a forgalom. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG