Hirdetés
Hirdetés

Trump rémálma jön el, ha elszámította magát

2019. május 20., 14:11

Lehet, hogy visszaüt Trump vámemelése, és végül az USA-ban okoz mindez inflációt? Miért éppen a Huawei kerülhetett az amerikai kormány célkeresztjébe? Hogyan hatna egy vámemelés az autóiparra, és mit érezne ebből Magyarország? Többek között erről is beszélt a Trend FM műsorában hétfőn reggel a Privátbankár és az mfor.hu szakírója.

Király Béla, az Mfor.hu és a Privátbankár.hu szakújságírója a Trend FM Reggeli Monitor című műsorában beszélt a feszült amerikai-kínai viszony kevésbé reflektorfényben lévő aspektusairól. Szóba került az is, hogy az európai autógyártók ugyan most még megúszták a vámemelést, de továbbra sem dőlhetnek hátra.

Hirdetés

A vámháború újabb mérföldkövéhez érkezett, hiszen a közelmúltban az amerikai fél 10 százalékról 25 százalékra emelte a 200 milliárd dollár értékű kínai árura kivetett vámtarifát. Ezt tetézte, hogy a telekommunikációs szektorban egyre erősebb Huawei ellen külön is fellépett Washington, és megtiltotta az amerikai cégeknek a kínai vállalattal való együttműködést. A Reggeli Monitor című műsorban többek között a Huawei elleni szankciók lehetséges okairól beszélt kollégánk.

Igyekeztünk megvizsgálni azt is, hogy a kínai termékekre kivetett magasabb vámok mennyiben érintik az amerikai vállalatokat és cégeket. Lapunk szakírója szerint kétélű fegyverről van szó, hiszen a vámokat aligha fogják a kínaiak lenyelni, inkább igyekeznek majd a végfogyasztókra tovább hárítani. Ez pedig Donald Trump szegényebb szavazói számára sem jó hír. Ami viszont az elnök számára rémálommal érne fel, az lenne, ha a vámemelés miatt az infláció is meglódulna, emiatt pedig a Fed kamatot emelne. Ez ugyanis könnyen azzal a következménnyel járna, hogy az elnök számára oly kedves tőzsdeindexek lejtmenetbe kerülnének.

A Trend Fm műsorában terítékre került az európai autógyártókat érintő, de a múlt héten 6 hónapra felfüggesztett vámemelés is. Ha Trump az év végén úgy döntene, hogy mégis bevezeti, az mind a német, mind a magyar gazdaságot érzékenyen érintené. Egyes becslések szerint ugyanis a német járműipar 12 százalékkal vetné vissza, és szinte biztos, hogy hazánkra sem hatna pozitívan. A járműgyártás ugyanis mind az ipar, mind a GDP szempontjából különösen fontos. Magyarország ipari termelésének a 22 százaléka kötődik a szektorhoz, és a GDP 5 százalékát adja.

A teljes beszélgetést itt hallgathatja meg:


Kereskedjen az mfor trader rendszerével!

Esést vár a piacokon? Nálunk akkor is kereshet! Apple részvényeket venne, esetleg a Google és a Microsoft érdekli? Bízik az elektromos autókban: a Teslában vagy inkább a Mercedesben? Vagy inkább hazai pályán maradna? Ha a világ legnagyobb tőzsdéin, vagy 120 devizapárral kereskedne, adott a lehetőség. Tesztelje rendszerünket kockázatmentesen!

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Megéri Pakson dolgozni: csaknem 22 százalékkal nőttek tavaly a fizetések

Megéri Pakson dolgozni: csaknem 22 százalékkal nőttek tavaly a fizetések

Egyelőre nem az oroszoktól vásárolja a legtöbb szolgáltatást az új atomerőművi blokkokat építő cég. Lapunk számításai szerint 2018-ban átlagosan 21,7 százalékkal emelkedett a járulékoktól megtisztított bérköltség az új paksi blokkokat előkészítő állami vállalatnál, a Paks II. Zrt.-nél. Ami azt jelentette, hogy egy dolgozó bérköltsége átlagosan havi 1 238 313 forint volt az előző évben, míg egy évvel korábban 1 017 068 forintot számfejtettek az alkalmazottaknak.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Powered by Saxo Bank

Utánajártunk

Mi mozgatja a befektetők fantáziáját

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Szerinted gyengülni fog a forint, vagy erősödni? Hol lesz év végén az euró?