Hirdetés
Hirdetés

Kritikus a helyzet a Volánnál – lassan nem lesz elég buszvezető

2018. szeptember 18., 12:17

A korábban megállapodott 5 százalék helyett legalább kétszámjegyű béremelést akarnak 2019-re. A szakszervezet figyelmeztet: amennyiben a magyar munkaerőpiacon tapasztalt váratlan keresetbombával az ágazat nem tud lépést tartani, kritikussá válhat a létszámhiány.

Fotó: MTVA / Jászai Csaba
Fotó: MTVA / Jászai Csaba

A Közúti Közlekedési Szakszervezet szerint az elmúlt két évben történt jelentős bérfejlesztés ellenére sem lett vonzó az autóbuszvezető és a karbantartó szakma, a Közlekedési Központokba szervezett Volán társaságoknál járművezetők mellett továbbra is nagy hiány van autó- és autóvillamosság szerelőből, de még raktárosokból is.

A versenyszféra jövedelmei elszaladtak az ágazat mellett. Hiába kötöttek a szakszervezetek és a munkáltató hároméves bérmegállapodást, jövőt felülírta a magyar munkaerőpiacon eddig nem tapasztalt keresetbomba – közölte Baranyai Zoltán, a KKSZ elnöke.

Hirdetés

Jócskán elmarad a fizetésük

Amíg belföldi tehergépjármű-vezetőket négyszázezer nettó jövedelemért keresnek, addig a Volánoknál átlagosan alig több mint 200 ezres nettót kínálnak az autóbuszvezetőknek. Ne csodálkozzon senki, hogy nagy a fluktuáció és egyes területeken óriási a létszámhiány – mondta az elnök, hozzátéve, hogy nemcsak a járművezetők, hanem más állománycsoportokban dolgozók jövedelme sem piacképes, még a hazai viszonylatok között sem.

Kritikus a helyzet

2019-re mindenképpen a megállapodásban rögzített 5 százalékos mértéknél magasabb béremelésre lesz szükség – mondta Baranyai. A KKSZ kétszámjegyű fejlesztést tart szükségesnek. A jelenlegi kritikus helyzetben az autóbuszvezetők országszerte túlhajszoltak, ami a közlekedés biztonságát is veszélyezteti. A túlhajszoltság és az alacsony bér az együttes oka az elvándorlásnak. Kevés a szabadnap, a ki nem adott szabadságok, sok a túlóra és a jövedelem sem versenyképes – sorolja a problémákat Baranyai, aki szerint, ha a helyzet nem változik, lassan nem lesz buszvezető.

Megjegyezték: a KKSZ is a médiából értesült arról, hogy a kormány hajlandó újra tárgyalni a korábbi bérmegállapodást, de a szándék mellett az a legfontosabb, hogy a 2019-es mértékről mielőbbelkezdődhessenek az érdemi tárgyalások – szögezte le a KKSZ elnöke.

A végkimerülés határán a sofőrök: nagy béremelést akarnak a BKV-nál

15 százalékos béremelést kér jövőre, és az érdemi bértárgyalások mielőbbi megkezdését szorgalmazza a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet – közölték nemrég a Privátbankár.hu-val. Részletek >>

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Saját lakásról ne is álmodjunk? Évtizedeket kell gyűjtögetnie a magyaroknak

Saját lakásról ne is álmodjunk? Évtizedeket kell gyűjtögetnie a magyaroknak

Kétarcú a fővárosi lakáspiac: egyrészről a budapesti lakásárak még mindig csak a régió középmezőnyébe tartoznak, bár ötödik éve kitartóan emelkednek. Másrészről egyre több vevő szemléli elképedve az árakat, mert azokat a saját jövedelméhez viszonyítva nagyon magasnak találja.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX37185.93-0.8%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?