Hirdetés
Hirdetés

Egyre nagyobb a baj a magyar autópiacon

2017. október 19., 09:42

Szinte biztos, hogy idén újabb csúcsot dönt a használt autók magánimportja - de milyen autóké, te jó ég...

Folytatódott a használt autók magánimportjának növekedése az idén az első háromnegyed évben, annak ellenére, hogy a beáramló járművekkel kapcsolatban változatlanul sok a rossz tapasztalat - írja a DasWeltAuto. A társaság a magyarországi használtautó-piac egyik legjelentősebb szereplője, így érthető, ha összeállításában a magánimport veszélyeire hívja fel a figyelmet, nem pedig az előnyeire (ami szinte kizárólag az alacsonyabb vételár) - a folyamatokra viszont nyilvánvalóan van rálátásuk, így mindenképp érdemes foglalkozni meglátásaikkal.

Ebből megint rekord lesz

Az idén januártól szeptember végéig 115 396 gépkocsi érkezett a határon túlról, a növekedés 7,8 százalékos a tavalyi év azonos időszakához hasonlítva - idézik a Datahouse adatait, hozzátéve: ezzel várhatóan az év végére meghaladja a behozatal a tavalyi rekordot, amikor 142 000 autót hoztak be a magyar vevők.

Hirdetés

A kishaszonjárművek behozatala visszafogottabb, ebben a szegmensben 10 602 jármű érkezett az országba, a bővülés 1,5 százalékos.

Vén, levetett csotrogányokkal járunk - már 600 ezer darabbal

A 2012. évi importboom óta ezzel már mintegy 600 000 használt kocsi érkezett az országba, amelyeknek átlagosan 60 százaléka - öt év alatt mintegy 360 000 jármű - 2007 előtti, azaz rossz állapotú, idős jármű. Ezek nemhogy frissítenék a belföldi kínálatot, hanem rontják a magyarországi autópark 14 évhez közeli átlagéletkorát - mutatnak rá.

Rengeteg az átverés

Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a magánimportban érkező használt járművek esetében sok a visszaélés. A tapasztalatok szerint gyakori, hogy visszatekerik a kilométerórát, vagy hiba nélkülinek hirdetett, ám darabokból összerakott kocsit árulnak a nepperek, akik a vevőkkel nagy százalékban biankó szerződést íratnak alá, és így az új tulajdonos a későbbiekben nem tudja érvényesíteni a szavatossággal kapcsolatos igényeit.

A márkaigazgató a visszaélések megelőzésére azt javasolja, hogy az ügyfelek kizárólag Magyarországon már forgalomba helyezett járművet vegyenek meg, és magyar szerződést írjanak alá. A vevő biztonságát szolgálja az is, ha szerződéskötés előtt elviszi a kiszemelt gépkocsit teljes átvizsgálásra egy márkaszervizbe - írja a Das Weltauto.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Végre elkezdtünk bátrabban vásárolni - erre egyből megpróbálnak becsapni

Végre elkezdtünk bátrabban vásárolni - erre egyből megpróbálnak becsapni

Az internetes kereskedelem háromszor olyan gyors tempóban bővül, mint a hagyományos - egyre gyakrabban vásárolunk hazai és külföldi weboldalakról, online áruházakból. De honnan tudhatjuk, hogy nem vernek át? Miről ismerszik meg a csaló webshop, mobilapp, hamis reklám? Ha mégis horogra akadtunk, mi a teendőnk?

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön fektetne pénzt bitcoinba vagy más kriptodevizába?