Hirdetés
Hirdetés

Baj volt az erjesztett zöld- és puer teában pácolt japán aszalt szilvával

2017. január 12., 12:01

Tévesen reklámozták a fogyasztó terméket, másfél milliós büntetést adott a Versenyhivatal.

A Gazdasági Versenyhivatal a Belly-Fit termékeket gyártó SCB Trade Kft.-vel kapcsolatban indított eljárást, meglátásuk szerint ugyanis a szilva reklámozásakor több olyan állítást fogalmaztak meg a spotokban, például a termék egészségre gyakorolt kedvező hatásáról, amiről nem derült ki, hogy az pontosan melyik összetevőnek is köszönhető. Emellett bizonyítatlanul tett közzé adatokat a termékben található jótékony baktériumkoncentrációról, az NFH vizsgálata ugyanis ezt az állítást nem igazolta, ezt közölte a Versenyhivatal a Privátbankár.hu-val.

A GVH súlyosító körülményként vette számításba, hogy a reklámok egészségügyi problémával érintett, illetve testtömegükkel elégedetlen fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az ezzel kapcsolatos információkra. Enyhítő körülmény volt azonban, hogy a cég azonnal felhagyott a reklámozással, az utolsó darabig visszavonta a terméket a piacról, és kártalanította a viszonteladókat azzal, hogy visszavásárolta a termékeket. Így végül csak 1,5 millió forint bírság megfizetésére kötelezték őket.

Hirdetés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Nem is hinnéd, milyen őrületes dolgokat akar eladni a NAV

Nem is hinnéd, milyen őrületes dolgokat akar eladni a NAV

Az adóhivatalnak sokféle emberrel akad dolga, így nem csoda, hogy időnként egészen furcsa dolgokat foglalnak le. Az árverési honlapot böngészve nem akármilyen dolgokat találtunk, ha valamelyik megtetszik, ne habozz: még megveheted az adóhivataltól jutányos áron.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön szeretné, hogy elmélyítsék az Európai Unió integrációját?