3p
Komoly keresletcsökkenésre kell felkészülniük az eladóknak - jósolja a Használtautó.hu.

Idén februárban és egészen március 10-ig sem adódott olyan nap, hogy a Használtautó.hu oldalon ne indítottak volna legalább 1,15 millió keresést a böngészők, de az átlagos napi keresésszám 1,2 millió fölött volt, januárban és februárban a DATAHOUSE Kft. adatai szerint 16 százalékkal nőtt a hazai tulajdonosváltások száma. Március 11-e, azaz a veszélyhelyzet kihirdetése azonban a használt autók piacának is betett: már aznap is 1 millió alá ment a keresések száma, ami a megelőző hónap azonos időszakához mérten 16 százalékos visszaesést jelentett.

Használtautó-keresések napi statisztikája

Március 12. és 15. között a februári keresésekhez mérten 20-25 százalékos visszaesést láthattunk, míg március 16-tól még drasztikusabb keresletcsökkenés adódott. Az elmúlt, iskolabezárásoktól sújtott héten pedig már 40 százalék feletti mértékben csökkent a keresések száma.

„Több kereskedő az oldalon végzett kereséseknél is érezhetően szerényebb érdeklődésről számolt be, ugyanakkor pozitív, hogy aki most nézelődik, az jellemzően vásárol is. A vevők száma ugyanakkor annak ellenére is csökkent, hogy néhány vásárló a járvány erősödése elé időzítette, vagy akár előrébb is hozta vásárlását. A használtautó-import már februárban is visszaesést mutatott az előző évhez mérten, márciusban és áprilisban még drasztikusabb visszaesésre, akár a szegmens megállására kell számítani– hangsúlyozta Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.

Az is nehezíti a kereskedők dolgát, hogy a jelenlegi szabályozások szerint csakis 10 és 15 óra között tarthatnak nyitva, de az autóikat külföldről beszerzők számára a forint érezhetően gyengült árfolyama is komoly veszteséget jelent. Aki euróban vásárolt és most forintban ad el, már eleve csökkent vagy akár elúszott profittal kell, hogy számoljon, ám több kereskedő még ennek ellenére is akciókkal, árengedményekkel próbálja minimalizálni a veszteségeit, s a csökkenő számú érdeklődők közül vevőket vonzani.

Inkább online!

Miként az új autók piacán, a használtakén is erősödik az online értékesítés szerepe. A Használtautó.hu felhívja arra a figyelmet, hogy a személyes megtekintés előtt, a kimozdulások számának csökkentése érdekében, most különösen ajánlott a kiszemelt példányok előéletének online lekérdezése. Oldalán keresztül az alvázszámmal hirdetett autóknál automatikusan segítséget nyújt a CarVertical nemzetközi rendszere. Utóbbi ugyan fizetős, de fontos megjegyezni, hogy a hazai autókról ingyenesen információt adó Jármű Szolgáltatási Platform a külföldről érkezett autók esetén csak részleges információkkal szolgál, sőt, kártörténeti és műszaki adatai azok kapcsán sem olyan részletesek, mint a CarVerticalé.

„Fontos, hogy vásárlás kapcsán se essünk pánikba, az online lekérdezett autókat is érdemes átvizsgáltatni, továbbá fontos tudni, hogy bár a lejáró műszaki vizsgák a személyes okmányokhoz hasonlóan automatikus hosszabbítást kapnak a veszélyhelyzetet követő 15. napig, a vásárlás és eladás kapcsán adódó bejelentési kötelezettség továbbra is él. Vagyis az eladóknak 8 napjuk van, hogy akár online bejelentsék az értékesítést, míg a vásárlóknak 15 nap áll rendelkezésére, hogy átírassák a megvásárolt autót, amihez természetesen kötelező felelősségbiztosítást is kell kötni, már a vásárlás napján” – hívja fel a figyelmet Katona Mátyás.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG