3p
A folyamatos online jelenlétnek köszönhetően ma már nincs éles határ a munka és a privát életünk között: a munkahelyünkről is folyamatosan tarthatjuk a kapcsolatot a szeretteinkkel, miközben a kollégák is bármikor elérnek. A magyar okostelefon-felhasználók ráadásul valósággal függők, háromnegyedük bármikor rendelkezésre áll a főnökének, ha cserébe az irodában is használhatja a telefonját. De mit nyomkodunk rajta ennyit?

Az eNET és a Telekom közös felmérést készített a munka-magánélet egyensúlyáról. Ma az aktív, dolgozó felnőtt magyar internetezők mintegy 86 százaléka használ okostelefont, közülük 64 százalék pedig ragaszkodik hozzá, hogy munkaidőben is használhassa magánjellegű tevékenységekre telefonját. A magánügyeinket egyébként egyre gyakrabban intézzük az íróasztal mellől, tízből hét válaszadó szokott munkaidejében hetente legalább egyszer magánügyben telefonálni, több mint felük pedig SMS-ezik vagy csetel, ezt közölte az eNet a Privátbankár.hu-val.

A dolognak persze a fordítottja is igaz, hiszen így otthon is egyre több időnk és alkalmunk van munkával foglalkozni. A leggyakrabban a kapcsolatot tartják a munkatársakkal/partnerekkel/ügyfelekkel, ezeknek a személyeknek legalább hetente egyszer otthon is felvesszük a telefont. Emellett főként időbeosztást szervezünk, adatokat gyűjtünk a munkához és dokumentumokat olvasunk a mobilunkon, míg a munkában a felhasználók fele közösségi médiát vagy szórakoztató oldalakat néz, amikor épp van öt percük.

Jó összemosni a kettőt?

Ez viszont óhatatlanul azt okozza, hogy a két, egyébként jól elkülönülő szféra összemosódik, a válaszadók harmada maga is így érez. Ennek ugyanakkor megvannak az előnyei és hátrányai is. Háromnegyedük szerint előny például, hogy azonnal látják a beérkező e-maileket, valamint, hogy fontos ügyekben bármikor rendelkezésre állnak otthonról, a munkában viszont az időbeosztást és a napok tervezését segíti, ha az „üresjáratokban” beszélhetnek az otthoniakkal.

A hátrányokat illetően azonban tízből öt válaszadó tapasztalta, hogy a telefonja miatt a szabadságukon is megtalálják a kollégák, tízből négy pedig úgy érzi, otthon sem tud kikapcsolódni megfelelően, mert mindig attól tart, hogy megszólal a telefon. A dolgozó okostelefon-használók ugyanakkor valamiért ragaszkodnak telefonjukhoz: 78 százalékuk inkább szabadidejében is foglalkozik néha munkával telefonján, csak munkaidőben is használhassa azt magáncélra.

Van azért egyensúly

Ma már számos olyan alkalmazás rendelkezésünkre áll, melyek a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtését hivatottak elősegíteni. Ilyen appokról azonban a dolgozó okostelefon-használóknak csupán 11 százaléka hallott, így jellemzően nem is használják őket. Ehhez hozzájárulhat, hogy az alkalmazások legtöbbje csak angolul érhető el, pedig rengeteg izgalmas, a mindennapi életet megkönnyítő alkalmazás létezik ma már a telefonokra.

Vannak alkalmazások például a fókuszálás támogatására és a zavaró tényezők kizárására (pl. 30/30, OFFTIME), a bizonyos feladatokkal (pl. ATracker), vagy az egyes appokkal töltött idő követésére (pl. BreakFree, Quality Time), az összes családtag teendőinek összerendezésére (pl. Cozi Family Organizer), sőt, még kifejezetten a relaxáció, a stresszcsökkentés elősegítésére, a meditáció megtanulására is (pl. Headspace, Pacifica). Ezek ugyan eltérő módokon és minőségben működnek, de egy kis utánajárással kész kis életmód-trénert faraghatunk az okostelefonunkból - ha már egyébként is állandóan a zsebünkben van.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG