Hirdetés
Hirdetés

Jön a vásárlás ünnepe - nem sok helyen robban akkorát, mint Magyarországon

2018. október 11., 16:01

Az USA-ban megjelent akció mára világszintű méreteket öltött, a magyarok meglepően érzékenyek a novemberi akciókra.

Közeledik a Fekete Péntek, a korábban csak az Amerikai Egyesült Államokban ismert esemény vitathatatlanul népszerűvé vált világszerte. A magyarok csaknem 90 százaléka hallott már a novemberi különleges akciókról. Idén november 23-án lesz az akció.

A Black-Friday.Global Analysis Team 55 országban készített statisztikákat ezzel kapcsolatban, ezek alapján egy világszintű jelenségről beszélhetünk: a világon szinte mindenütt évről-évre újabb és újabb eladási rekordok dőlnek meg. A Google adatai alapján az utóbbi 5 évben több mint duplájára nőtt az érdeklődés az internethasználók körében.

Hirdetés

A felmérés szerint a vásárlók közül egyre többen csatlakoznak az akcióhoz, idén már a válaszadók csaknem fele szeretne részt venni az akciózási hullámban – ez az arány 5,7 százalékkal magasabb, mint amit 2017-ben mértek (44,04%). A magyar vásárlók több mint fele (54,16%) jelölte meg, hogy az idei Black Friday során online és hagyományos boltokban is kíván vásárolni – azonban érezhető trend, hogy a válaszadók csupán elenyésző aránya tervez csak hagyományos üzletekben vásárolni, egyre többen az online vásárlás mellett teszik le a voksukat.

Nagyon is megéri a boltoknak

A népszerű akció jelentős hatással van a kereskedelemre, az online tranzakciók száma minden vizsgált országban jócskán meghaladja egy átlagos pénteki napon történő vásárlások számát. Az abszolút rekorder Pakisztán, itt ugyanis 11 525 százalékkal többet vásároltak az emberek ezen a napon. A közel-keleti ország után azonban Magyarország következik, a boltok itt 9750 százalékos forgalombővülésről számoltak be.

A november a profit miatt egyértelműen piros betűs ünnep a kereskedőknek: egyes becslések szerint az éves megtérülés körülbelül 20 százalékát realizálják ebben a hónapban a kereskedők, egyes piacokon pedig minden harmadik tranzakciót ebben a hónapban ejtik meg a vásárlók.  A vásárlói oldalról elmondható, hogy főként Észak-Amerikában és Európában költenek a legtöbbet, míg az ázsiai térségben viszonylag keveset szánnak az vásárlók erre. A felmérés szerint az átlagos magyar vásárló nagyjából 47 forintot költ ilyenkor.

Mennyi az annyi?

Az elektronikai eszközök piacán mindig nagy az érdeklődés, de a ruházati cikkek viszik a prímet az eladásokat vizsgálva. Érdemes továbbá a könyveket, sporteszközöket és fehérneműket is megemlíteni, hiszen ezek a termékek is igen népszerűek a Fekete Péntek idején – tették hozzá.

A kedvezmények elég változók, mértékük elérheti akár a 80-90 százalékot, az igazán olcsó termékek (egy dollár alatti cikkek) köre azonban viszonylag alacsony. A tavalyi (2017) Black Friday adatok szerint Amerikában átlagosan 68 százalékos, Kanadában 66 százalékos, Ukrajnában szintén 66 százalékos árzuhanás volt tapasztalható. A magyar online üzletek átlagosan 55 százalékos akciókkal hirdették magukat, így a vásárlók spórolási értéke akár csaknem 58 ezer forint is lehet.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Mol-INA-ügy: ezért nem körözik már Hernádi Zsoltot

Mol-INA-ügy: ezért nem körözik már Hernádi Zsoltot

10 millió dollárt fizetett lobbizásra Horvátország, hogy kedvezőbb döntés szülessen a perekben. Az Interpol csak úgy körözte volna tovább Hernádit, ha a horvátok előre fizetik a perköltségeket arra az esetre, ha a Mol-elnök perel.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?