3p
Annak ellenére, hogy minden harmadik ember használ online társkereső applikációkat vagy weboldalakat, nem mindenkinek vannak pozitív tapasztalatai. A Kaspersky Lab által készített friss kutatás szerint a “Nagy Ő” keresése közben rengeteg csalódás éri az embereket - sokan találkoznak hamis információval és/vagy képpel, rosszindulatú linkekkel.

Van, aki csak egyszerűen valótlant állít magáról, de sok esetben csalók igyekeznek információt kiszedni a gyanútlan áldozattól, vagy akár olyan is előfordulhat, hogy arról nem mond valaki igazat, milyen elvárásai vannak egy kapcsolatban.

Kevesen keresek komoly kapcsolatot


A kutatás megállapította, hogy egyelőre kisebbségben vannak azok, akik társkereső alkalmazásokat, például Tinder-t, Badoo-t stb. használnak (11%) komoly kapcsolat, netán házasság céljából. A felhasználók csaknem fele (48%) csupán szórakozásra, 13 százaléka alkalmi kapcsolatra használja ezeket a felületeket.

Rengetegen kamuznak

További problémát okozhat azoknak, akik valóban komoly kapcsolatra és szerelemre vágynak, hogy ezek a társkeresők gyakran tele vannak hamis információval. A megkérdezettek 57 százaléka ismerte el, hogy téves adatokat adott meg online, főként a külsejükkel kapcsolatban, de volt olyan, aki partnerét akarta csaláson rajtakapni, és ezért hazudott magáról.

A hamis profilok elterjedése sokakat arra késztet, hogy elforduljon az online társkereséstől: 20 százaléka a hamis fotók miatt, 12 százaléka a kapcsolati elvárások miatt, 11 százaléka a megtévesztő kapcsolati státusz miatt. Érdekes és meglehetősen ironikus tény, hogy a csalók intenzívebben reagálnak a hamis adatokra, mint becsületes társaik.

A csalók a csalókat találják meg?

Pozitív következménye az online társkeresőktől való kiábrándulásnak, hogy egyúttal számos kiberfenyegetésnek is gátat szabhatunk, mivel minden 10. felhasználó találkozott olyan online profillal, amely személyes információt próbált kicsalni, netán konkrét pénzügyi adatokat és/vagy olyan rosszindulatú linket vagy programot küldött, amely megfertőzte a készülékeket.

Izgalmas azt látni, hogy a hamis profilok felhasználóinak 16 százaléka tapasztalt olyan kibertámadást, mint egy malware- vagy egy zsarolóvírus-támadás, míg a teljesen őszinte felhasználók mindössze 5 százaléka találkozott ezzel.

Az online társkereső felületek használata nagyszerű módja annak, hogy új emberekkel ismerkedjünk a manapság tapasztalható felgyorsult és elfoglalt világunkban, emiatt könnyen érthető, hogy miért veszi igénybe minden harmadik ember - mondta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business divíziónak vezetője.

Ez így egyszerűnek hangzik, azonban nem az, hiszen a nagy mennyiségű hamis információ nehezíti a komoly szándékot, illetve a csalók és bűnözők is visszaélnek ezekkel az alkalmazásokkal. A puszta tény, hogy néhányan olyan dolgokban csalnak, mint a kinézet, vagy a kor stb., rávilágít arra, hogy milyen könnyedén lehet a digitális tér hátrányait kihasználni. Ezért is fontos hangsúlyozni, hogy vannak, akik ártó szándékkal használnak ilyen szolgáltatásokat és ebből kifolyólag a Kaspersky Lab a tudatosságra szeretné ösztönözni a felhasználókat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG