 
                    Tízszerese is lehet a megengedettnek
| Ők is csaltak A Mitsubishi a minap vallotta be: csaltak az üzemanyag-fogyasztási adatokkal. Részletek >>>> | 
A vizsgálatok azt mutatták, hogy az országutakon minden egyes jármű jóval több nitrogén-oxidot bocsát ki, mint a tesztpadokon. Legjobb esetben mintegy háromszor, a legrosszabb esetben pedig több mint tízszeresen is meghaladja a kibocsátás tényleges közlekedési körülmények között a laboratóriumi határértékeket.
A régebbi modellek közül a General Motors által gyártott, Vauxhall Insignia modell országúton kilométerenként 1900 milligramm nitrogén-oxidot bocsátott ki, azaz tízszer többet az előírt értéknél. Az újabb kocsik közül a Peugeot 3008-as városi terepjáró eredménye lett a legrosszabb: a tényleges szennyezés majdnem 14-szerese az engedélyezett határértéknek.
Nem büntetnek
Robert Goodwill közlekedési miniszter közölte, hogy az autógyártók nem követtek el törvénysértést azzal, hogy járműveik jelenleg csak a tesztpadokon tudják a megengedett határérték alatt tartani károsanyag-kibocsátásukat. Az adott helyzetben a Volkswagent kivéve nem fenyegeti szankció az autógyártókat, ugyanis az ő cselekedeteikben nem volt tetten érhető előre megfontolt szándék.
 Nagy-Britanniában azután indult vizsgálat, hogy a Volkswagen elismerte a csaló szoftver alkalmazását. A német autógyártó közlése szerint a dízelbotrányban érintett járművei közül mintegy 1,2 millió fut a brit utakon.
 
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             0,39 pontos a csökkenés.
							0,39 pontos a csökkenés.						 
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        

 
