Hirdetés
Hirdetés

Titkos helyről kaptak pénzt a kirúgott Hír TV-sek

Wéber Balázs, 2018. szeptember 13., 14:05
Cimkék
médiapiac
, hír tv

Egyelőre mégsem szűnt meg a Hír TV-től elbocsátott újságírók által készített Kötöttfogás című műsor. A tegnap esti adásra találtak egy szponzort, aki azonban - hirdetőktől meglehetősen szokatlan módon - nem akarta felfedni kilétét.

Forrás: Youtube
Nem vicc. A Kötöttfogás 2018. szeptember 12-i adása. Forrás: Youtube

„A névtelen hirdető reklámja” – ez a fura felirat fogadta azokat a nézőket, akik szerda este „átkapcsoltak” a Kötöttfogás című közéleti talk show-ra a Facebookon. A mondat arra utalt, hogy a műsor készítői erre az adásra ugyan találtak hirdetőt, de az névtelen akart maradni.

Rejtélyes szponzor

„A szponzorunknak két kérése volt: az egyik, hogy ne derüljön ki, hogy ő ki, a másik, hogy olvassak fel egy idézetet Barack Obamától. Ez pedig így hangzik: a demokráciára nézve a közöny jelenti a legnagyobb veszélyt” – mondta Dévényi István műsorvezető.

Pörzse Sándor hozzátette: „Ott tart Magyarország, hogy van egy alternatív ellenzéki tévéműsor, azt valaki a saját leadózott pénzéből támogatja, büszke lehetne rá, de nem meri felfedni a kilétét, mert fél attól, hogy a NAV ráugrik. Jó esetben csak a NAV. Ez sajtótörténeti pillanat.”

Elfogyott a pénz

A műsor készítői múlt héten tettek közzé felhívást az adás finanszírozására. Szerintük elfogyott a tartalékuk, ezért támogatókra van szükségük a technika és a stáb kifizetéséhez. A produkció költsége mintegy 150 ezer forint, a résztvevők egyelőre ingyen vállalják a szereplést.     

A Kötöttfogás (eredeti nevén Szabadfogás) – egyik alapítója, Wahorn András szerint – a korábbi, még kormánykritikus Hír TV legnézettebb műsora volt. A csatorna azonban idén nyáron kormányközeli tulajdonba került, ezért a produkció abban a formájában megszűnt, több, a műsorban szereplő újságírót pedig kirúgtak. A Kötöttfogás stábja azóta a Facebookon, a Magyar Hang szerkesztőségéből sugározza a talk show-t. A korábbi adásokat 40-50 ezren nézték meg a Youtube-on.

Eközben az ismét kormánybaráttá vált Hír TV is újraindította a műsort az eredeti címmel, Huth Gergely Pesti Srácok-főszerkesztő vezetésével.

Hirdetés
Forrás: Youtube
Huth Gergely, a Szabadfogás műsorvezetője. Forrás: Youtube

Bezuhant a  Hír TV

A Hír TV nézettsége egyébként meredeken csökken nyár óta. A 24.hu szerint augusztusban előfordult, hogy este hét és nyolc között mindössze ötezren nézték a televíziót. (A maximum nézettség 38 ezer volt.) A Kálmán Olga vezette Egyenesen című műsor júliusi nézettsége jóval nagyobbnak bizonyult, mint utódműsoráé (Magyarország élőben).

Augusztusban a főműsoridőt tekintve a legnézettebb kereskedelmi hírcsatorna az ATV volt, amely még növelte is közönségarányát. A Hír TV viszont visszaesett a szintén kormánypárti Echo TV mögé.

Mint arról beszámoltunk, az Orbán Viktor kormányfővel 2015-ben szembefordult oligarcha, Simicska Lajos az idén júliusban egy kormányközeli üzletembernek, Nyerges Zsoltnak adta el szinte egész cégbirodalmát, így a Hír TV-t is. Az új tulajdonos augusztus elején új szakmai vezetést nevezett ki az adó élére.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Saját lakásról ne is álmodjunk? Évtizedeket kell gyűjtögetnie a magyaroknak

Saját lakásról ne is álmodjunk? Évtizedeket kell gyűjtögetnie a magyaroknak

Kétarcú a fővárosi lakáspiac: egyrészről a budapesti lakásárak még mindig csak a régió középmezőnyébe tartoznak, bár ötödik éve kitartóan emelkednek. Másrészről egyre több vevő szemléli elképedve az árakat, mert azokat a saját jövedelméhez viszonyítva nagyon magasnak találja.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX37185.93-0.8%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?