Hirdetés
Hirdetés

Megvan a magyarok kedvence – te szoktál náluk vásárolni?

2018. augusztus 16., 20:20

A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb online kiskereskedőiről. A végleges sorrend alapját a GKI Digital forgalmi modellezése adta. A becsléseket ez alkalommal is pontosította a kutatócég a lakossági vásárlási szokásokat vizsgáló felmérések eredményeivel, valamint kereskedői riportok tényadataival.

Miből finanszírozzam a cégem? Mitől lesz versenyképes egy magyar KKV és honnan szerezhet fejlesztési forrásokat? Ki viheti tovább a családi vállalkozást?
KKV-finanszírozás - égető tulajdonosi dilemmák konferencia - jelentkezzen most!

A toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 135 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből. Ezzel 2017-ben a TOP10 szereplő már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 37%-áért felelt, melyhez összesen több mint 5,5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult.

Átlagon felüli bővülés

2017-ben a 10 legnagyobb webáruház ismét növelni tudta piaci súlyát: forgalmuk 26%-os növekedési üteme csaknem 44 százalékkal haladta meg a tavalyi évre jellemző átlagos piaci bővülést, igaz a bevételnövekedés mértékének tekintetében jelentős eltérések alakultak ki a szereplők között.

Kettészakadt a mezőny

Hirdetés

Az élen álló hármas – Extreme Digital, eMAG, MediaMarkt – között a lista négy éves történetének legszorosabb eredménye született. A dobogósok mögött pedig egyre komolyabb szakadék kezd kialakulni. Bár a középmezőny szintén nagyon erős, a 4. helyen záró Tesco Online és a 10. helyre került LibriBookline között többszörös különbség figyelhető meg a bevételek tekintetében.

Új szereplő a legnagyobbak között

Az első 10-ben elfoglalt hely egyáltalán nem jelent kényelmes piaci pozíciót. A listán szereplő cégek többsége egymás közvetlen versenytársaként már eddig is komoly harcot vívott a vásárlókért és a média felületekért. A toplistás mezőny azonban 2017-ben új kihívót is kapott az Alza.hu személyében. Csehország piacvezető webáruháza mindössze alig 4 hónap érdemi magyar jelenléttel is felért a lista 8. helyére.

Növekedési kérdések

A toplista szereplőinek többsége növekedését a magas kosárértékű műszaki termékekre alapozza. Ezek a kereskedők azonban azzal a jelenséggel küzdenek, hogy a kínálatuk nagy része többéves életciklussal rendelkező cikkekből áll, ezért a vásárlók gyakrabb visszacsábítására már kevesebb eszközt tudnak bevetni, mint más termékek vonatkozásában. Jól jelzi ezt a jelenséget az is, hogy a 10 legnagyobb online kiskereskedő teljesített rendeléseinek száma mindössze 8 százalékkal tudott emelkedni 2017-ben.

Változatlan dobogón egy változó mezőny

1. A lista 1. helyére negyedik alkalommal is az Extreme Digital került. Ezzel továbbra is az újra magyar kézben lévő, online háttérből induló cég Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.

2. A dobogó 2. fokát 2016 és 2017 után ismét az eMAG foglalja el. Ráadásul a román webpláza évről évre egyre közelebb kerül a piacvezető Extreme Digital-hoz.

3. A képzeletbeli dobogó 3. helyét ezúttal is a Media Markt online áruháza birtokolja. Ezzel a nagy hazai múltra visszatekintő műszaki áruházlánc továbbra is az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplője.

4. Egy helyet javítva, 4. helyen zárt a TESCO online áruháza. A piacvezető online FMCG szereplő annak ellenére tudott javítani helyezésén, hogy a területén is egyre élesebb verseny van kialakulóban.

5. A tavalyi újonc 220 volt idén 3 helyet javítva az 5. helyet szerezte meg a listán.

6. Az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként megőrizte 6. helyét az Ipon.

7. A tavalyi ünnepi szezonban komoly nehézségekkel küzdő Mall.hu három helyet csúszva a 7. helyen zárta a 2017-es évet.

8. A 8. helyre a magyar vásárlók számára még új szereplőnek számító Alza.hu került. A cseh piac legismertebb és legnagyobb e-kereskedője nálunk csak 2017 őszén kezdett aktív marketingbe, ez mégis elég volt ahhoz, hogy az éves összesítésben az előkelő nyolcadik helyre érkezzen. Ezzel a növekedési ütemmel a jövőben egyértelmű kihívója lehet akár a dobogós szereplőknek is.

9. Két fokot lecsúszva, 9. helyen végzett az Aqua Electromax. Eredményével továbbra is a legnagyobb, 90-es évek végén alapított magyar webáruház a listán.

10. A 2018-as TOPLISTA utolsó, 10. nevesített helyére a Libri-Bookline került. Bár az ország „kultúráért felelős” webshopja idén ismét hátrébb került a forgalmi rangsorban, az online vásárlók továbbra is náluk vásároltak a legtöbbször 2017-ben.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Orbán Viktor hátradőlhet: maradnak a német cégek

Orbán Viktor hátradőlhet: maradnak a német cégek

A német nagyvállalatok nem gondolják újra magyarországi befektetéseiket a magyar demokrácia állapota miatt, derült ki a privátbankár.hu háttérbeszélgetéseiből. A cégeket ugyanis az üzlet érdekli, nem pedig a politika. Ez egészen addig így marad, amíg a magyar kormány nem lép át egy határt, például nem veszélyezteti az ország EU-tagságát. Ugyanakkor az új befektetéseknél már felmerülhet a kérdés, hogy nem ciki-e üzletelni a magyar kabinettel.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?