Hirdetés
Hirdetés

Ezekre az autókra lehet elég Orbán ajándéka

2019. február 11., 20:30

Vasárnap hangzott el Orbán Viktor új családvédelmi programja. Ennek egyik pontja szerint a 3 gyerekes családok 2,5 milliós támogatást kaphatnak, ha 7 személyes autót vásárolnak. Megnéztük, milyen járművekkel bővülhet a nagycsaládosok autóparkja.

A konkrétumok egyelőre nem ismertek, de a miniszterelnök bejelentése sokat sejtet. Orbán Viktor azt közölte, hogy elindul a nagycsaládosok autóvásárlási programja: legalább 3 gyermekes családoknak 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást adnak a legalább 7 személyes autó vásárlásához.

A miniszterelnök ugyan nem közölte, hogy ez csak új járművekre, vagy esetleg használtakra is vonatkozna-e, ám az összeg alapján feltételezhető, hogy a korosabb kocsik megszerzéséhez aligha fognak pénzt adni. Noha az ingatlanok piaca más, mint az autóké, de analógiaként ott is adódik, hogy az új lakás vásárlása vagy építése az a terület, ahol érdemleges támogatást ad a kormány. Így joggal feltételezhetjük, hogy az autók vásárlásakor is a nullkilométeresek megszerzését dotálják majd. Ez egyébként abba a logikai vonalba is illeszthető, amely az átlagos vagy afeletti jövedelemmel rendelkező magyaroktól várná a népességpolitika megoldását. Elég az szja kedvezményre, vagy a csok-ra gondolni, amelyek jelzik, hogy a szegénységben élőknek kevésbé éri meg a gyerekvállalás. Így írásunkban azt feltételezzük, hogy ez a programpont a középosztály tagjait célozza, és az új autók vásárlását fogják a fenti összeggel támogatni.

Hirdetés

Ha végignézzük a piaci kínálatot, akkor azt látjuk, hogy gyakorlatilag majdnem minden gyártó kínálatában feltűnik egy-egy hétüléses verzió, ugyanakkor ezek az autók elsősorban az egyterű járműveknél jellemzőek, illetve az utóbbi egy-két évben a SUV kategóriában is találunk már ilyeneket. Érdemes megjegyezni, hogy miközben a kormány igyekszik mindenféle eszközökkel támogatni a magyarországi autógyártókat, ez a program nem róluk fog szólni. Az itthon szerelt járművek között finoman szólva sem ezek a típusok a meghatározóak.

Sokaknak lehet 7 üléses autója

Ha a piac aljáról indulunk, akkor azt mondhatjuk, hogy az autóvásárlási program sokakat juttathat új autóhoz, hiszen a nagycsaládosoknak egy millió forintot kell előteremteni. A legolcsóbb hétüléses autó, a Dacia Logan MCV (Lodgy) ugyanis 3,5 millió forint körüli áron érhető el. Talán nem túl merész feltételezés, hogy ha a program elindul, akkor a Lodgy lesz az egyik legmagasabb darabszámban értékesített modell.

Ezek a családok úgy tudnak új autóhoz jutni, hogy az ár kétharmadát kifizetik helyettük - mi, mindannyian. Ezzel egyébként vélelmezhetően ennek a körnek a politikai szimpátiát is megnyerheti magának a kormánypárt: a vidéki kisebb-nagyobb városokban a Fidesz pozíciói feltételezhetően még stabilabbak lesznek.

Ezek lehetnek a nagy kedvencek

Ha csak az árat nézzük, akkor a Dacia kiemelkedik a mezőnyből, más kérdés, hogy ez a kocsi az átlagosnál kevesebb kényelmi szolgáltatással, és rosszabb biztonsági mutatókkal rendelkezik, mint a versenytársak járművei.

A következő ársáv 5,5 millió forintnál kezdődik és 6,5-ig tart nagyjából. Itt már számos jól felszerelt nyugati modell (például a Fiat Doublo, a Citroen C4 Grand Picasso vagy a Renault Grand Scenic) is megtalálható. Ezek is olyan modellek amelyek esetében az állami támogatás meglehetősen nagyvonalú, hiszen a kocsi árának a harmadát, sőt jó esetben akár a 40 százalékát is átvállalják a nagycsaládosoktól.

Az egyterű családi kategória kínálatában találjuk még a Volkswagen Sharan / Seat Alhambra típusokat és a Ford S-Max modellt. Az árak alapján azonban nem ezek lesznek a legnépszerűbb autók a támogatásban részesülő családok körében. A Seat ugyanis közel 11 milliós szintről indul, míg a VW még ennél is drágább. Ennél egy fokkal jobb a helyzet, ha a Fordok listaárait nézzük, azok ugyanis legalább a lélektani 10 milliós szint alatt vannak.

Ami viszont a német autóipar termékeit illeti - már ha a francia tulajdonban álló Opelt nevezhetjük annak - ől adnak majd még egy erős versenyzőt az egyterű kategóriába, méghozzá az Opel Zafirát. A modell a használtautó piacon is nagyon megy, de egyharmados állami támogatással, az új darabok értékesítése is lendületet kaphat. A márkafetisiszták a BMW kínálatában is találhatnak majd elérhetőnek tűnő árkategóriába tartozó járművet, a BMW 2 Gran Tourert.

Számos autógyár kínálatában vannak még B kategóriás jogosítvánnyal vezethető kisbuszok, amelyek csábítónak tűnnek elsőre ám itt is a 10 millió feletti árak jelenthetnek visszatartó erőt.

A listaárakon túl

A cikkünkben a márkák hivatalos oldaláról származó árakat tüntettük fel, ezek azonban esetenként lebutított verziókat jelentenek, mert előfordulhat, hogy ugyan 7 üléses autót keresünk, de 5 üléses alap listaárat látunk, amelyre ráfizetve lesz a járműben egy harmadik üléssor. Így a valóságban az ügyfeleknek kiajánlott végösszeg jelentősen eltérhet attól, amit először megláttunk. Arról nem is beszélve, hogy a felszereltségtől függően is komoly eltérések lehetnek. Cikkünknek nem volt célja, hogy (közel) azonos gépkocsikat vessen össze, csak azt szerettük volna bemutatni, hogy a tervezett támogatás és az új autók ára hogyan viszonyul egymáshoz.

Nagycsaládos kollégánk tavaly az év második felében a konkrét igényeire például az alábbi ajánlatokat kapta (az árak bruttóban értendőek, ebből adhat a kereskedés esetleg kedvezményt):
Ford S-max ST Line: 13 529 000 Ft
Ford Focus Technology: 6 250 000 Ft
Toyota Prius + Wagon 1.8 VVT-i: 12 505 000 Ft
Renault Grand Scenic Zen 1.3 TCE: 6 799 000 Ft
Mitsubishi Outlander Instyle Navi Premium: 11 217 000 Ft
Volvo XC 90 T6 AWD: 21 865 000 Ft
Opel Zafira 1,6 Innovation: 10 421 000 Ft
Citroen C4 Grand Spacetourer Euro 6.2 Fell 1.2 Pure Tech: 8 165 000 Ft

A tehetősebbek SUV-ra váltanak?

Ha a világ legnagyobb autógyártójának a kínálatát nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy a fent említett Sharan "kistestvére", a Touran már barátibb, 8 millió feletti áron is elérhető, ám ha tippelnünk kellene, akkor a trendek alapján azt prognosztizálnánk, hogy sokan egy új SUV-ra használják majd az állami támogatást.

Miután globálisan ez lett az egyik legnépszerűbb kivitel, így a gyártók egyre erősebbek a szegmensben. Ha a magyar piaci igényeket és a vásárlók pénzügyi keretét nézzük, akkor talán a Peugeot 5008 és a Skoda Kodiaq viszi a prímet. Mindkét autóról elmondható, hogy ezekkel már sem a külső, sem műszaki szempontból nem kell erős kompromisszumokat vállalnia a vevőknek. Ráadásul a 7 millió forint körüli áruk sem tekinthető extrémnek, hiszen a beígért támogatással 5 millió forint alatti saját forrással megszerezhetőek lesznek. Ha valaki kicsit mélyebben nyúl a zsebébe, akkor tovább szélesedik az elérhető kínálat, ebbe a sorba tartozik például a Mitsubishi Outlander.

Ezeknél kicsit magasabb nívót jelentenek a 10 millió forint körüli árakkal rendelkező járművek. Ilyen egyebek mellett a Honda CR-V, az egyik legnépszerűbb SUV a világon. De ebbe a kategóriába sorolható a Kodiaq nem túl távoli rokona, a Seat Taracco is.

3 millió forintból mindent elérhetsz

A céljaidhoz elég lenne 3 millió forint? A legjobb személyi kölcsönökkel felújíthatod a lakásod, lecserélheted az autód, de saját vállalkozásodat is beindíthatod. Használd személyi kölcsön kalkulátorunkat és legyen tiéd a legkedvezőbb hitel a törlesztőrészlet nagysága alapján: a Cofidis Fapados kölcsöne 59 518 forintos törlesztőrészlettel és 7,32 százalékos THM-mel vehető fel, de hasonlóan jó ajánlat a Budapest Bank Online Prémium személyi kölcsöne 60 330 forintos havi törlesztőrészlettel és 7,90 százalékos THM-mel lehet a tiéd. A CIB Bank Előrelépő személyi kölcsönének 60 654 forint a havi törlesztőrészlete, a THM pedig 8,17 százalék. Szintén kedvező a Raiffeisen Bank új ügyfeleknek szóló ajánlata: a törlesztőrészlet 60 757 forint, a THM pedig 8,92 százalék. További ajánlatok, esetleg nagyobb hitelösszeg érdekel? Használd ezt a hitelkalkulátort!

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Mit jelentene az emberiségnek, ha végleg eltűnne a Facebook?

Mit jelentene az emberiségnek, ha végleg eltűnne a Facebook?

Egyre többet szoktak arról beszélni, hogy milyen félelmetesen sokat használja a Facebookot az emberiség, a közösségi oldal már falba is ütközött azért, mert lassacskán már a Föld internettel rendelkező lakosságának döntő többsége beregisztrált, így nem tud hová növekedni. De mi történne akkor, ha egyik napról a másikra eltűnne?

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Advertisement

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön szerint mi lesz a Brexitből?