Hirdetés
Hirdetés

Túl sokáig hallgatott a Volkswagen: komoly kártérítést fizethetnek

2018. október 24., 14:06

A részvényesek sok millió eurós kárpótlást kérnek a főrészvényestől a már harmadik éve tartó botrány miatt.

Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport vezérigazgatója  egy korábbi sajtótájékoztatón. (MTI/AP/Richard Drew).
Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport vezérigazgatója egy korábbi sajtótájékoztatón. (MTI/AP/Richard Drew).

A stuttgarti bíróság helyt adott a Volkswagen dízelbotrányával kapcsolatban a társaság főrészvényese, a Porsche SE befektető társaság ellen benyújtott keresetnek. A társaságot késedelmes tájékoztatásért vonnák felelősségre, mivel nem tájékoztatta időben a befektetőket a Volkswagen konszernre gyakorolt pénzügyi következményeiről – írja a Reuters.

A Volkswagennek eddig összesen 27 milliárd eurójába került a 2015-ben kirobbant dízelbotrány. Az indoklás szerint a Porsche SE, mint a Volkswagen főrészvényese nem tett eleget tájékoztatási kötelességének, Martin Winterkorn, a Volkswagen AG vezérigazgatója pedig gondatlan módon sértette meg hivatali kötelességeit.

Hirdetés

Már három éve áll a bál

A Porsche és Piëch családok ellenőrzése alatt álló befektetési társaság 52 százalékos részesedéssel rendelkezik a Volkswagen AG autóipari konszernben. A Porsche SE több vállalatban is rendelkezik befektetéssel, nyeresége azonban lényegében a Volkswagen eredményétől függ. A keresetben 44 millió eurós kártérítést említenek, a döntés azonban még nem jogerős.

A Porsche SE, a Volkswagen AG többségi tulajdonrészével rendelkező befektetési társaság nem tévesztendő össze a Dr.-Ing. h.c. F. Porsche AG, röviden Porsche AG autógyárral, a Volkswagen AG százszázalékos tulajdonában lévő sportkocsigyártóval.

Ahogy arról korábban írtunk, a Volkswagen körül immár három éve tart a botrány: az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015. szeptemberében vádolta meg először a német autógyártót azzal, hogy egy szabálytalan kerülőberendezést használt dízelgépjárművei motorvezérlésében, ezzel kijátszva az amerikai egyesült államokbeli kibocsátási normákat.

A vállalat olyan szoftvert telepített mintegy 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a műszaki vizsgán folytatott mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogénoxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. Bár a vállalat elismerte a rendszerszerű csalást, azt továbbra is tagadja, hogy hibás lenne a részvényesek felé való információközlésben.

A nyomozás részleteiről korábban már részletesen beszámoltunk, amely ide kattintva elérhető >>>

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Kizöldül az MNB: jönnek az olcsóbb autóbiztosítások és ingatlanhitelek

Kizöldül az MNB: jönnek az olcsóbb autóbiztosítások és ingatlanhitelek

A pénzügyi és környezeti kockázatok kölcsönösen hatnak egymásra, a jegybankoknak, pénzügyi felügyeleteknek pedig egyre erősebb felelősségük van a fenntartható, klímabarát pénzügyi rendszer kialakításában.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX43384.63+0.38%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Vettél már a szuper-államkötvényből (MÁP Plusz)?