3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Van egy iparág, ami stabilan, egyenletesen növekszik, és vélhetően még igen sokáig ezt is fogj tenni. Ez nem más, mint a repülés, pontosabban légi személyszállítás, és ennek a repülőgépgyártók roppant mód örvendenek. A Boeing vezére szerint az emberiség 20 százaléka repült csak eddig, de jönnek majd a többiek is.

Az emberiség ötöde

A repülés egy igazi, hosszútávon fenntartható növekedési sztori lett Dennis Muilenburg, a Boeing első embere szerint. Az üzletember a CNBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy ez cégének igen jól jön, hisz mivel két óriás, a Boeing és az Airbus uralja egyelőre a világ repülőgép piacának jelentős hányadát, a Boeing szép növekedést vár a következő években, sőt évtizedekben. Nemrég 20 gépet gyártottak havonta a Washington államban lévő Rentonban, most 47-et, 2019-ben pedig 57-et terveznek.

Boeing. Az árfolyam is szárnyal

Ezzel ők az amerikai gazdaság egyik motorja (lehet, hogy az elnöknek szólt ez a megjegyzés), ugyanakkor ez nem abból adódik, hogy Amerikában nő ennyire a légiforgalom (ott már megtelt az ég), hanem a világ egészében, ugyanakkor ehhez a Boeing révén nem kis részben Amerikában gyártják a gépeket. Az emberiség egészét tekintve még csak 20 százalék utazott legalább egyszer repülővel, így bőven van hová bővülni, amit az is mutat, hogy idén csak Ázsiában 100 millió ember ült repülőre életében először.

Fejlesztések

A Boeing az erős keresletnövekedés ellenére szüntelenül fejleszt is, folyamatosan csökkentve a repüléshez felhasználandó üzemanyag mennyiségét, vagyis javítva a gépek hatékonyságát. A repülés bővülése ugyanis még sokáig a környezetszennyezés, de legalábbis a széndioxid-kibocsátás növekedését fogja okozni, ennek legalább egy része kiküszöbölhető az energiatakarékosabb motorral felszerelt gépek gyártásával. A repülésben ugyanis egyelőre semmilyen alternatíva nem látszik, ami a kerozin égetését felválthatná.

A másik csapásirány az újítások terén az egyre automatizáltabb rendszerek fejlesztése, aminek eredménye lehet a pilótanélküli repülők, vagy legalábbis a pilótákra nehezedő nyomást jelentősen csökkentő rendszerek fejlesztése. Jelenleg pont az óriási növekedés miatt világszerte pilótahiány van, a diszkont légitársaságok pedig szívesen spórolnának azon a nem kis költségelemen, amit a pilóták foglalkoztatása jelent, amint ezt a közelmúltban a Ryanairnél láthattuk.

Kényelem, gyorsaság

Emellett azon is dolgoznak, hogy kényelmesebb repülőgépeket gyártsanak, mivel a hosszútávú repülés gyötrelmes dolog, így igyekeznek az utasok komfortérzetét növelni. Erre példaként említette Muilenburg a 787 Dreamliner típust, amelyről az eddigi tapasztalatok szerint sokkal kevésbé fáradtan, meggyötörten szállnak le az utasok az akár 10-15 órás repülés után.

A gyár ugyanakkor nem nyugszik bele abba, hogy egyelőre a hangsebesség gazdaságosan nem átléphető. Kutatásaik, fejlesztéseik egy része arra irányul, hogy egyszer csak sikerüljön megnövelni a sebességet, és az a távoli cél lebeg a szemük előtt, hogy két óra alatt el lehessen jutni bárhová a világon. Ez már majdnem az űrhajó kategória, ezen dolgoznak a leglelkesebb vállalkozók is, mint Elon Musk, Richard Branson vagy Jeff Bezos. Ez mint tömeges utazási lehetőség nyilván sokáig nem fog felmerülni, aminek realitása lehet, az egy, a megboldogult Concordehoz hasonló, de jóval olcsóbban üzemelő légijármű kifejlesztése lenne.

Címkék: Vállalat Airbus Boeing
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 16:11
A villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.
Vállalat Négynapos? Hatnapos munkahét jön a Samsungnál
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 14:24
Gazdasági okokra hivatkozva hozták meg az intézkedést.
Vállalat Érkezik az új, nyolcmillió forintos elektromos Dacia
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 12:59
 A Renault francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít.
Vállalat A BioTechUSA-cégcsoport 2023-as éve: közel a 100 milliárdos árbevételi határ
Natív tartalom | 2024. április 22. 16:24
Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport. Tavaly csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte árbevételét, és közel 5 milliárd forintot fordított beruházásokra. Évről évre nő a bevételük, pedig Lévai Bálint vezérigazgató szerint a maratoni futás 42 kilométeréből még csak az 5. kilométernél járnak.
Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
Vállalat Horvát céggel kötött üzletet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:12
A Janaf kőolajvezeték-üzemeltető 2,2 millió tonna kőolajat szállít 2024 végéig.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG