A brit közlekedési minisztérium megbízásából 20 márka 37 modelljénél ellenőrizték, hogy mennyi nitrogén-oxidot bocsát ki tényleges közlekedési, illetve laboratóriumi körülmények között. Olyan nagy autógyárak járműveit vizsgálták meg, mint például a BMW, a Ford, a Volkswagen, a General Motors vagy éppen a Renault. A tesztelt modellek közül 18 volt felszerelve Euro 5-ös, 19 pedig Euro 6-os kipufogógáz-kibocsátási szabványnak megfelelő dízelmotorral.
Tízszerese is lehet a megengedettnek
Ők is csaltak A Mitsubishi a minap vallotta be: csaltak az üzemanyag-fogyasztási adatokkal. Részletek >>>> |
A vizsgálatok azt mutatták, hogy az országutakon minden egyes jármű jóval több nitrogén-oxidot bocsát ki, mint a tesztpadokon. Legjobb esetben mintegy háromszor, a legrosszabb esetben pedig több mint tízszeresen is meghaladja a kibocsátás tényleges közlekedési körülmények között a laboratóriumi határértékeket.
A régebbi modellek közül a General Motors által gyártott, Vauxhall Insignia modell országúton kilométerenként 1900 milligramm nitrogén-oxidot bocsátott ki, azaz tízszer többet az előírt értéknél. Az újabb kocsik közül a Peugeot 3008-as városi terepjáró eredménye lett a legrosszabb: a tényleges szennyezés majdnem 14-szerese az engedélyezett határértéknek.
Nem büntetnek
Robert Goodwill közlekedési miniszter közölte, hogy az autógyártók nem követtek el törvénysértést azzal, hogy járműveik jelenleg csak a tesztpadokon tudják a megengedett határérték alatt tartani károsanyag-kibocsátásukat. Az adott helyzetben a Volkswagent kivéve nem fenyegeti szankció az autógyártókat, ugyanis az ő cselekedeteikben nem volt tetten érhető előre megfontolt szándék.
Nagy-Britanniában azután indult vizsgálat, hogy a Volkswagen elismerte a csaló szoftver alkalmazását. A német autógyártó közlése szerint a dízelbotrányban érintett járművei közül mintegy 1,2 millió fut a brit utakon.