Hirdetés
Hirdetés

Új tulaj az Opelnél - mi lesz a szentgotthárdi dolgozókkal?

2017. március 06., 15:39

Az autógyártó társaság szerint egyenlőre nem tudni, mi lesz a gyárak sorsa középtávon.

Az Opel egyik szóvivője szerint az autógyártó társaság valamennyi üzemére, így a szentgotthárdi motorgyárra is vonatkozik, hogy az új tulajdonos tiszteletben tartja az érvényes szerződéseket. Az autógyártó szentgotthárdi üzeme a társaság legnagyobb európai motorgyára, további kijelentéseket tenni túl korai lenne azon kívül, hogy a PSA francia konszern tiszteletben tartja az amerikai General Motors idején kötött megállapodásokat.

A kijelentés persze nem csak vas megyei, de az összes többi üzemre is vonatkozik. Egyenlőre még nem lehet tudni, miként alakulhat a gyárak sorsa a következő öt éves időszakban, ugyanakkor ezt akkor sem lehetne tudni, ha nem történne tulajdonosváltás a társaságnál – nyilatkozta az Opel rüsselsheimi központjának kommunikációs osztálya.

Hirdetés

Egy biztos: Azzal, hogy az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall is átkerül a Peugeot, az Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA csoporthoz, létrejön a világ második legnagyobb európai autógyár vállalkozása. Emellett az is biztos, hogy az Opel továbbra is arra törekszik, hogy nyereséget termeljen – tették hozzá.

Az Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon működő üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat. A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó társaság 1931 óta áll a GM 100 százalékos tulajdonában, 1999 óta azonban veszteséges. A tulajdonos váltás még idén végbe megy a tervek szerint, de az ügylethez versenyhatósági engedélyek is szükségesek. A megállapodás értelmében a GM több mint 680 milliárd forintnak megfelelő összegért adja el európai érdekeltségét a francia konszernnek.

Újabb autógyár jöhet Magyarországra?

A Nissan irányítása alatt álló Mitsubishi új autómotor-gyárat építene, mi is versenyben vagyunk. További részletek a Privátbankár.hu-n.>>>

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Baj van a magyarok autóival? Végzetesen öreg tragacsok az utakon

Baj van a magyarok autóival? Végzetesen öreg tragacsok az utakon

Tavaly év végén 14,1 év volt a forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora, szemben az egy évvel korábbi 13,9 évvel. Egyelőre tehát a dinamikusan emelkedő újautó-értékesítés is csak lassítani volt képes a 2008-as válság óta tartó öregedési tendenciát.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX38240.09-1.05%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Ön fektetne pénzt bitcoinba vagy más kriptodevizába?