Hirdetés
Hirdetés

Ha eddig nem szívesen ültél taxiba, mostantól pláne nem fogsz

2018. június 30., 08:40

A taxizás eddig sem volt olcsó mulatság Budapesten, vasárnaptól pedig még drágább lesz - 10-20 százalékkal többet fizetünk egy útért.

Miből finanszírozzam a cégem? Mitől lesz versenyképes egy magyar KKV és honnan szerezhet fejlesztési forrásokat? Ki viheti tovább a családi vállalkozást?
KKV-finanszírozás - égető tulajdonosi dilemmák konferencia - jelentkezzen most!

Az Uber személyszállító szolgáltatás ellen demonstráló taxisok Budapesten, az Erzsébet hídon 2016. május 17-én.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése nyomán a korábbi 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedik, a kilométerdíj 20 forinttal (280-ról 300 forintra), a percenkénti várakozási díj pedig 5 (70-ről 75 forintra)forinttal nő.

A rendeletet a taxisok javaslatára módosították. A döntés előtti vitában Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes elmondta: az elmúlt fél évben a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), a fuvarszervező cégek és a taxis érdekképviseletek képviselői között rendszeres tárgyalások zajlottak, és olyan konszenzus született, amelyet a taxisok döntő többsége elfogad.

Hirdetés

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke akkor megerősítette, a javasoltnál kicsivel magasabb emelést szerettek volna. A tizenkét nagy budapesti fuvarszervező cégből csak egy nem értett egyet a tarifaemeléssel.

Mennyivel lesz drágább?

A Főtaxi online kalkulátora szerint Óbudáról a Liszt Ferenc repülőtérre a mostani tarifák alapján nagyjából 7800 forintért vinne ki a taxis egy utast. Az új tarifákkal erre rájön még 250 forint az alapdíj emelése miatt, a 24 kilométeres út pedig az emelt árakkal nagyjából 500 forintal kerülhet többe. Az így kalkulált 8540 forintos díj (aminek pontos összege persze nem csak a pontos felvételi címtől, hanem a forgalmi helyzettől is függ) 9,5 százalékos emelkedést jelent. Rövidebb utakon nagyobb mértékű lesz a drágulás (mivel a fix, most 55,5 százalékkal emelkedő alapdíj itt nagyobb részét képezi az útnak), összességében elérheti a 15-20 százalékot is.

Tarlós: legfeljebb majd nem taxizunk

A döntésről korábban Tarlós István főpolgármester azt mondta: 2013-ban emelkedett legutóbb a tarifa, így ez az emelés öt év után túlzónak nem mondható. A díjemelés nem a főváros érdeke volt - mondta a főpolgármester, megjegyezve: arra gondoltak, hogy ha az utazóközönség túl drágának találja a szolgáltatást, akkor majd sokkal kevesebben veszik igénybe, ez pedig a taxisok kockázata.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Olyan érzés volt, mint az abszolút armageddon - egy sztori az összeomlás frontvonalából

Olyan érzés volt, mint az abszolút armageddon - egy sztori az összeomlás frontvonalából

Tíz éve, 2008. szeptember 15-én gazdasági kataklizmára ébredt a világ - ami utána jött, az sokak szerint egyenesen minden idők legsúlyosabb válsága volt. A Financial Times megszólaltatta az összeomlás nemzetközi főszereplőit és néhány hétköznapi károsultat is, mi pedig ezt kiegészítve az Mfor.hu-val együtt megkerestük a hazai aktorokat. Cikksorozatunkban az ő visszaemlékezéseiket mutatjuk be.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?