Hirdetés
Hirdetés

Tervezik a ferihegyi gyorsvasutat: alagút a reptér alatt?

2012. június 26., 07:58
MTI

Ősszel kerülhet a kormány elé a főváros központjából a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre közlekedő gyorsvasútról szóló előterjesztés.

Két elképzelést is kidolgoznak részletesen az elő-megvalósíthatósági tanulmányon, amelyen a China Railway Construction Corporation (CRCC) építőipari cég mérnökei dolgoznak, a beruházás 40-80 milliárd forintba kerülhet - közölte a MÁV Zrt. az MTI érdeklődésére.

A MÁV számítása szerint a kormány-döntést követően a tervezés várhatóan egy évet vehet igénybe.

Alagút a reptér alatt?

Az egyik elképzelés szerint a meglévő nyomvonalak felhasználásával, a szükséges reptéri leágazások kiépítésével, valamint a repülőtér 1-es és 2-es terminál közötti új vágányok kialakításával, mintegy 40 milliárd forintos beruházással épülhetne meg a budapesti centrum és a repülőtér gyorsvasúti összeköttetése. Az egy nyomvonalú pálya és a Kőbánya-Kispestnél kialakítandó vonatkeresztezés miatt 30 perces követési távolsággal indulhatnának a járatok. A Keleti pályaudvarról mintegy 18,5 kilométer, a Nyugatiból 22 kilométer lenne a teljes pályaszakasz. A Nyugati pályaudvarral történő összekötésnél azonban alagutat kellene fúrni a repülőtér alatt, amely jelentősen drágítaná a beruházást - közölte a MÁV Zrt.

Átjáró a vasúti sínek felett Ferihegy 1-nél
Átjáró a vasúti sínek felett Ferihegy 1-nél - egyelőre használaton kívül...



Egy másik - a MÁV szerint XXI. századi -, és a preferáltabb megoldás szerint a Keleti pályaudvarról a jelenlegi pályaszakaszoktól elválasztott, külön két vágányon újat építenének Kőbánya-Kispest, 1-es terminál, 2-es terminál megállókkal. A kétvágányú pálya 15-20 perces követési időt tesz lehetővé, amely jobban megfelel a nemzetközi gyakorlatnak. A teljes menetidő 20 perc lenne fővároson belüli 80 km/órás, városhatáron kívül 120 km/órás sebességgel számolva.

Három metróvonalra is rácsatlakoznának

Ezzel a konstrukcióval három metrómegállóhoz lenne közvetlen csatlakozása a gyorsvasútnak. A 2-es és az épülő 4-es metróra a Keleti pályaudvarnál, míg a 3-as metróra Kőbánya-Kispesten lehetne átszállni. Az új nyomvonalak jelenleg állami tulajdonú, MÁV kezelésben álló területéken épülnének ki, ezért nem járna időveszteséget okozó kisajátításokkal. Az utóbbi konstrukció, amely hosszú távra oldaná meg a gyorsvasúti összeköttetést, mintegy kétszer akkora összegből lenne megvalósítható, mint a meglévő pályaszakaszok felhasználásával is kalkulált verzió - tájékoztatott a MÁV Zrt.

A vasúttársaság azzal számol, hogy az 1-es terminál bezárása hatással lehet a projekt megtérülésére, mivel a működtetés során az egyik legfontosabb kritérium az utasszám. A beruházás legalább 30-40 évre szól, és hosszabb távon a bezárás hatása mérséklődik, mivel a prognózisok alapján az utasok száma a jelenlegi szintről növekedhet - közölte a MÁV Zrt.

Hirdetés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Baj van a magyarok autóival? Végzetesen öreg tragacsok az utakon

Baj van a magyarok autóival? Végzetesen öreg tragacsok az utakon

Tavaly év végén 14,1 év volt a forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora, szemben az egy évvel korábbi 13,9 évvel. Egyelőre tehát a dinamikusan emelkedő újautó-értékesítés is csak lassítani volt képes a 2008-as válság óta tartó öregedési tendenciát.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Videók

Utánajártunk

Hirdetés
Hirdetés

  • BUX38240.09-1.05%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • február 19
    február 20
    MOL - 2017 Q4
    KSH: Keresetek - 2017. január–december
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    ZEW index - február
    ZEW index - február
    Fogyasztói bizalom (előzetes) - február
    {{US}} Walmart Stores - 2018 Q4
    február 21
    Magyar Telekom - 2017 Q4
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének január végi helyzetéről
    ÁKK: 2025/B államkötvény csereaukció, 2020/B - 20 mrdFt; 2026/D államkötvény csereaukció, 2020/B - 20 mrdFt
    Feldolgozóipari BMI - február
    Szolgáltóipari BMI - február
    Feldolgozóipari BMI - február
    Szolgáltóipari BMI - február
    OMV - 2017 Q4
    Munkanélküli segélykérelmek számának változása - január
    Fed jegyzőkönyv
    február 22
    KSH: Kiskereskedelem - 2017. december
    GDP (év/év, előzetes) - Q4
    IFO üzleti hangulatindex - február
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    február 23
    KSH: Lakásépítések, építési engedélyek - 2017. I–IV. negyedév

    GDP (év/év, munkanaphatással igazított) - Q4
    Fogyasztói árindex (végleges) - január

Szavazás

Ön fektetne pénzt bitcoinba vagy más kriptodevizába?