Hirdetés
Hirdetés

Roham a fejlett európai országok kötvényeiért

Fellegi Tamás, 2019. március 08., 19:12

Nulla felé tart a fejlett európai országok államkötvényeinek kamata, erősödik a forint, estek a Mészáros-részvények, gyengélkednek az amerikai tőzsdék.

A tegnap EKB-nyilatkozat, miszerint a bizonytalan jövőbe veszik a kamatemelési ciklus kezdete az eurózónában, vételi pánikot váltott ki a német, svéd, finn, francia és osztrák államkötvények piacán. A 10 éves kötvények hozama eleve rendkívül alacsony volt (vagyis árfolyamuk magas), de most különösen mélyre szálltak a hozamok: az osztrák és a francia 0,4 százalékra, a finn 0,31 százalékra, a legextrémebb viszont a német: mindössze 0,06 százalék.

Vélhetően shortzárás zajlik: sokan számíthattak arra logikusan, hogy ezeknek az alacsony hozamoknak emelkedniük, vagyis a kötvények árának esniük kell, de ezek a logikus várakozások nem jöttek be, így a pozíciókat zárják. Mindenesetre kétségtelen, hogy nem látszik, mikor lehet ténylegesen elmozdulás a 0 kamatról az eurózónában, talán csak a következő EKB-elnök idején.

Hirdetés

A tőzsdéken folytatódik a tegnap indult esés: az európai indexek fél-egy százalék közti mértékben zártak lejjebb, Amerikában az S&P 500 egy százalékos mínuszban van 2720 ponton, ezzel a 200 napos mozgóátlag alá került.

S&P 500
S&P 500

A BÉT-en ezúttal esés volt: a BUX 0,8 százalékkal csökkent 40 290 pontig. A Mol egy százalék esés után 3258 forinton zárt, az OTP és a Richter 0,7 százalékkal csökkentek 11 810 illetve 5210 forintig, a Telekom viszont egy százalékot emelkedett473 forintig.

Az Opus 7 százalékkal esett 442 forintig, a Konzum 5 százalékkal 228 forintig, viszont a reggel még történelmi mélyponton forgó Waberer’s végül 8 százalékkal került feljebb 1690 forintig.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Világbotrány a Boeingnél: milyen repülők jutottak még erre a sorsra?

Világbotrány a Boeingnél: milyen repülők jutottak még erre a sorsra?

Az, hogy gyanúsan hasonló körülmények közt lezuhant két, szinte vadonatúj repülő, az egész világot sokkolta, és a Boeing 737 MAX gépeiben mindenki kételkedni kezdett. A világ légügyi hatóságai megvonták a típus engedélyeit, így ezek a modellek most csak a hangárokban állnak. A történelem során fordult már elő hasonló, igaz, nem sokszor – megnéztük a korábban a szégyenpadra került repülőket.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Powered by Saxo Bank

Utánajártunk

Mi mozgatja a befektetők fantáziáját

  • A részvények, vagy a kötvények teljesítettek jobban a Lehman-válság óta?

    2019. március 14., 17:00
    A részvények, vagy a kötvények teljesítettek jobban a Lehman-válság óta?

    A tíz évvel ezelőtti pénzügyi és tőkepiaci válság óta a magyar hosszú kötvényalapok túlteljesítették az inflációt és az RMAX rövid futamidejű állampapír-indexet is, bár a MAX indexet legtöbbjük már nem érte utol. Többségük 6-9 százalék közötti éves hozammal örvendeztette meg befektetőit, ami így is több mint fele a jóval kockázatosabb részvényalapok teljesítményének.

További cikkek

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?